Hej!
Det är så att jag kanske ska uppgradera datorn snart. Just nu har jag:
AMD Sempron 3000+ (1.8ghz)
ATI RADEON X550 128mb (grafikkort)
512mb RAM
Har en fråga om processorer. Vilken är bäst? Det finns ju Intel & AMD. Men sedan finns det ju Athlon, Sempron, Core duo, Pentium och säker många fler. Men vilken presterar bäst? Rekomenderar ni dubbla kärnor? Vill ha en snabb och inte för dyr en. Skicka gjärna länk på någon ni tycker är bra (Måste vara ganka billig, max 2000 kr)
Har också en fråga om RAM minnen. Där finns det ju också en massa olika sorter. Olika Mhz och DDR2 m m. Men om man tar tex ett "DDR2 PC4200". Presterar det då sämre än ett "DDR2 PC6400" ? Skicka gjärna länk på ett billigt och bra minne som är minst 1024mb.
Då är vi på grafikkort. Jag har fått för mig att ATI presterar bättre än Geforce. Stämmer det? Skicka gjärna länk på något bra och billigt grafikkort (minst 512mb).
Hur är det med moderkort? Det tycker jag är väldigt tjorvigt. Hur vet man om ens saker passar med det moderkortet man har? Och presterar datorn bättre med ett bra moderkort? Eller har man bara moderkort som ett sätt att koppla ihop alla delar?
Det är så att jag spelar en hel del vilket medför att man måste ha bra prestanda på sin dator, och min börjar bli lite dålig för nya spel.