💬
Logga in
Fuska.se

Din Egen Musik

58 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

(Jag anser inte att det här är §1.2, men om någon annan mod-kollega anser det är denne välkommen att låsa :) )

Tjenixen, jag bläddrade igenom det här forumet lite grann och såg att det inte fanns någon tråd angående musikskapande. Jag tror inte att jag är ensam om att göra musik här, så jag tänkte att jag kunde göra en tråd om just musikskapande, få feedback osv. Det är ju bara att langa upp en länk till en myspace eller nåt, och så kan vi andra ge konstruktiv kritik. (:

Min musik (det som får plats på myspace iallafall) finns på:

http://www.myspace.com/reaktor2

Nivå 5 · Fuskare

Grymmt bra ytterman!

Children of the ri...

Denna vill jag ha på Mp3, älskar inledningen, känns väldigt "underground" mörk och kall.

Lyssnade på denna 3 gånger faktist.

Stocholm rain vers...

Otroligt fin i början saknar doc något kraftigare trummor senare i låten, effekterna i ca 30:e sekunden är imponerande.

Musik from a window...

Känns väldigt poppig och proffsig från början, skiljer sig från de två förra, denna känns en hel del mer "teenie".

Gillar doc denna minst ur gänget, du känns bäst i den lite mer sorgliga klangen.

The bear magazine...

När låten börjar (de 5 första sekunderna), tänker jag, ojj där sabbade han det, men när man hör rythmen och tonerna/melodin ändrar jag mig genast.

Denna melodin sätter sig lite på hjärnan faktist.

Tyvärr gör jag inte så mycket musik, men det är alltid kul att lyssna på andras!

Om denna tråd mot förmodan blir låst kan väll du skicka ett GB nästa gång du gör en låt, älskar dessa.

Senast ändrad:

har du gjort låtarna med något data program?

stockholm rain vers... var faktiskt väldigt bra

Nivå 11 · Veteranfuskare

Stockholm Rain Vers vaar riktigt bra!

Nivå 5 · Fuskare

Det var den ja, men musik from a window var min favorit tror jag.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #6

Tack grabbar (:

Mascarpone, du kan ju ladda ner från myspacen om du inte såg det. ^^

Nivå 5 · Fuskare

Ojj ^^

Det ska jag genast göra!

ytterman har du gjort låtarna med ett dator program?

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #9

Japp, jag använder mig av Reason.

Nivå 4 · Lärling

finns det att köpa eller ladda ner lagligt ?

Nivå 3 · Lärling

Children påminner väldigt mycket om någon Boards Of Canada-låt. :) Det där hip hop-beatet med softorgans. ^^ Great dude!

Stockholmlåten var ju soft, passande beat.

Music from a window var ju asgrym! Electro-pop rakt igenom. Väldigt asiatisk med den entoniga melodin.

Haha, man känner igen den vanliga software clappet som finns med på början av bears magazine. ^^

Skön bas som följer med.

Keep on goin'!

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #12

Jo, lyssnar man på Boards of Canada förstår man ju redan i titeln att den är BoC-influerad :P

Det var kul att fönster-låten vart uppskattad! :)

Vizzkazz: Det kostar ett par lax.

Senast ändrad:

16 Oct 2006
Nivå 5 · Fuskare

Bear magazine, var bättre när man lyssnade på den en andra gång.

Nivå 3 · Lärling

Ja, fast det känns som om Stockholm blir lite tjatig. :/

Nivå 9 · Veteranfuskare

Här är en jag gjort.

Min allra första.

Får den klassas som världens sjukaste?

plz!

Låten

18 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling

Ganska dance:ig början.

Uppgången var väldigt passande och så.

Snyggt beat som dyker upp.

Bra gjort, med basen.

Dåligt slut med hihatten, kickandet och clappet. :/

2.

Nivå 4 · Lärling

http://rapidshare.de/files/37246493/Basshu...emix__.mp3.html

Direkt länk men WTF :P (inte så skill än förresten :(

(om jag orkar så kan jag ladda upp fler låtar (har egna som jag gjort själv oxå, inte bara remixer :P)

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Ex-band: Impulsive

Halvår sen det här spelades in. Försök att ignorera sugigheten, det går ibland. Vi var med på tv för några dagar sen också, om ingen märkte det.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Zerp, min alldeles bedårande songare!

Denna finner jag inga fel på, din röst är ljuv och du vet exakt när man ska höja rösten så det passar til instrumenten.

Texten och melodin är väldigt bra, även trummisen där bak gör ett excellent jobb.

Din röst vibrerar så härligt mot refrängen "a life time with your smile" när du sjönger det känns det som om det är låtens höjdpunkt.

Slutet gör trummisen ännu en gång till en höjdare, men på något sätt känns du som centern i bandet.

Versens melodi sätter sig lite på hjärnan, och låter sådär härligt ångerfylld, om jag var en tjej och låten var dedikerad till mig vet jag iaf vem som fått glädjetårar.

Kan tänka mig att den är ännu bättre när man ser den live, du ser ju cool ut själva du så det skulle varit en upplevelse.

Nämen jag kan babbla på i evigheter men jag lyssnade på låten fyra gånger, om du gör något nytt eller har något gammalt så kan du gärna skicka ett litet GB till mister Mascaran.

:wub:

Nivå 7 · Fuskare

Jag skriver mycket texter. Tycker att det är ett bra sätt att uttrycka sig på. Jag och en kompis ska snart börja göra egen musik som vi ska satsa på. Musiken kommer vara lite som Snook och Fronda :wub:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in