💬
Logga in
Fuska.se

Ett Sätt För Att Hålla Hastighetsbegränsingarna

34 svar · startad

Länk(aftonbladet)

nu har den danska trafikmyndigheten hittat på en ny grej: att halvnakna moddeler ska stå och hålla i fartskylten...

är dom helt ute och cyklar eller är det precis så du vill att det ska va :visslar:

diskutera

11 Feb 2007
Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag trodde det sedan länge var bevisat att halvnakna modeller (eller bilder på dem)

får många män att köra av vägen och krocka med allt möjligt...

14 Feb 2007
Nivå 9 · Veteranfuskare

LOL,tror dom att det blir säkrare i trafiken när det står nakna flickor och håller i skyltarna

Nivå 9 · Veteranfuskare

lol som nebbig sa och varför ha så? tror dem att alla är vuxna och ingen ett omoget barn?

15 Feb 2007
Nivå 3 · Lärling

Det är en kanonidé! Tycker helt klart att man ska införskaffa detta i Sverige, inte för att påverka trafiken utan bara för att ha halvnakna flickor på stan. Tuttar kan man inte få för mycket av. Finns en film av detta projekt ute på break om någon är intresserad.

16 Feb 2007
Nivå 6 · Fuskare

Jah trodde det var ett skämt först. Ja.... Antingen så sänker man farten eller så fortsätter man och kör utan att bromsa och krockar. Vet inte om det kan vara bra. Men vem vill stå ute och hålla i en fartskylt?

Nivå 1 · Novis

om det skulle vara nakna tjejer som höll i hastighetsskyltarna så skulle det bli trafikstopp för att alla stannar ju och kollar på the delicious boobs :D

inge smart idé egentligen haha

19 Feb 2007

jävligt bra för männen, men tänk på kvinnorna, dom kommer bli äcklade och försöka köra därifrån snabbare= KVINNORNA (ja vilka annars :P) skulle köra som knugen.

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Jag tycker att det låter som ett absurt skämt i från danskarna, men tyvärr verkar de vara seriösa. Detta är det största skämtet som jag har hört på ett bra tag, för om man tänker realistiskt så kommer detta aldrig att funka. Danskarna få väl satsa mer på teknik och hjälplinjer där man kan ringa in och tipsa så som Sverige har gjort.

de danskar som kom på de där måste vart män.

håller med dom flesta en ganska absurd ide och det blir nog inte bättre med moddelerna, men visst skuklle passagerarna i bilen tycka det var bättre med halvnakna modeller :P

20 Feb 2007
Nivå 3 · Lärling

Som sagt, detta borde man göra i Sverige också.

Där är filmen: http://www.speedbandit.dk/

Nivå 5 · Fuskare

Det där var ju ganska trevligt :P . Men allvarligt, det är ganska sjukt också. Nakna tjejer som håller i fartbegränsningsskyltar. När man tänker det för sig själv så låter det helt absurt. Dessutom så fungerar det bara effektivt för de manliga förarna (och kanske för lesbiska kvinnor). Och sen så kan det ju bli värsta trafikstockningarna, som man såg på filmen.

Det är ett skämt va?

Det är oacceptabelt att denna form av objektifiering kan presenteras på ett seriöst trafiksäkerhetsforum. För att förslaget ens skulle kunna kallas för ett skämt, skulle det ha krävts att man har män som gör samma sak, detta är diskriminering.

så det är ingen som är för det?

21 Feb 2007
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Jag är helt klart för det. Diskriminering? Möjligtvis, män kanske också tillåts, vem vet och vem f*n bryr sig egentligen. Alla diskrimineras på ett eller annat sätt, vilket jag anser till viss del är bra.

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen
↗ till inlägget

Hur kan du vara för det? Har du någon besatthet av tuttar? Detta kommer leda till långa köer och trafiken kommer att stanna upp, dessutom så lär några bli för förvånade och råka ut för olyckor.

Varför är du för en försämring av trafiken som redan är tillräckligt dålig?

Nivå 6 · Fuskare

Nu när jag såg videon så tycker jag inte att det verkar så bra. Jag skulle inte tilllåta att dem stod och höll i skyltar.

Men de där tjejerna får gärna komma hem till mig och hålla i vägskyltar :D

22 Feb 2007
Nivå 2 · Novis

Ja, jag hade ju i alla fall saktat ner, kanske rent av parkerat precis brevid :visslar:

Annars kanske dte är så att man får svårare att hålla ögonen på vägen, eller?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in