Jag litar aldrig på mina mobilers räknare.
Skolan Blir Strängare Om Ett Halv År Ungefär
Vadå för? En mobil's miniräknare är minst lika bra som en vanlig, bara man slår in rätt siffror...
Ne, tillåmed Windows Kalkylator var opålitlig så det infördes en Windows Uppdatering för den.
Räknar dem fel? :huh:
↗ till inlägget:blink: Påstår du att det är fel med miniräknaren man har på datorn nu, eller vad? :huh:Ne, tillåmed Windows Kalkylator var opålitlig så det infördes en Windows Uppdatering för den.
Mobilräknare kan räkna fel ja, detta förklarade min fysiklärare för mig i 9an. Minns inte riktigt varför, men de är oftast för enkla. Vill man bara plussa 2 tal (eller liknande) så duger de naturligtvis.
Kan inte gå en lektion utan grafräknare, den räknar i alla fall inte fel.
För övrigt är det bra med betyg tidigt så att man börjar sätta igång och plugga. Inga betyg = ingen pluggar = ingen lär sig något.
Vet inte vad jag tycker om NP i tvåan, men antar att de inte är så avancerade, så det går nog ann.
↗ till inläggetIngen pluggar = Ingen klarar någon kurser. Så jag tror nog några pluggar även om det inte finns betyg ;]Kan inte gå en lektion utan grafräknare, den räknar i alla fall inte fel.
För övrigt är det bra med betyg tidigt så att man börjar sätta igång och plugga. Inga betyg = ingen pluggar = ingen lär sig något.
Vet inte vad jag tycker om NP i tvåan, men antar att de inte är så avancerade, så det går nog ann.
Jo jag gillade min grafritande räknare, tills jag tappade bort den efter halva tvåan :P Nu får man använda huvudet för det mesta, eller snylta lite då o då ^^
↗ till inläggetI 3:an så är det inte obligatoriskt.I 5:an och 9:an är det obligatorisktTänkte bara flika in att man gör nationella prov i 3:an, 5:an samt 9:an. Men det man gör i 3:an samt 5:an är endast statistiska och för att få en bild av hur eleven ligger till. De i trean vet det flesta inte ens om är nationella prov, det märks över huvud taget inte. Det är ju en viss skillnad på åk 9 nat. prov och de andra...
man har nationella prov i 1an också
Jag tycker att det kommer bli bättre. Föresten får lärarna redan nu beslagta mobiler. Sker i alla fall på vår skola. Bättre med hårdare tag enligt mig. Stör mig på alla som stör på lektionerna(på idrotten bråkar de så att vi aldrig kan börja och sedan klagar de på att vi aldrig hinner göra något).
EDIT. Btw, Kalkylatorn har inte sqrt (roten ur). Ska göra en egen med roten ur. :D
Tycker det är mycket, mycket bra att det blir så. Skolan kan du bli så mycket bättre.
Är inte detta mer en debatt?
↗ till inläggetkalkylatorn, i datorn? Det är bara att ta ^0.5 ...EDIT. Btw, Kalkylatorn har inte sqrt (roten ur). Ska göra en egen med roten ur. :D
Jag tycker det ska vara strängare mot mobiler och mp3 spelare på lektionerna. Dom ska inte vara på på lektionerna, bara onödigt.
Jag håller med, Lillberra,
När jag sitter och räknar matte,
börjar en Mobil/Mp3 spela!
Jag brukar få ha mp3 spelare på lektionen bara om jag har den tyst....
↗ till inläggetEfter att alliansen vunnit riksdagen så kommer det bli ännu strängare på skolan.
Betygen börjar sättas från 6:an.
Nationellaprov från 2:an
Skolkning innebär avdragningspoäng på sina betyg. Lärarna kan beslagta mobiltelefoner mot stökiga elever.
Det är ju bra!