Hoppa till innehåll

Din Skola?


NossLoad
 Dela

Rekommendera inlägg

Om just DU skulle skapa en skola hur skulle din skola då vara? Svara ärligt och tänk igenom saken och kom inte med t.ex "Eleverna skulle få ha raster hur mkt de ville" o.s.v för det skulle du som vuxen inte tillåta. Alltså, inte orimliga saker.

 

Min skola skulle heta Nokö och vara en liten mysig skola. Eleverna skulle få känna sig riktigt välkommna när de kom till skolan d.v.s att lärarna skulle ge de ett glas vatten och slappna av och typ spela ett bords spel i ungefär 20 minuter innan dagen börjar. Det skulle vara ungefär 4 raster på en dag och tiden i skolan som man måste gå för att få gå till nästa klass skulle vara ganska lång för att man skulle få klagomål på skolan så att man kan låta den växa efter elevernas rimliga kommentarer.

 

Ungefär så skulle den vara =) Resten är typ som vanligt <_<

Vi har 4 raster :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm.... jag vet inte, men jag skulle gärna göra en skola som skulle heta roliga skolan, där skulle man alltid få god mat och efter varje lekition skulle eleverna få spela tv-spel tills nästa lekition började. Matte ska bort och ersättas med att räkna ut när Nintendo-konsoler släpptes, och skolan skulle sluta 14:00.

 

Så är min skola.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om just DU skulle skapa en skola hur skulle din skola då vara? Svara ärligt och tänk igenom saken och kom inte med t.ex "Eleverna skulle få ha raster hur mkt de ville" o.s.v för det skulle du som vuxen inte tillåta. Alltså, inte orimliga saker.

 

Min skola skulle heta Nokö och vara en liten mysig skola. Eleverna skulle få känna sig riktigt välkommna när de kom till skolan d.v.s att lärarna skulle ge de ett glas vatten och slappna av och typ spela ett bords spel i ungefär 20 minuter innan dagen börjar. Det skulle vara ungefär 4 raster på en dag och tiden i skolan som man måste gå för att få gå till nästa klass skulle vara ganska lång för att man skulle få klagomål på skolan så att man kan låta den växa efter elevernas rimliga kommentarer.

 

Ungefär så skulle den vara =) Resten är typ som vanligt <_<

samma här

 

men jag inte vad den skulle heta.

 

och som språkval (det ska jag också ha) skulle det vara så att man kunde få lära sig andra grejer som hur man koplar ihop en dator typ såna grejer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skolan skulle börja vad 8:00 och sluttiderna skulle variera. Man skulle få välja hur många och vilka ämnen man ville ha, + kärnämnena. Under lektionerna skulle läraren bara finnas där som stöd och hjälp till eleverna och inte vandra runt som en levande kamera och övervaka deras jobb. Eleverna skulle vara fria från all press och stress. Inga läxor skullle ges ut utan allt jobb skulle göras i skolan. Inga raster skulle finnas utan bara små pauser mellan lektionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om just DU skulle skapa en skola hur skulle din skola då vara? Svara ärligt och tänk igenom saken och kom inte med t.ex "Eleverna skulle få ha raster hur mkt de ville" o.s.v för det skulle du som vuxen inte tillåta. Alltså, inte orimliga saker.

 

Min skola skulle heta Nokö och vara en liten mysig skola. Eleverna skulle få känna sig riktigt välkommna när de kom till skolan d.v.s att lärarna skulle ge de ett glas vatten och slappna av och typ spela ett bords spel i ungefär 20 minuter innan dagen börjar. Det skulle vara ungefär 4 raster på en dag och tiden i skolan som man måste gå för att få gå till nästa klass skulle vara ganska lång för att man skulle få klagomål på skolan så att man kan låta den växa efter elevernas rimliga kommentarer.

 

Ungefär så skulle den vara =) Resten är typ som vanligt <_<

samma här

 

men jag inte vad den skulle heta.

 

och som språkval (det ska jag också ha) skulle det vara så att man kunde få lära sig andra grejer som hur man koplar ihop en dator typ såna grejer.

 

Fall jag får säga det själv låter din skola som en konstig plats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Glassgubben

Hm.... jag vet inte, men jag skulle gärna göra en skola som skulle heta roliga skolan, där skulle man alltid få god mat och efter varje lekition skulle eleverna få spela tv-spel tills nästa lekition började. Matte ska bort och ersättas med att räkna ut när Nintendo-konsoler släpptes, och skolan skulle sluta 14:00.

 

Så är min skola.

Samma sak bara att i ställe för alla tv spel saker ska det vara gitarr lektion eller musik. Och på matte ska man räkna ut när Gibson har släppts sina gitarrer :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Haha :) Rolig idè på tråden!!.

Om jag gjorde en skola skulle jag varit himla seriös, typ som han där uppe, godmat, typ minst 30 min rast för alla.

Och sådant, man skulle väl också få kämpa med allt skit i skolan ;)

Också typ ganska mycket mysig desing med värme inuti skolan, i våra skola irl är det kallt som f*n..

Så inga skulle tänka: Oh NOO! skol h*lvetet igen :(

 

/FatBall

 

Namnet på skolan skulle vara Sthlm Paradise ;)

Och ''titeln'' på skolan skulle vara typ språk skola xD

Redigerat av FatBall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mangekyoucake

Namn; Biraltoskolan

Utseende; Tufft. Modernt.

Inredning och material; Nytt och fräscht.

Skoldagar; 8.15 --> 1500 på Tis. Ons. Tors. fre. = 0815 -> 1325. Måndag 0845 -> 1430.

Vanliga lektionstimmar, vanliga ämnen och vanliga normala lärare.

Läxor och prov när det behövs och ska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min skola skulle också vara väldigt mysig. Det skulle inte finnas elever som mobbar andra elever i skolan. Allt skulle vara perfekt. Lärarna i skolan skulle också vara perfekt, om det förekom mobbning i min skola, skulle denna elev som gjort detta bli avskedad.

 

Någonting sånt, kunde inte komma på något mer bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...