NÅÅÅÅÅ?
själv tror jag inte att världen kommer att ha ändrats så mycket då.
kanske smartare robotar, tystare dammsugare, men inte FLYGANDE BILAR!
NÅÅÅÅÅ?
själv tror jag inte att världen kommer att ha ändrats så mycket då.
kanske smartare robotar, tystare dammsugare, men inte FLYGANDE BILAR!
Om man tänker på vad som hänt sedan år 1900 så tror jag mycket kommer att hända på 100 år. man kan vända på frågan och säga: Vad var annorlunda för 100 år sen, och märka att det var rätt mycket. Det ska nog mycket till om utvecklingen skulle stanna upp så att världen "inte kommer att ändras så mycket".
nej om 100 år kommer vi inte ha flygande bilar, vi kommer ha flygande tåg.
finns redan många prototyper på flygande bilar, som faktiskt hitils har funkat bra.
ja om vi lever då så lär ju iallafall inte jorden må så bra.
Ja, ganska mycket iaf.
Speciellt om vi börjar tänka mer på miljön och växthuseffekten, och förändra hur det ser ut i nuläget genom att återvinna mer och inte använda så mycket av Jordens naturresurser.
Det kommer vara stor skillnad. Om ett krig utbryter så blir det ju helt annorlunda. Tror nästan att Sverige kommer bli ett j*vla sop ställe. Kanske inte om 100år men om 200 iaf...
Tror faktiskt människan inte finns om 100 år ens. Krig, naturkatastrofer, kometer eller liknande som kan utplåna oss tror jag kommer inträffa :(.
↗ till inläggetkrig kommer det inte finnas om 100 år. USA har blivit så stort och mäktigt att ingen motsätter sig dom.Tror faktiskt människan inte finns om 100 år ens. Krig, naturkatastrofer, kometer eller liknande som kan utplåna oss tror jag kommer inträffa :(.
naturkatasroffer visst, men inte så kraftiga att 6.000.000.000 människor dör. till exempel ser jag ingen anledning till hur rysslands 142.893.540 invånare skulle dö av jordskalv eller nåt liknande.
chansen att en komet slår ner och och utplånar allt liv är lika stor nu som sen.
sist har jag en fråga: varför skulle Gud (om Han/Hon/den finns) vilja utplåna allt liv på jorden om det nu enligt dig inte finns liv någon annanstnas?
Dave37, nej alla kommer inte dö på en gång, men förr eller senare kommer vi inte kunna leva på jorden om vi håller på såhär, 5+ meter högre havsyta, OCH VI LEVER UNGEFÄR 1 METER ÖVER HAVSYTAN!
↗ till inläggetSå krig kommer inte finnas bara för att USA har blivit stort och mäktigt?Tror faktiskt människan inte finns om 100 år ens. Krig, naturkatastrofer, kometer eller liknande som kan utplåna oss tror jag kommer inträffa :(.
om USA blir så stort och mäktigt kommer nog fler attackera då alla vill ha makt.
Det klart det kommer vara annorlunda. Men det är ganska svårt att förutse hur världen kommer se ut. Det kan mycket väl vara så att det är mycket bättre om 100 år. Alternativet är att det är mycket, mycket sämre.
↗ till inläggethört tallas om nederländerna? 15 miljoner människor lever under havsytan. vad är det som säger att 9.000.000.000 inte kan det?Dave37, nej alla kommer inte dö på en gång, men förr eller senare kommer vi inte kunna leva på jorden om vi håller på såhär, 5+ meter högre havsyta, OCH VI LEVER UNGEFÄR 1 METER ÖVER HAVSYTAN!
är redan 100 och jag ser inga flygande bilar, men därimot så flög mina löständer iväg när jag skulle slummra till i fastun
skulle inte bli förvårnad om det blir ett tredje världskrig om 50-100år
↗ till inläggetDet kan bli välldigt trångt om alla 9.000.000.000 människor ska leva under havsytan. Det kommer bli knökat i städerna isåfall.Dave37, nej alla kommer inte dö på en gång, men förr eller senare kommer vi inte kunna leva på jorden om vi håller på såhär, 5+ meter högre havsyta, OCH VI LEVER UNGEFÄR 1 METER ÖVER HAVSYTAN!
Det kommer vara mycket som är annorlunda om 100 år, eftersom att miljön med all sannolik kommer att försämras drastiskt och att krig lurar runt hörnen.
Men kanske människan lyckas "reparera" naturen, men en sak är säker; det är mycket som kommer att vara annorlunda om 100 år.
suuuck, du förstår visst inte allvaret i hela det här Dave37. vi kan inte göra hur stora vallar som helst, många känder skulle ändå bli dränkta, vi komemr få kallare vintrtar, torka på sommaren= ingen skörd (och inte ens vi kan klara oss utan det, måste ha mat om du visste det )tornados, djurlivet dör, syret tar slut av att vi förorenar haven och skövlar regnskogen.
jag förstår det du säger men människan har ungefär samma kraft som naturen själv.
↗ till inläggetsuuuck, du förstår visst inte allvaret i hela det här Dave37. vi kan inte göra hur stora vallar som helst, många känder skulle ändå bli dränkta, vi komemr få kallare vintrtar, torka på sommaren= ingen skörd (och inte ens vi kan klara oss utan det, måste ha mat :angry: om du visste det )tornados, djurlivet dör, syret tar slut av att vi förorenar haven och skövlar regnskogen.
Kan man bygga hus som är fem hundra meter höga så klarar man väll f*n av att bygga vallar som kan hindra översvämmningar när man bor en meter ö. havet ? Sedan så undrar jag hur det kan bli kallare (än vad det är nu) på vintern, samtidigt som det är varmare än vad det är nu på sommaren. Antingen så blir det kallare eller varmare, det kan inte bli både och. För tillfället blir det varmare, om någon undrar.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in