Hoppa till innehåll

Spela Kopierade Spel

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej!

När jag har kopierat ett spel (sätter in orginalet i dvd-läsaren i datorn, kopierar den med DVD Decrypter, sen bränner jag den också med DVD Decrypter, sen kollar jag innehållet på skivan och den är då identisk med orginalet) men när jag sätter i den i mitt ps2 kommer det upp "Please insert a PlayStation or PlayStation2 format disc. Vad behöver jag göra för att det ska fungera!!? (Är nybörjare på detta som ni säkert förstår.)

Skrivet

Okej, jag har frågat en oompis nu, han sa man måste klicka på "power"-knappen så den startar om med skivan i, då funkade det perfekt! Men tack ändå!

Men du kanske vet hur man installerar sms media spelaren?

Skrivet

Ska jag alltså först packa med tc powerpack, och sen ska jag bränna det med nero? Ska jag bränna som vanlig data-cd elle nåt annat speciellt?

Skrivet

Ja faktiskt, tror inte man kan säga det bättre! Ska testa detta nu!

Du verkar vara mycket duktig, vet du dessutom hur man installerar en mediaspelare på ps2? T.ex. sms...?

Skrivet

nix, jag har bara chippat den, dem sa på stället där dem chippade den att om jag installerade den senaste veritionen av sms, så skulle mitt ps2 till och med kunna spela upp avi-filer och sånt. Dem sa att det var ett jättebra chipp jag valt, men då vill jag ju ha en mediaspelare också, annars märker jag ju inte av det så mycket...

• 2 veckor senare...
Skrivet

Hallå? :P

Nån som vet hur man installerar en mediaspelare på ps2 eller?

• Skapa ny...