Jag har nyss gått igenom de där vridna rummet och har fastnat i de där rummet där de sitter en kista i väggen hur ska man göra.
Fjärde Templet
Om du har pålbågen så ska du skjuta på ögat som sitter ovanför dörren precis innan du kommer in i det vridna rummet.
Om du inte har pilbågen ska du bara fortsätta men du behöver du en nyckel om jag minns rätt.
Kistan kan du alltså inte nå förrän du kan vrida rummet med hjälp av pilbågen.
Och hur får jag nyckeln????
Hmm, svårt att säga. Har du hämtat nyckeln som finns i brunnen? Det finns ett rum med gräs och växter (Deku Babas) och även vatten. Där finns en brunn med vatten i. Du ska få bort vattnet och hämta nyckeln som finns där i.
Kommer dock inte ihåg exakt hur men du ska få bort vattnet med en knapp om jag minns rätt.
finns knappen i samma rum som vattnet
Ja, den ska finnas i samma rum men högra upp om jag minns rätt, det var som sagt ett bra tag sen men jag vet iallafall att det finns en nyckel i brunnen och knappen ska finnas i samma rum.
Det finns en nyckel direkt när man går in i templet om du tittar åt höger och sjuter dej upp med Hookshot så ska man typ gå på några grenar.:gitarr:
Jag har dödat två av spökena och tagit kartan, kompasen och big och jag har en vanlig nyckel nu vet jag inte vad jag ska göra.
Du ska leta upp en dörr med lås på och öppna dörren.
Ett tips är att kolla kartan och se var du inte varit.
Jag har gjort de men de är helt omöjligt jag hittar den verkligen inte, jag har därimot hittat ett rum med en kista men den är för högt upp och de finns inga såna där växter man kan klättra på eller nån sån där sak som man kan skjuta på med hookshot. De är de rummet med en av brunnarna.
Man ska kunna skjuta på kistor med hookshot också, prova det.
Nu har jag klarat templet men jag har ingen aning om vad jag ska göra nu, jag tror att jag ska göra nåt i death mountain.
Om du står där "nere" ovanför brunnen så hr du gått fel, när man kommer dit så kommar man från en av dom dörrarna, man ska gå runt.
jag har ju skrivit att jag har klarat templet, så vad ska jag göra nu då.
Såg inte att det fanns två sidor ^^'
Lite grejer du kan göra:
Du kan bli ett barn när du vill. (valfritt)
Skaffa hästen om du vill. (valfritt)
För att skaffa hästen, gå till LonLon Ranch som stor vid dagtid och snacka med Ingo så får du hoppa lite med en häst för 10 rupees. Spela Epona's Song och klättra upp på en röd-aktig häst som kommer springandes mot dej. Hoppa över några hinder och innan tiden tar slut, snacka med Ingo och tävla med honom, besegra honom två gånger och han låser in dej, använd hästen och spring så fort du kan mot porten så att du hoppar ut och grattis! Du har just fått en organisk motorcyckel.
Fire Temple. (måste)
Gå till goron city, leta upp en liten goron som rullar och lägg en bomb så att han rullar brevid predis när den sprängs, då stannar han. Snacka med honom och du får en goron tunic och lite info. Gå in i Kungens rum och dra ut den stora statyn precis bakom Dar-nånting-goronen brukade stå, gå in bakom den så kommer du till death mtn crater. Ta på dej goron tunic och gå änster till en bro, stå vid kanten och hookshota på den hängande delen av bron på andra sidan, fortsätt gå en bit så kommer du till fie temple.