Hoppa till innehåll

Satsning På Skolan


123spill
 Dela

Rekommendera inlägg

Borde man inte försöka göra någon rejäl satsning på alla skolor? För jag menar, det är där mycket avgörs i livet. Jag har själv ingen aning vad man skulle kunna göra för en riktigt bra förbättring men det borde man ju göra.

 

Det jag menar är inte att alla barn ska få oxfilé till skollunch varje dag utan någonting annat. Jag tänker på att man kanske ska ta och topputbilda eleverna så att standarden höjs och medelsnittsbetygen blir högre.

 

Jag vet inte, vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Great Gonzales

i uppsala bygtger dom ngt jäkla musik istället som kostar typ flera miljarder och det kommer komma typ 2 pannsionerer per dag :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt svar på den här frågan är att ta in nya lärare som kan fånga upp elevernas intresse för ämnet. Jag har en jättebra mattelärare och jag tycker alltid att det är roligt på hennes lektioner. Har gjort ett stort framsteg gentemot förra året vad gäller matematik.

 

Jag tycker att världen satsar på fel saker här i livet. Istället för att lägga ut massa miljarder på film och musik, så borde vi satsa på skolorna. Visst, jag tycker det är jätteroligt att ha köpt en bra film och slå sig ner i soffan med chips och läsk. Men jag tror det kommer bli ännu roligare att ha ett jobb som jag trivs med, med en väldigt välbetald lön.

 

"Barnen är vår framtiden" är bara bullshit. Jag är inte särkilt imponerad över hur politikerna "lyckats" organisera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att lärarna borde vara hårdare med till exempel utslängningar och tillsägningar. På min skola finns det en del som kan göra hur mycket dumma saker som helst utan att lärarna tar tag i saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att lärarna borde vara hårdare med till exempel utslängningar och tillsägningar. På min skola finns det en del som kan göra hur mycket dumma saker som helst utan att lärarna tar tag i saken.

 

Samma här... Vissa får härja hur som helst utan att lärarna gör något.

 

Ligger också någonting i vad Pocahontas säger med lärarna. Dock så kan man inte ta in nya lärare då det inte finns så många.

 

Jag har en mattelärare så också är väldigt bra, skulle nog säga att det är den bästa lärarna på skolan. Hon har verkligen förändrat klassens arbetsförmåga eller vad man nu ska säga. Ibörjan så var det ungefär så att ingen gillade matte men nu så är det nästan tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Behövs inte göras något. De har redan börjat bygga om där jag pluggar. (Hultsfreds gymnasium) Det kommer kosta ca 40 miljoner...

 

Till ämnet:

Det tycker jag att det borde göras. Det är nog många skolor som inte har tillräckligt bra skolmiljö. Det är nog många som har som oss. En gammal äcklig 70-tals miljö...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Great Gonzales

så du tycker det är lika bra att man har skolan i en grotta fullt med spindelväv??? vår skola är väldigt OFRÄSCH och ostädad så man jobbarju såklart lite sämre om det är smutsigt osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där sa du det Great Gonzales...

 

För om det är slitet och dant i klassrummen, hallarna, etc så blir det lätt en massa :medieval: och det händer oftare att sakerna tas sönder av :student:

 

Men du har också helt rätt 123spill.

För:

IQ befriade lärare = IQ befriade elever

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så du tycker det är lika bra att man har skolan i en grotta fullt med spindelväv??? vår skola är väldigt OFRÄSCH och ostädad så man jobbarju såklart lite sämre om det är smutsigt osv.

 

Nej jag menar inte att man ska jobba i nån grotta inte men jag tror då inte att du blir så mycket bättre i skolan om man lägger nytt golv målar om väggarna och en massa annat. Det klart det piggar säkert upp stämningen och så , blir säkert även trevligare miljö i klassrummet mm. Det håller jag med om. Men det är inte det allra största problemet. Jag tror då inte heller att du har råtthål i väggarna krossade rutor så det blåser in eller liknande i klassrummet. ;)

 

Men jag har ingen aning om hur det ser ut i din skola...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Han har rätt: Man blir inte bättre i skolan för att man gör om den, men visst kan man koncentrera sig mer om man har en bra " miljö " i klassrummet. Det finns ju dem som t.o.m. är allergiska mot damm och liknande... Det är de man måste ta hänsyn till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...