Hoppa till innehåll

Äkta Magi.


Desu

Rekommendera inlägg

  • Svar 72
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag e glad över att några faktiskt ska prova med att göra en pendeln. Ni som tycker det e svårt att visulisera kan prova denna övning.

 

Sätt dig i helst i ett mörkt rum, tänd ett ljus och titta på den i några sec. Försök sen tänka fram en bild av ljuset. Tänk på bilden ett litet tag. sen så tittar du på ljuset och provar igen, repetera. Detta kan vara en bra övning då du endast ser ett ljus så du bara behöver koncentrera dig på en sak. Fortsätt på det här sättet. Åter träning som gäller.

 

Om ni tycker det e svårt att hålla i pendeln med en hand om ni e t.ex darrhänta som jag, kan ni hålla i den med båda händerna.

Redigerat av girder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är skitsnack, varför då? Jo, för jag provade. Och det enda som hände var att jag blev blöt om fingrarna.

 

Verklighet > Magi

 

Jag förstår inte hur ni inbillar er att det händer nåt...

 

Och Du gorde exakt som jag sa? Och du visiuliserade ( i princip dagdrömde)

Om att ett regnbågs aktigt sken skjuts in i pendeln efter att du har rengort pendeln. Och när du tvättade pendeln så visiuliserade hur ett vitaktigt sken gled av pendeln medans du tvättade den? samt så tänkte du också att du ville göra en pendeln. viljan spelar en stor roll.

Ja jag vet att detta är väldigt svårt. Och som jag sa förut inget händer bara så där.

 

en anna viktig detalj jag glömde berätta är att tyngden bör inte luta åt ena hållet när den står still. den får inte vara ojämn, alltså luta. För om tyngden är tyngre på den ena sidan. så kommer det inte funka. ett exempel på en dålig pendel är

Skruvar, pinnar som inte är kon formade, väldigt tunga saker och långa saker.

Redigerat av girder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, och jag kände mig som en idiot medan jag gjorde som du skrivit.

 

Klart det är pinsamt . men man får inte ge upp. prova med nåt annat föremål. låt see hmmm....

 

 

ett stort gem kanske. eller en liten trä kula som du har borrat ett hål igenom.

 

prova dig fram.

Misstron och negavitet samt besvikelse är inte bra. bara så du vet :cool:

 

Prova några gånger till och stressa inte. du har all tid i världen att koncentrera dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul att det funkar för dig, otur för mig. Hoppas du gör nåt bra av det hela, inga voodoo-dockor alltså :P

 

Voodoo-dockor skulle jag kunna göra. men då krävs det att jag e verkligen skicklig. samt så ligger det under svart magi som jag inte vill syssla med. :cry:

 

 

Därimot kan jag göra talismaner som drar till sig lycka osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...