Lycka eller sanning? Ett stort jäkla dilemma enligt mig. För ifall man nu tex gillar en tjej/kille och man tror att han/hon gillar en tillbaka då är man ju lite små lycklig. Men då vet man ju inte sanningen heller, antingen kommer sanningen göra en mycket lyckligare eller "krossa en". Själv så skulle jag nog faktiskt lycka. Finns ett talesätt som lyder: Det som man inte vet lider man heller inte av, eller nått liknande.
Lycka Eller Sanning
Men tänk om dina föräldrar dör. 1 månad efter deras död får du veta att dem inte var dina riktiga föräldrar. Inte så kul va. Okej nu fick du ju veta det men strunt samma. Men det är ju rätt egentligen. Om nån t ex. sätter en lapp på din rygg där det står: JAG ÄR FJOLLIG! Så eftersom du inte vet om det så spelar det ju ingen roll. MEn det är rätt som du skrev :)
↗ till inläggetNu menade jag inte såna saker direkt, men helt rätt. Det jag menar tex ifall du har en flickvän och hon är otrogen skulle du då må bättre av att veta sanningen lr inte veta sanningen?Men tänk om dina föräldrar dör. 1 månad efter deras död får du veta att dem inte var dina riktiga föräldrar. Inte så kul va. Okej nu fick du ju veta det men strunt samma. Men det är ju rätt egentligen. Om nån t ex. sätter en lapp på din rygg där det står: JAG ÄR FJOLLIG! Så eftersom du inte vet om det så spelar det ju ingen roll. MEn det är rätt som du skrev :)
Jag anser att lycka är bättre än sanning. Är hellre lycklig än att veta den kanske olyckliga sanningen. Med ett förhållande vet jag inte riktigt, skulle nog vilja veta om ens flickvän var otrogen ändå.
Alltså ingen lycka varar ju för evigt. Då är det väl bättre att veta om sanningen från början än att bli negativt överraskad sen.
Tycker likadant.
Ingen lycka varar för evigt, sant. Men många lyckor varar i evighet
↗ till inlägget?Eget ordspråk? Om ingen lycka varar i evighet så kan väll inga lyckor göra det?Ingen lycka varar för evigt, sant. Men många lyckor varar i evighet
↗ till inläggetKlart, ifall en lycka räcker en stund o sen kommer en till lycka osv.Ingen lycka varar för evigt, sant. Men många lyckor varar i evighet
Jaha nu fattar jag :)
Den var svår...Men typ sanningen.