Hoppa till innehåll

Datorn Märker Inte Cd:n


Fillifjonkan
 Dela

Rekommendera inlägg

Hjääälp! En av mina datorer märker inte att jag stoppar in en CD skiva (eller spel) i hårddisken. Ibland märker den, men sedan så funkar det inte nästa gång jag ska testa. Vad är det för "Säffle" som har hänt. Vad vänlig och hjälp mig. :cry:

 

Stoppar du in CD-skivor i HDD'n?

Det låter inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har aldrig hört tallas om det spelet...Men om spelet är gammalt och du har en ganska ny dator så kansje det är grafik fel att grafiken är så gamma att den inte fungerar på en så ny dator det har hänt för mig innan men om det är tvärt om så att det är ett för nyt spel och en för gammal dator så kan datorn inte läsa in så nya spel deta har också hänt mig...Men det ska finas någon instälningar för att få till backa den gammla graficken till din dator eller den litte nyare graficken till den gammla datorn annars vet ag ej! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har aldrig hört tallas om det spelet...Men om spelet är gammalt och du har en ganska ny dator så kansje det är grafik fel att grafiken är så gamma att den inte fungerar på en så ny dator det har hänt för mig innan men om det är tvärt om så att det är ett för nyt spel och en för gammal dator så kan datorn inte läsa in så nya spel deta har också hänt mig...Men det ska finas någon instälningar för att få till backa den gammla graficken till din dator eller den litte nyare graficken till den gammla datorn annars vet ag ej! ;)

 

 

Vadå för spel? Jag skrev bara "Säffle" Det är ett smekord för skit...

Men asså jag testar ett nytt spel, på en ny dator men det funkar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men asså jag testar ett nytt spel, på en ny dator men det funkar inte.

 

Då kan det också vara ett så kallat dolt fel på skivan prova att lämna tillbaks skivan där du köpte den.

Asså det är inget fel på skivan, det är fel på hårddisken, eller där man lägger i skivan. Den märker inte skivan man lägger in. Asså jag har testat många olika spel, musikskivor och massa annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pappaskalle, om du stoppar in skivan i hårddisken fattar jag att det inte fungerar, prova med cd spelaren så löser det nog sej ska du se :)

 

och fungerar det inte då så gå in å kontrollpanelen och lägg ill maskinavar och sök, då kanske du hittar den, jag hade åkså glapp i mi men efter en sökning så hittade jag den o nu funegarar den...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pappaskalle, om du stoppar in skivan i hårddisken fattar jag att det inte fungerar, prova med cd spelaren så löser det nog sej ska du se :)

 

och fungerar det inte då så gå in å kontrollpanelen och lägg ill maskinavar och sök, då kanske du hittar den, jag hade åkså glapp i mi  men efter en sökning så hittade jag den o nu funegarar den...

 

Men det var det jag menade pappasskalle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...