Justusett Skrivet 6 Oktober 2006 Rapport Skrivet 6 Oktober 2006 (redigerat) Igår så försökte jag skicka in hur man tog ut klipp från Counter-Strike, men fuska.se buggade sig ganska mycket så det inte stog någonting när jag skickade in. Nu till spela upp demot: Jag råder dig att spela upp demot på detta vis: Viewdemo namn, det gör så att du kan spela demot fram och tillbaks, i slowmotion och framspeedat. Spola fram det till den delen du vill ta ut. Nu till uttagningen av klipp: Skriv i consolen Startmovie namn 30 (30 symboliserar fps, man kan ha högre för mjukare rörelser). Sen väntar du tills det snygga är klart, och sen så skriver du "endmovie" i consolen. PS, det sparas upptill 100-600 bmp bilder i cstrike mapen, beror på hur länge du spelar in. Tips på om du ska göra en 5-20 minuters film: Ett tips på det är att du skriver detta i consolen: bind "F1" "startmovie 1 90"(det gör att du bara behöver trycka på F1 knappen för att börja recorda). Sedan så bindar du: bind "F12" "endmovie"(Det gör att du bara behöver trycka på F12 knappen för att sluta recorda). Vad gör man med bilderna?: Du lägger in bilderna i videomach, du kan ladda ner trial verision här: http://www.gromada.com/. Sedan när du har gjort det så tryck på diskett bilden, sedan på video, och sen på codec settings. Där väljer du uncompressed för att få en fin kvalité på klippet. Sedan är det bara att spara. Hur gör man så att klippet inte tar så mycket plats?: joo, du kan lägga in det i video vegas, det är bara att söka på goolge så hittar man trial verision på det. Du lägger in det in i vegas, och sen kan du välja vilka färger du vill ha till klippet. Vilken Upplösning Borde jag ta ut bilder på?: Enligt mig och många andra movie makare, så borde man ta ut bilder i upplösningen 800*600, det ger dig en fin kvalité och bra fil storlek när du sparar den i video vegas. Det finns flera film makeri program, de heter: 3D studio max, Adobe after effects, Sound Forge(för om filmen ska ha ingame sound) och Cinema 4D. Det brukar oftast "skillade" film görare använda. Men jag föreslår fraps om du ska ta ut ljud till klippet(Det kan recorda oxå). Nu till lite movie makeri tips: Jag råder er att tanka ner "sprites" tills dina cs filmer, det gör att pengarna, livet och skotten inte syns, explosionerna ser anurlunda ut oxå, beror på vilka movie makeri pack du tankar ner. Så här kan det se ut http://rapidshare.de/files/35704465/testfo...ska.se.rar.html. Det är ett test klipp jag har gjort så ni kan se hur det kan se ut. Och jag råder dig att använda vilken verison som helst av video vegas för att redigera filmen. Ett litet tips till när ni ska göra en ganska lång film kanske 5 till 10 min, försök att få varje minut av filmen under 30 mb. Du kan lära dig mer om film-makeri @ www.moviemakers.nu. Jag använder KZz's movie makeri pack, man kan tanka det från moviemakers, man måste vara medlem. Om det är något jag har skrivit fel eller vill ha hjälp med något, hojta bara till. OCH om jag borde tilläga något. Mer kanske kommer senare. Redigerat 8 Oktober 2006 av Justusett
Justusett Skrivet 7 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 7 Oktober 2006 Jag har lagt dit lite mer :)
NightMaker Skrivet 26 Oktober 2006 Rapport Skrivet 26 Oktober 2006 Jag har lagt dit lite mer :) Vart hittar man bilderna? :huh:
Justusett Skrivet 26 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 26 Oktober 2006 Jag har lagt dit lite mer :) cstrike mapen.
Aegzor Skrivet 31 Oktober 2006 Rapport Skrivet 31 Oktober 2006 undrar varför ingen har klistrat denna tråden
Rekommendera inlägg