Jag vill gärna prova göra dataspel (eller ett program) men jag vet inte vilka program eller guider som är bäst. Kan jag kanske få lite tips på något? :)
Jag vet redan en som jag hittade på google:
gamemaker.nl
Jag vill gärna prova göra dataspel (eller ett program) men jag vet inte vilka program eller guider som är bäst. Kan jag kanske få lite tips på något? :)
Jag vet redan en som jag hittade på google:
gamemaker.nl
EDIT: Såg inte att du hade hittat den redan.
menade du gamemaker?
FPS Creator
Gamemaker 3d
och vart hittar man FPS och gamemaker då !? sidan allså orka google :P
Lär dig koda på riktigt så ska du se att du kan skapa riktiga spel. C++ är ett utmärkt val.
och vart hittar man FPS och gamemaker då !? sidan allså orka google
Skit i't då :P
kan man koda i c++?
ja, men det är svårt att göra riktiga spel som FPS & så men grunderna i C++ är att kunna göra mini-räknare & "gissa talet" som ser ut som "Komandotolken" i Windows, dom fanns med som exempel när jag hämtade mitt C++
så c++ är ett väldigt avancerat system?
jag vet inget om C++ förutom det jag skrev men när man väl har lärt sig grunderna nså är det nog inte så svårt :P
men om du vill göra ett "riktigt spel" som Need for speed te.x så får du sammla en grupp med kanske 100 presoner & arbeta i ett år för att det ska bli nått
men gamemaker är det bästa, håll dig till det
gamemaker.nl eller 3d?
vet någon var hemkatalogen ligger?
↗ till inläggetvad menar du med "hemkatalogen" :huh:vet någon var hemkatalogen ligger?
det ska vara någon sorts fil eller katalog på datorn som jag just nu måste hitta.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in