💬
Logga in
Fuska.se

Skolan Blir Strängare Om Ett Halv År Ungefär

76 svar · startad

Efter att alliansen vunnit riksdagen så kommer det bli ännu strängare på skolan.

Betygen börjar sättas från 6:an.

Nationellaprov från 2:an

Skolkning innebär avdragningspoäng på sina betyg. Lärarna kan beslagta mobiltelefoner mot stökiga elever.

Vad tycker du om det då Donken?

Jag tycker att nationella prov från 2:an verkar hemskt. Kommer inte ihåg exakt hur jag tyckte då, men jag har ju aldrig ogillat prov. men jag tror knappt vi had eprov i den åldern. tror bara man kan bli ännu mer less på skolan, men vem vet. Jag lekte iaf och bara hade kul i skolan då...

Nivå 6 · Fuskare

Dem måste va helt galna. Betyg från 6:an!!!

Fast tur att Folkpartiet inte vann. Dem vill ha betyg från 3:an :S

Helt sjukt.....

Folkpartiet ingår i alliansen. Fanns nog ingen som trodde att de skulle få egen makt.

Betyg gör bara att man väljer kurser strategiskt. "Ah det här är jag bra på, då kan jag få bra betyg." Fast man kanske knappt utvecklas på en sådan kurs eftersom man redan kan de sakerna! Bort med betygen och uppmuntra nylärande!

folkpartiet ville ha betyg från 6 och inget annat.

tycker det är bättre med betyg tidigare

Nivå 6 · Fuskare

Då har jag fått fel information av folkpartiet. Vi var med skolan och frågade folk från folkpartiet om man ville ha betyg i skolan och dem sa:

-Ja från 3:an och uppåt.....

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Efter att alliansen vunnit riksdagen så kommer det bli ännu strängare på skolan.

Betygen börjar sättas från 6:an.

Nationellaprov från 2:an

Skolkning innebär avdragningspoäng på sina betyg. Lärarna kan beslagta mobiltelefoner mot stökiga elever.

Jävligt tur att jag hann avsluta skolan innan smurfarna tog makten..

Nationella prov i 2:an?

Är det verkligen sant?

När man går i 2:an har man inte direkt stor hjärnverksamhet riktad till studier.

Vilka sorts frågor skall det innehålla då?

Bamsequiz eller?

Ojojoj...smurfarna...jag säger då det...de varar inte länge.

21 Sep 2006
Nivå 9 · Veteranfuskare

tur att jag redan går i 8:an då... :P

Nivå 2 · Novis

Palla.. Tycker verkligen synd om alla barn som måste gå i grundskolan nu :(.

j*vla borgare, dom vill ta livet av nästa generation.

Viva la vänster!

Jag bor i Danmark,ingenting att oroa sig för.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Jag bor i Danmark,ingenting att oroa sig för.

Ja, du har ju värre saker att tänka på. :|
Nivå 6 · Fuskare

asså helt galet med Nationella prov i 2:an. Man kunde ju f*n inte ens läsa och skriva ordentligt då... :/

Nivå 2 · Novis

kanske blir det lätt från början och sen svårare och svårare... fast det är egetligen sjukt. ;) :unsure:

:student: . fast betyg från sexan är bra.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Kommer bli ett h*lvete med de blå i makten. Undrar om det gäller friskolor också :unsure:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Bra att det kommer bli hårdare, finns ju en och annan mobbare som borde få sig en rejäl näsbränna.

går i fyran nu så det komemr inte bli så roligt längre

ps: fasst det var inte roligt innan iheller.

Nivå 5 · Fuskare

Moderaterna, kan dra sig i kallingarna.

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Betyg i från 6:an = Det är mycket bra, det är lika bra att vänja sig vid betygsystemet tidigt. :)

Nationella prov i från 2:an? :huh: Det är ju inte första april. :(

123spill. Det är bra och ha det. Då får man reda på om man inte klarar och börja i 3:an.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Nationella prov ifrån tvåan är väl åndå lite att ta i. Femman är en bra årskurs att ha N-proven i, eller åtminstone i i fyran. Små åttaåringar däremot ska inte behöva sitta och göra prov.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in