Hoppa till innehåll

Sjukdomar Och Sånt


Ytterman

Rekommendera inlägg

Jag har en riktigt dålig ovana, jag är nämligen världens hypokondriker och alltid om jag upptäcker nåt konstigt med kroppen så tror jag att jag fått värsta dödliga sjukdomen. Ett exempel är att jag alldeles nyss upptäckte att jag hade en fästing (rätt konstigt i mitten av oktober :o) och nu tror jag givetvis att jag har fått TBE. Jag skrämmer jämt upp mig själv :P

 

Så, är ni också såna ibland? Eller har det rent av visat sig att era farhågor har varit sanna?

 

Jepp, jag är tyvärr så.

Upptäcker jag något udda, så tror jag att det är något farligt, fast i själva verket är det något vanligt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

näe, problemet med mig är att jag är så sällan sjuk och väldigt ovan vid att vara det - och när jag väl blir sjuk är jag bannemig sjuk på riktigt. Har/hade en tendens att inte tro på att jag är sjuk riktigt, inte låta mig vara sjuk. Att ständigt vara aktiv och försöka kämpa mot sjukdomar, gå i plugget, spela fett mycket dator, ute och springa och göra hemskt impulsiva grejer.

 

Nu är jag dock sjuk med faktiskt ganska jämna mellanrum, och tycker det är _fruktansvärt_ trist och meningslöst. Har precis lärt mig att faktiskt vara sjuk när jag är sjuk, och det är grymt trist..

 

Men tja, hypokondriker vetifasen. Ont i tån = Slippa gympan, och så. Längre sträcker jag mig inte ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Umbreon_Moon

Jag är inte det, jag har inte varit sjuk sen i 4:an XD (Nu går jag i sjuan)

 

men min kompis tror han ska dö om han anstränger sig för mycket på gympan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en riktigt dålig ovana, jag är nämligen världens hypokondriker och alltid om jag upptäcker nåt konstigt med kroppen så tror jag att jag fått värsta dödliga sjukdomen. Ett exempel är att jag alldeles nyss upptäckte att jag hade en fästing (rätt konstigt i mitten av oktober :o) och nu tror jag givetvis att jag har fått TBE. Jag skrämmer jämt upp mig själv :P

 

Så, är ni också såna ibland? Eller har det rent av visat sig att era farhågor har varit sanna?

 

Trodde en gång att jag hade fått cancer men jag hade bara skrämt upp mig själv.. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...