Hoppa till innehåll

Hur Vill Du Ha Nästa Zelda Till Wii?


Gäst Kabby
 Dela

Rekommendera inlägg

En uppföljare till Twilight Princess, där man spelar som samma Link som i TP skulle vara najs. Det känns som att nu efter TP så har själva Link/Zelda/Ganon-konceptet blivit lite uttjatat. Så jag tycker att Link ska lägga tillbaka Master Sword i sin piedestal, nu när Ganondorf är dödad, och sedan styra kosan ut i stora världen. Hyrule har vi redan sett. Och tröttnat en aning på.

 

Varför skulle inte Link kunna ge sig ut på stora äventyr i resten av världen, som en backpacker typ? Man borde få färdas genom Final Fantasy och Middle-Earth-inspirerade miljöer. Följa med på ett skepp och utföra olika små uppgifter där, som en matros typ. Man borde få segla förbi övärldar som omgärdas av glittrande vatten. Rida på en häst genom öknen och stanna ett par nätter i en Arabliknande stad. Så typ. Att man reser genom världen, möter olika människor och upplever nya städer. Och så blir man indragen i nåt krig mellan ett kungadöme i norr mot hemska monster. Kanske hjälper ett annat land genom att besegra bossen som orsakar otrevligheter där. Och så vidare. (Fast allt det här skulle givetvis se mycket bättre ut i Ps3-grafik)

 

Sen borde spelet vara lite mer av en utmaning, med spektakulära fiender och bossar. Och så borde allt detta tjafs om Triforce läggas åt sidan, åtminstone en liten stund i alla fall. Tycker jag.

 

Det du vill ha låter inte som ett zeldaspel i mina öron :o

 

Chucky, ett nytt windwaker? The Phantom Hourglass till Nintendo DS är en uppföljare till WW.

Redigerat av Yoan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

En uppföljare till Twilight Princess, där man spelar som samma Link som i TP skulle vara najs. Det känns som att nu efter TP så har själva Link/Zelda/Ganon-konceptet blivit lite uttjatat. Så jag tycker att Link ska lägga tillbaka Master Sword i sin piedestal, nu när Ganondorf är dödad, och sedan styra kosan ut i stora världen. Hyrule har vi redan sett. Och tröttnat en aning på.

 

Varför skulle inte Link kunna ge sig ut på stora äventyr i resten av världen, som en backpacker typ? Man borde få färdas genom Final Fantasy och Middle-Earth-inspirerade miljöer. Följa med på ett skepp och utföra olika små uppgifter där, som en matros typ. Man borde få segla förbi övärldar som omgärdas av glittrande vatten. Rida på en häst genom öknen och stanna ett par nätter i en Arabliknande stad. Så typ. Att man reser genom världen, möter olika människor och upplever nya städer. Och så blir man indragen i nåt krig mellan ett kungadöme i norr mot hemska monster. Kanske hjälper ett annat land genom att besegra bossen som orsakar otrevligheter där. Och så vidare. (Fast allt det här skulle givetvis se mycket bättre ut i Ps3-grafik)

 

Sen borde spelet vara lite mer av en utmaning, med spektakulära fiender och bossar. Och så borde allt detta tjafs om Triforce läggas åt sidan, åtminstone en liten stund i alla fall. Tycker jag.

 

Jag vet, det är just det jag menar. Varför måste Zelda alltid handla om Hyrule och Triforce? (undantaget är väl Majoras Mask och de få Gameboy-spel som Minish Cap och Oracle of Seasons)

 

Fast det jag beskrev kanske låter lite mer Oblivion. Men i alla fall. En story som inte har nåt med Ganon och Triforce och allt det där skulle vara mycket uppsakattat hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Umbreon_Moon

Låter mycket coolt :D Jag skulle vilja ha med ett "sjö-slag" typ pirater elr nåt. (Sjömonster?) Sen skulle link typ kunna åka till en ö långt ut i havet med typ infödingar och dinosaurier, och bossen är en t-rex elr nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

T-rex? Ja, varför inte. Men det där med sjöslaget låter grymt. Fast när jag tänker mig det framför mig så är det i högupplöst Playstation3-grafik, och inte i Wii-grafik.

Vilket aldrig kommer hända. Att Zelda släpps till en Sony-konsol, alltså. Vilket är lite synd, eftersom det skulle bli så mycket snyggare på t.ex Ps3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Umbreon_Moon

T-rex? Ja, varför inte. Men det där med sjöslaget låter grymt. Fast när jag tänker mig det framför mig så är det i högupplöst Playstation3-grafik, och inte i Wii-grafik.

Vilket aldrig kommer hända. Att Zelda släpps till en Sony-konsol, alltså. Vilket är lite synd, eftersom det skulle bli så mycket snyggare på t.ex Ps3.

 

Ja, men kanske på nån framtida Nintendo-konsol :) Tänk er ett sjöslag med mäktig musik, übersnygg grafik, massa smällar, eld och svärd :).

Det skulle vara riktigt coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag ska nog faktiskt inte köpa till wii. för jag har klarat på gamecube så det blitr nog inte så kul när man vet vad man ska göra också och vet vad som händer. Men jag skulle ändå vilja prova på att göra ett par attacker. =)

 

fast nästa zelda som kommer ut ska jag klart köpa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag ska nog faktiskt inte köpa till wii. för jag har klarat på gamecube så det blitr nog inte så kul när man vet vad man ska göra också och vet vad som händer. Men jag skulle ändå vilja prova på att göra ett par attacker. =)

 

fast nästa zelda som kommer ut ska jag klart köpa

 

Med nästa menar du Phantom Hourglass till DS? Det kommer inga fler till GameCube
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja ha The legend of Zelda - Ocarina of time till Nintendo DS, med samma grafik och ungefär lika dan styrning.

Ingenting skulle behövts ändras, bara att spelet skulle bytas från stationär till bärbar konsoll :)

Redigerat av Humla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

T-rex? Ja, varför inte. Men det där med sjöslaget låter grymt. Fast när jag tänker mig det framför mig så är det i högupplöst Playstation3-grafik, och inte i Wii-grafik.

Vilket aldrig kommer hända. Att Zelda släpps till en Sony-konsol, alltså. Vilket är lite synd, eftersom det skulle bli så mycket snyggare på t.ex Ps3.

 

sluta tjata om ps3.. antingen älskar man nintendo som det är eller så är man en playstation-snobb.

 

Vem bryr sig om grafiken? varför tjatar ni om den för? huvudsaken är ju miljön och atmosfären. A link to the past, till exempel, hade ju inte direkt nån imponerade grafik men spelet är ju ändå vackert och snyggt gjort... på sitt sätt.

Redigerat av excitebike90
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...