💬
Logga in
Fuska.se

Medeltiden

28 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Skulle ni villja leva och kriga och allt sånt som på medeltiden? Vara tvugna att skaffa maten själv och sånt. JA helt enkelt att villja leva på medeltiden.

Vill ej göra till omröstning men om nån mod nu vill göra det så får ni ta och låsa tråden!

Absolut inte... Fanns inte musik(ej bra iaf :P) tv-spel datorer tv cyklar bilar blablabla..

Nivå 2 · Novis

Både ja och nej.

Hade det inte varit kul att skaffa mat själv med typ svärd och sedan sitta och grilla det man fångat.

Nivå 4 · Lärling

Kunde ju vara kul om man kunde fixa en medeltids strial ;)

så att man riktigt förståd allting hur det var och så.

Men jag tror inte det,så mycket krig och sånt -_-

Nivå 11 · Veteranfuskare

Det skulle nog vara ganska coolt att vara någon känd person på medeltiden. Kanske en kung, riddare elelr adelsman. Jag skulle nog helst vilja bo i England om jag levt på medeltiden. :)

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Skulle ni villja leva och kriga och allt sånt som på medeltiden? Vara tvugna att skaffa maten själv och sånt. JA helt enkelt att villja leva på medeltiden.

Vill ej göra till omröstning men om nån mod nu vill göra det så får ni ta och låsa tråden!

Nja, det fanns ingen rappmusik då. ;)

Men seriöst, det var tufft att leva då, dåligt hygien, allt krig, "vilda" människor eller många barbarer med andra ord osv.

Så jag skulle nog inte vilja leva i den tiden.

Nee, det är nog bättre som vi har det nu en någon gammal skruttig medeltid.

14 Nov 2006
Nivå 5 · Fuskare

Mitt svar är Nej.

Man kan ju inte vara utan sin datpr.

Enda saken som är kul med medeltiden är att man "fick" döda folk. :P

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Aldrig livet! Det fanns ingen elektronik, det rådde mycket kaos och människorna hade dålig hygien.

tja, om man var adelsman.....

fattiga däremot, hade:

dålig hygien

sjukdomar

dåligt med mat

blev utkallade i krig

slaveri

etc.

skulle dock kunna tänka mig att vara en tempelriddare och åka till Jerusalem ;)

Nivå 5 · Fuskare

Kanske, om man var adelsman. Inte någon bonde. Men skulle vilja prova leva då. Eller på vikingatiden.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #12

Nej tycker som många av er man skulle ju inte villja vara bonde. Men nån kung. Det vore inte dumt : :kung:

Nivå 4 · Lärling

Om jag hade varit pojke och därmed varit en riddare, så visst. Men nu när jag är tjej, tja, vi kan ju säja så mycket som att jag inte skulle ha ett skvatt att säja till om, och så skulle jag väl bli bortgift med någon ful gubbe; Usch!

Nivå 6 · Fuskare
Nej, jag skulle verkligen inte vilja leva på medeltiden av många anledningar och av de största måste vara att det inte var lätt att överleva på den tiden. Man kunde svälta ihjäl och det fanns massa olika (på den tiden obotliga) sjukdomar. Och jag tror knappast att någon skulle vilja vara med om svärdstrider och liknande chansen att man blir dödad är ju ändå ganska stor.
15 Nov 2006
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #15

Det är ju snarare vem skulle INTE villja vara med i svärdstrider. :medieval:

Nivå 5 · Fuskare

Svärdstrider i verkligheten är inte som i filmer och spel. Där högg en man ner en annan och sen kom nån annan man och högg ner den mannen. Man var inte oövervinnlig.

16 Nov 2006
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #17

Nej jag vet att man inte var oövervinnlig. Jag vet att man kan dö. Men jag är en krigar inne i hjärtat. :medieval:

Nivå 5 · Fuskare

Att vara krigare i hjärtat hjälper inte. Har du ingen teknik dör du ganska fort.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #19

Är man krigare så spelare det ingen roll hur skicklig man är eller om man dör . En riktig krigare har ett krigarhjärta helt enkelt ;)

17 Nov 2006
Nivå 5 · Fuskare

Så du skulle inte bry dig om du dog?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in