💬
Logga in
Fuska.se

Hoppa Över Flaggstången I Super Mario Bros

20 svar · startad

Hej!

På top tio på de vanligaste spelmyterna så ligger " Att man kan hoppa över flaggstången i Super Mario Bros " alltid först. Vissa tror inte att man kan det, men man kan göra det, på en bana i alla fall. Det är på bana 3-3 då i slutet är det inte en trappa utan istället en sorts hiss-pryl, om man står på den så åker man själv ned och den andra delen åker upp. När den är som allra högst upp ska man hoppa till den i full fart och sedan hoppa vidare och sedan över flaggtången. Det kan vara lite svårt, men inte helt omöjligt. Testa det själva om ni har lust.

10 Feb 2007

Ska testa nån gång, tack för tipset ^^

Nivå 10 · Veteranfuskare

Ska testa :)

15 Feb 2007
Nivå 0 · Nykomling

har testa det e fett svårt men det funkar :D :D :D ;:

Nivå 2 · Novis

trodde det inte funka för mig men efter ca 5 ggr så funkade det ;:

18 Feb 2007
Nivå 4 · Lärling

Vad händer om man gör det då? :blink:

24 Feb 2007

Om man hoppar över flaggstången kan man springa hur länge som helst utan att komma nån stans.

2 Mar 2007

ska testa!

25 Mar 2007

Nyhet!!!

-Det går att hoppa över flaggstånge på bana 7-1.

30 Mar 2007
Nivå 6 · Fuskare

Coolt....

30 Apr 2007

fräckt det funkade ju

4 May 2007

Altså, Om ni kan göra det så måste ni ha ett annat spel än mig.. För att det har kommit ut sm1 några gånger. Ett är det som man inte kan fuska på. Det har jag. Det andra kan man fuska på.. :D

Men.. Kan ni inte lägga upp en film från youtube när du gör det :D.. Det skulle va kul att se det!

8 May 2007
Nivå 5 · Fuskare

jo det där är det många som tycker är coolt!

Det är ju det men lite väl onödigt kankse? :lol:

11 May 2007
↗ till inlägget

Altså, Om ni kan göra det så måste ni ha ett annat spel än mig.. För att det har kommit ut sm1 några gånger. Ett är det som man inte kan fuska på. Det har jag. Det andra kan man fuska på.. :D

Men.. Kan ni inte lägga upp en film från youtube när du gör det :D.. Det skulle va kul att se det!

Ja du, jag sprang omkring på Youtube och kollade om det fanns någon film med det här, och det gjorde det.

http://www.youtube.com/watch?v=OQ9LOCf1bJQ

Den filmen visar endast hur su hoppar över flaggstpngen på den banan.

Den här visar hur du kommer till minus world, oändligt extraliv och sedan över flaggstången.

Super Mario Bros har kommit ut flera gånge men fusket fungerar endast på NES (8-bit som är den mest klassiska).

För endast flaggstången här

Och här är en allt i ett video

Det var allt jag kan hitta

5 Jun 2007
Nivå 3 · Lärling

WTF går det? Coolt!!

Nivå 4 · Lärling

NU FATTAR JAG HUR MAN KOMMER TILL MINUSVÄRLDEN!! Men hoppa över flaggstången å oändligt med liv-knepet har jag aldrig klarat...

6 Jun 2007

Ehm. Visste inte du hur man kommer till minus världen? Det har jag vetat hela tiden, men visst. Man kan inte veta allt.

Nivå 3 · Lärling

MInus världen vad är det?

7 Jun 2007

En helt konstg värld som man kan komma till i Smb. Ganska svårt att komma dit, men inte omöjligt.

8 Jul 2007
Nivå 4 · Lärling

onödigt att hoppa över flaggstången när man ändån dör när tiden runs out...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in