Hur sparar man en bild man har gjort så att den funkar att använda som ikon till ett spel jag håller på med? Jag vet inte hur man kan få rätt format på bilden?!?
Spara En Fil I "ikon" Format?
det finns speciella program för det.
Går väl att göra i GIMP och Photoshop?
Om du har någon av de.
Jag har photoshop men jag vet inte riktigt isåfall vilket som är rätt format! Jag har testat att kolla format på en annan ikon och på filtyp står det ju "Ikon" och jag kan inte hitta det i photoshop CS!! Men det kanske heter nått annat men vad isåfall??
prova .png ..
Det är inte alls samma sak. DDS Converter kan konvertera medan massvis med olika användbara format!!!! TESTA!!
Själv jobbar jag på en egen bildbehanlare (:o) som klara ca 20 format!! :student:
På download.com finns det ett program för att skapa 32x32 ikoner, sök på ZNsoft icon maker. Inte ens en trialversion!
Jag har redan lyckats hitta ett svar på min fråga! Goggle ni vet ;)
Hade ett as bra program förut, kommer inte ihåg vad det heter :D Har det ¨på datorn ngn stans, så säg till om ngn vill ha det..
Starta upp Paint och rita din ikon, sen spara som, exakt så här: "dittnamn.ico" . byt ut dittnamn...
Går ej att göra så.
det går visst, jag har gjort det
Det går, fast ikonen blir bara svart :/
Så det skulle gå att använda den som ikon sen eller?
dubbel inlägg!
Vad komplicerat ni gör de för er... när jag gör ikoner går jag inte på PSP och sparar min bild som t.ex jpg lr nåt fast då när man ska spara så väljer du .jpg i menyn med format MEN du skriver .ico eller vad ikon formatet är. Funkar iaf för mig =)
↗ till inläggetVad komplicerat ni gör de för er... när jag gör ikoner går jag inte på PSP och sparar min bild som t.ex jpg lr nåt fast då när man ska spara så väljer du .jpg i menyn med format MEN du skriver .ico eller vad ikon formatet är. Funkar iaf för mig =)
Ikonen blir bara svart då? iaf. för mig.
Bilden ser ut precis som en jpg fil ser ut bara att den har en suddig ram men det syns inte om du inte zoomar in till pixel storlek.