💬
Logga in
Fuska.se

Äkta Magi.

72 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Så ni tror äkta magi är sånt som man ser på tv. eller kanske kortleks trick.

Släng dom sakerna i väggen. För här ska pratas äkta magi.

Äkta magi handlar främst om konsten att samla, rikta/styra energier.

allt som hara atomer är uppbygt av energie.

Det finns redskap. det finns besvärjelser. Och vem som helst kan utnyttja magi. Ingen ska komma och påstå att bara dom " utvalda kan". det är rena rama bullshiten.

Magi bygger på dessa saker

Tålamod

vilja

Visiulering

Medation

Bra förstånd

ett omdöme

Man behöver inte tro på detta om man inte vill.

Visiulering är en jätte svår sak. men om du kan dag drömma . så får du det enklare med att visiulisera.

Om jag t.ex vill spå i en kristall kula. så måste den renas från onödiga energier

sen ska den invigas. efter man gort allt det så ska man så småningom kunna spå i kristalkulan och kunna se olikfärgade moln eller bilder/sekvenser.

som sagt det är din resa ditt mål. du bestämmer gränserna. en sak man ska tänka på är: Gör vad du vill med magin. bara du inte skadar nån.

Har ni fler frågor så hänvisar jag er att gå in på google och söka på:

karlavagn

och klicka på beccus karlavagn

där finns allt du behöver veta.

Pma mig om du har fler frågor.

notera dock att jag inte kan svara på allt. tack oh hej och ha en bra dag. May the magic be whit you :cool:

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Jag är lite skeptisk till detta, men visst jag tror folk kan utföra "magi" med pcykiska krafter men inte med en trollstav.

Nivå 0 · Nykomling Karamellkungen

Det finns ingen magi, om man inte tar hjälp av gömda hjälpmedel så som trådar.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #4
↗ till inlägget

Det finns ingen magi, om man inte tar hjälp av gömda hjälpmedel så som trådar.

Jo. visst. men . äsch jag ska inte säga mot. som jag alltid tänkt. man får tro vad man vill. men det finns dom som har böjt skedar med vilje styrka. Samt så använder ett medium energier.

T.ex medation är en form av magi.

Sk0orcket om t.ex gå ej under en stege är cokså magi. det är en magisk ritual. ni får tycka vad ni vill. men jag kör på detta

Nåt borde det väl finnas, men jag vill inte och tror inte att det skulle vara bra för mig att hålla på med sånt här...

↗ till inlägget

Så ni tror äkta magi är sånt som man ser på tv. eller kanske kortleks trick.

Släng dom sakerna i väggen. För här ska pratas äkta magi.

Äkta magi handlar främst om konsten att samla, rikta/styra energier.

allt som hara atomer är uppbygt av energie.

Det finns redskap. det finns besvärjelser. Och vem som helst kan utnyttja magi. Ingen ska komma och påstå att bara dom " utvalda kan". det är rena rama bullshiten.

Magi bygger på dessa saker

Tålamod

vilja

Visiulering

Medation

Bra förstånd

ett omdöme

Man behöver inte tro på detta om man inte vill.

Visiulering är en jätte svår sak. men om du kan dag drömma . så får du det enklare med att visiulisera.

Om jag t.ex vill spå i en kristall kula. så måste den renas från onödiga energier

sen ska den invigas. efter man gort allt det så ska man så småningom kunna spå i kristalkulan och kunna se olikfärgade moln eller bilder/sekvenser.

som sagt det är din resa ditt mål. du bestämmer gränserna. en sak man ska tänka på är: Gör vad du vill med magin. bara du inte skadar nån.

Har ni fler frågor så hänvisar jag er att gå in på google och söka på:

karlavagn

och klicka på beccus karlavagn

där finns allt du behöver veta.

