Skulle bli glad om jag fick en hel html kod xD.
Hur Gör Man Så Man Kan Ha Medlemmar På Sin Hemsida
1. skaffa dig en portal, allt inbyggt, administrationsmenyer etc.
2. lär dig php eller nåt sånt
3. väldigt dålig men enkel lösning i html å javascript, exempel:
<html>
<head><script LANGUAGE="javascript">
<!--This is one of many scripts which are available at: *---
//--http://www.JavaScript.nu/javascript *---
//--This script is FREE, but you MUST let these lines *---
//--remain if you use this script. *---
//***---Filändelsen på filen man ska komma till. Kan vara t.ex. "htm" eller "html".
filandelse="htm"
function password()
{
if ((document.pass.word.value != "") && (document.pass.namn.value != ""))
{
sida=document.pass.namn.value+document.pass.word.value+"."+filandelse
self.location=sida.toLowerCase()
document.pass.word.value=("");
}
}
//-->
</SCRIPT>
<title></title>
</head>
<body>
<FORM METHOD="post" NAME="pass" ACTION="java script:password();">
<B>Användarnamn:</B><BR><INPUT TYPE="text" NAME="namn" size="20"><BR>
<B>Lösen:</B><BR><INPUT TYPE="password" NAME="word" size="20"><BR>
<INPUT TYPE="button" NAME="knapp" VALUE="Logga in" size="20" onClick="password();">
</FORM>
</body>
</html>
gå in på chat.moonrift.se (inte www.chat.mo...)
där kan du testa skriptet. det finns två inloggningar: Användarnamn: namn
Lösenord: lösen
och
Användar: den
Lösen: andra
det går till så att när du trycker in namnat å koden så går sidan till filen (om det finns nån) som ligger i samma mapp t.ex namnlösen.htm. så trycker du in den andra inloggningen kommer du till nån annan fil.
EDIT: när jag skriver in nåt så står det blblbla ellenå och den andra så står det "den andra"
EDIT2: Vart skaffar man sig en sån portal?
↗ till inlägget1. skrev nåt så man ser att de e ett dokument.EDIT: när jag skriver in nåt så står det blblbla ellenå och den andra så står det "den andra"
2. t.ex fuska.ses portal: http://www.invisionboard.com/
↗ till inläggetEDIT: när jag skriver in nåt så står det blblbla ellenå och den andra så står det "den andra"
1. Min hemsida är på en annan dator så e det namnet på den man ska skriva in.
2. oj, den va väldigt dyr O=... fast får man betalai månaden eller är det ett fast pris (jag pratar om denna standrd: http://community.ipslink.com/board/purchase.html ) Fast finns det nåt billigare?
i n v i s i o n f r e e . c o m
Utan mellanrum...
↗ till inläggetÄr det inte "Kunde inte skriva det blev reklam.com"EDIT: när jag skriver in nåt så står det blblbla ellenå och den andra så står det "den andra"
EDIT: Gick inte skriva länken som jag menade
↗ till inläggetEDIT: när jag skriver in nåt så står det blblbla ellenå och den andra så står det "den andra"
Själv är jag en stolt kund av Invisionboard.com lol.. Jag är f*n galen i hemsidor xD
Men men, lär dig php / asp, helst asp.. sen så är det bara att bygga på. Själv har jag dåligt med tålamod så det där med att lära sig saker är inte riktigt min grej <_<
↗ till inläggetVarför ska han helst lära sig ASP?EDIT: när jag skriver in nåt så står det blblbla ellenå och den andra så står det "den andra"
Jag menade inte att han ska bara lära sig asp utan asp i först. Jag var lite stressad så jag skrev något jag inte skulle ha skrivit, tack för att du kommenterade :D