💬
Logga in
Fuska.se

Vakna På Morgonen

20 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Nån som har nåt bra tips så man vaknar upp på morgonen. Alltså när man ska upp ur sängen. När min veckar klocka ringer så trycker jag bara på snooze knappen hela tiden. Så nu vill jag ha bra tips. :)

Nivå 0 · Nykomling

Du kan kanske göra som jag ska göra nu när skolan börjar igen, ha en riktigt skitjobbig signal (om du kan ändra, och har mobil) jag ska han en som gör det omöjligt för mig att somna om, för när den sätter igång, då vaknar jag på stört :D ingen idé och snooza, för jag sitter redan upp i sängen...

Du kan också prova med och lägga mobilen eller klockan eller vad du nu har en bit ifrån dig, så att du måste gå upp ur sängen för att stänga av den...

Såg nu att du skrev att du har väckarklocka, så du kan ju skita i mitt första tips :bah:

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

själv så smäller jag till mig i ansiktet om jag är för trött :P

Nivå 0 · Nykomling

Lägg väckarKlockan på nåt ställe där du inte når den från sängen :P

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

själv så smäller jag till mig i ansiktet om jag är för trött :P

Den va bra, ska testa det :D

Nivå 0 · Nykomling

Om du är svårväckt som jag ska du testa att använda 2+ väckarklockor som jag. Det funkar bättre.

Be morsan att börja demolera ditt rum kl.7.00 DÅ vaknar du fort :)

8 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling

Sov över i duschen :)

Och så tror du att kallvatten kranen är mobilen ;D

Varning.. Självmords risk.. 13% överlevnads capacitet =)

Nivå 0 · Nykomling

Jag burkar ställa väckarklockan på 04:00, Sedan ställa om den till 05:00, Sedan till 06:00, Sedan till 06:30 (Då ska jag vakna det är skoldagar) Känns skönt att somna om :D Då är man inte lika trött heller.

skaffa 2 väckarklockor, den ena ställer du en meter ifrån dig och den andra gömmer du!!

då är du tvungen att leta efter den ena och gå upp för att stänga av den andra :D

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #11

Haha, ja ni har både lustiga och bra idéer. Ska testa att ställa veckar klockan en bit ifrån mig sen ska jag andvända mobilen också. Imorgon börjar jag skolan och måste gå upp kl.7. Då är det bara att se om tipsen hjälper. Men skriv gärna mer tips :)

Nivå 0 · Nykomling

ha en skål vatten brevid sängen som du doppar huvudet i :P Fungerar bra

Nivå 0 · Nykomling

Kanske bra att ha en handduk nära :o

Nivå 0 · Nykomling

Lägg 2 kilo godis vis sängen,Ej så man når den

Då måste du gå upp och ta B)

Nivå 0 · Nykomling

:P så kan man också göra men det bästa sättet är att slå sig i ansiktet tycker jag :P

Nivå 0 · Nykomling

Jag har en projektionsklocka, ni vet en sån som lyser upp klockan i taket eller vad man ska säga, hursomhelst när den ringer, så lyser den klockan, och då brukar jag ha den riktad mot ögonen, så när den ringer så lyser den mig rakt i ögonen, starkt som tusan, då går jag upp. :)

Nivå 0 · Nykomling

Att dricka typ 20 glas vatten precis innan man går och lägger sig funkar. Då vaknar man kissnödig mellan 02:00 och 06:00... fungerar gör det :P :D

Nivå 0 · Nykomling

Skaffa dig lite självdiciplin och gå upp när klockan ringer.

9 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Be morsan att börja demolera ditt rum kl.7.00 DÅ vaknar du fort :)

haha, överskön :D nejmen ha klockan brevid datorn, ( de har jag ), så när du går upp o stänger av den blir begäret av att sova mindre, eftersom du ser din dator :o

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #20

Andvände 2 klockor den vanliga väckarklockan och mobilen. Tog inte lång tid att gå upp inte. Har inte heller varit så pigg en enda morgon på hela lovet tror jag :)

EDIT: Det var första skoldagen så jag var tvungen att gå upp kl.7

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in