Pma mig om du har fler frågor.

notera dock att jag inte kan svara på allt. tack oh hej och ha en bra dag. May the magic be whit you  :cool:

jag tror på dig jag har själv siarblod morsan e medium mina mormor med osv osv
Nivå 0 · Nykomling

Vet inte om jag kan tro på det här. Jag kanske ska testa?!

det är extremt svårt men har du inte upplevt någon gång tex du börjar en ny klass du sätter dig på en stol och du gillar den stolen lite sen efter rasten har någon annan satt sig på den stolen och du känner dig lite olustig ?

Nivå 0 · Nykomling

Kanske någon gång hemma i soffan i så fall... Det här kanske inte är så skumt som jag trodde!

nej en del grejer är så vardagliga så man knappt lägger märke till det.

28 Sep 2006
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #11

Det yantra syftar på e att om du sätter dig på en stol. och sen sätter sig nån annan som e sur på den sen sätter du dig på den igen och du känner dig nere. kan du ha känt av en annans aura

↗ till inlägget

jag tror på dig jag har själv siarblod morsan e medium mina mormor med osv osv

Jo. men det där med siarblod spelar egentligen ingen stor roll. alla kan. fast om man har nån i släkten som har redan hållit på med det här typ 3 generationer så får man det absolut minst 4 gånger enklare p.g.a man har redan förbättrade egenskaper t.ex visiulisera.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Jag tror att det finns magi det finns så mycket i världen man tror inte tror att det finns men det göre.

Nivå 0 · Nykomling

Mmmm...

Nivå 0 · Nykomling

Hm, magi säger du. Allt handlar om vad som verkligen styr oss, kemi.

Kärlek är bara en kemisk reaktion.

Olust är bara en kemisk reaktion.

Hunger är en serie av kemiska reaktioner.

Nivå 0 · Nykomling

Joo, magi är häpnadsväckande intressant!

Jag och en kompis utövade en övning inom magi området.

Vi tränade på telepati, funkade att skicka genom tankarna!

Vi testade skicka bilder till varandra som t.ex. cirklar trianglar kvadrater m.m.

9/10 försök lyckades! Hu du kan gå tillväga står här: http://web.telia.com/~u51104349/Iona/ovningar.htm

:)

Nivå 0 · Nykomling

Det var ju lite småkul att läsa.

Om jag skriver något om hur man steker pannkakor med hjälp av en ratt från en traktor och en systemkamera så lägger jag guiden här på fuska. :)

Nivå 0 · Nykomling

Jag tror inte på magi och sånt, känns för komplicerad. ;)

Nivå 0 · Nykomling

Tyvärr är jag ultra-skeptiker och har svårt att tro på saker som jag aldrig fått förklarade för mig.

Ifall någon påstår att de kan läsa tankar vill jag veta hur, vilka energier är det som styr detta, hur påverkas de av andra energier, är de bundna av de lagar som binder oss och så vidare. När jag får det kan jag tro på magi.

Nivå 0 · Nykomling

Joo, jag tror nog att någon slags magi finns. Dock tror jag inte på trollkarlar & sånt på TV, det är bara påhitt från min sida...

Men jag har alltid tyckt det har varit intressant att läsa om magi. Är mycket intresserad av "telepatisk magi".

Sen är det upp till var och en vad man tror och inte tror på...

Men enligt mig finns magi, i varje människa och på varje plats på denna jord.

Det var allt för mig denna gång -.-

/Zey.

Senast ändrad:

29 Sep 2006
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #20

Mmm. roligt att det finns många som är så intreserade.

Magi har inga gränser. det e du som gör gränserna. du kan med rätt kunskap kunna till och med tända eld på något med tanken :P.

↗ till inlägget

Det var ju lite småkul att läsa.

Om jag skriver något om hur man steker pannkakor med hjälp av en ratt från en traktor och en systemkamera så lägger jag guiden här på fuska. :)

Okej. vad pratar du om egentligen. inte för att va elak. men det där e ju stuprak off topic. :blink:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in