Har ni något tips på hur jag ska fånga en Pikachu med Light Ball?
Tips
Stor tur!? Har en redan men den fick jag via CN.
Lyckost dig.
Fångade en annan i zafari zonen men den bytte jag bort innan jag visste att Light ball va sällsynt gissa om jag blev ledssen.
Fick en light Ball på mitt första save visste inte heller att den var så sällsynt xP
Lyckost er.Ni gör mig avundsjuk.
Har ni redan en pikachu i ert party så förstoras ju chansen att möta pikachus. Fånga så många som möjligt. Tog mig 60 stycken innan jag fick light ball.
Jag har 40 nu men ingen Light Ball.
själv fick jag en lightball på min andra pikachu
Jag har snart fånga 70 Pikachus.Men ingen Light Ball.
↗ till inläggetHah otur. :PJag har snart fånga 70 Pikachus.Men ingen Light Ball.
Chansen är på 1 på 20 men du har fångat över 3 gånger det.
Jag skaffade min på Crystal (Off Topic) genom att trada från Yellow.
Ja,det sägs det.Men alla har ju fått den på mer chanser.
↗ till inläggetJag tradade ungefär 7 stycken Pikachu från Yellow, alla hade Light Ball.Ja,det sägs det.Men alla har ju fått den på mer chanser.
Oj,du hade tur.
Igår testade jag att leta efter en Light Ball, och jag tänkte "Man kanske hittar Pikachu lättare om man lägger i en Pokeblock som dom gillar" Så jag kollade upp vad dom gillade och det var Green Pokeblock (Rawst Berry) Sen la jag i den i första låda i Safari Zone jag såg, sen hittade jag en Pikachu, Och ja, den höll i en Light Ball.
Det kanske hjälper om man lägger i en Pokeblock som den gillar? Jag vet ju inte eftersom jag hittade den på första försöket, men man kan ju testa :]
↗ till inläggetFånga flera, en räcker inte. :)Igår testade jag att leta efter en Light Ball, och jag tänkte "Man kanske hittar Pikachu lättare om man lägger i en Pokeblock som dom gillar" Så jag kollade upp vad dom gillade och det var Green Pokeblock (Rawst Berry) Sen la jag i den i första låda i Safari Zone jag såg, sen hittade jag en Pikachu, Och ja, den höll i en Light Ball.
Det kanske hjälper om man lägger i en Pokeblock som den gillar? Jag vet ju inte eftersom jag hittade den på första försöket, men man kan ju testa :]
Att lägga Pokeblock lockar inte speciella pokémons,
det lockar pokémons med naturer som gillar dom pokeblocksen...
↗ till inläggetIgår testade jag att leta efter en Light Ball, och jag tänkte "Man kanske hittar Pikachu lättare om man lägger i en Pokeblock som dom gillar" Så jag kollade upp vad dom gillade och det var Green Pokeblock (Rawst Berry) Sen la jag i den i första låda i Safari Zone jag såg, sen hittade jag en Pikachu, Och ja, den höll i en Light Ball.
Ja,men tro mig.En pikachu kan gilla en sorts poke block,en annan kan gilla en annan.Det är inte pokemonen som avgör vilken poke block den gillar.Utan Natures är det!!Så om en har jolly,gillar den en sorts.Men en med adamand kan gilla en helt annan!
Hehe, Okej, men jag fick iaf en Light Ball, det måste finnas ett sätt som ökar chansen så man får det?
Men om man har en pokemon med static ökar chansen att hitta pikachus.Det kan man prova.