↗ till inlägget
ja PEGI ser bara blodet och inte det taktiska i tex Gears of War, visst är det blodigt men också realistiskt, då kanske barn avskräcks från att motorsåga huvudet av nån, men det tänker inte dom när dom sitter med sina stora feta rövar där borta i los angeles med en hamburgare i handen.
Jag är van vis blod och sådant, och jag blir inte rädd så lätt. Men tänk på att det finns dom som är det. Alltså ovana och rädda för blod. Om sådana barn, vid tidig ålder börjar spela våldsamma spel. Då kan de få en felaktig bild av samhället, ja man får slå på folk. Därför tycker jag att det är bra att barn inte kan få tag i spel som är för blodiga, så som San Andreas.
Jag tycker inte att du ska sitta här och idiotförklara PEGI, för att PEGI är ett stort och seriöst företag. Om ett spel är blodigt, så får det en rekommendation., som lyder att det är olämpligt för barn.
”Ja men f*n vad löjligt” – Läs dessa två punkter.
1. Rekommendationer finns inte för att j*vlas med dig, även om det kan kännas så i många fall. De finns för att skydda dig, men det kan vara svårt att förstå.
2. I fall om dina föräldrar och du tycker att du tål blod och är redo för lite råare och mer blodiga spel. Ja då kan du köpa de spelen med 18 åldersgräns.
Men visst, vissa åldersgränser är totalt onödiga kan jag tycka, men den är säkert inte det ändå. För PEGI sätter ju inte 18 + på ett spel, helt utan anledning.