Hoppa till innehåll

Street Fighter 2 Turbo


Kassler
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 10 månader senare...
  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det finns en amerikans snubbe som alltid använder Zangief. Han har skrivit en hel Guide om hur man kan utnyttja hans teknik. Han ska tydligen vara en bland dom vassaste Street Fighter lirarna i hela världen. Jag tror att alla gubbar är ungefär lika bra när man har tränat med dom. Man blir ju bra med den man har tränat på. Själv har jag Klarat Street fighter II med alla gubbar. På svårighets grad 7 (svåraste). Har jag gått igenom spelet med alla gubbar förutom just Zangief och Honda. Men jag har klarat sista bossen på nivå sju med alla gubbar så jag har fått se alla slut scener. Så det går om man vill!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Zangief sämst? jag varvade spelet flera gånger med just zangief och hans "propeller snurr" fast min favorit är Balrog, knockar sagat speciellt snabbt när jag använder Balrog

 

HAHhaha okej mannen, men snurren är inte så j*vla lätt...men jaooo zangief är så j*vla seg av sejj....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken av Zangief snurrar? Det finns en lätt special attack då han snurrar runt med armarna ut sträckta. Fast den svåra är att göra snurr kastet. Då han sätter motståndaren upp och ner på, sedan snurrar runt i luften och med en duns trycker ner motståndaren i marken...Det är den svåra.

Själv har jag spelat ganska mycket Street fighter II den senaste veckan. Jag har spelat allt för mycket single player det senaste året så är riktigt dålig på att få in haryuken eller vad den heter med ryu och Ken om man står på höger sida ommotståndaren...Speciellt i svåra lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken av Zangief snurrar? Det finns en lätt special attack då han snurrar runt med armarna ut sträckta. Fast den svåra är att göra snurr kastet. Då han sätter motståndaren upp och ner på, sedan snurrar runt i luften och med en duns trycker ner motståndaren i marken...Det är den svåra.

  Själv har jag spelat ganska mycket Street fighter II den senaste veckan. Jag har spelat allt för mycket single player det senaste året så är riktigt dålig på att få in haryuken eller vad den heter med ryu och Ken om man står på höger sida ommotståndaren...Speciellt i svåra lägen.

 

 

när han tar tag i gubben och i snurrar i luften..den är riktig läcker om man får in den....men asså...det är sån j*vla skillnad mellan street fighter 2 och turbo och sedan street fighter alpha 2.....man gör trixsen så j*vla lätt...pippade alla gubbar på lvl 7...men på vanliga street fighter turbo så blir så sönder kn*llad av bison i sista :D!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, har knappt spelat street fighter II turbo, så egentligen kanske jag inte ska uttala mig riktigt. Men min kompis säger att man kan välja speeden på turbo spelet. Stämmer detta?

Jag letar i alla fall just nu efter Super Street fighter II med box och manual till et rimligt pris...Eller hellst av allt alpha 2 men det ska vara PECK svårt att få tag i på PAL version =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...