Ja vad för spel har ni gjort?
Mitt senaste hette "7Ls tournament""
där gjorde jag en form av turnering där alla mina klasskompisars husdjur skulle mötas i deuller. Insperation hämtat från pokémon pinsamt nog...
berätta om era!
Ja vad för spel har ni gjort?
Mitt senaste hette "7Ls tournament""
där gjorde jag en form av turnering där alla mina klasskompisars husdjur skulle mötas i deuller. Insperation hämtat från pokémon pinsamt nog...
berätta om era!
hur kan du göra egna spel. jag har en kompis som kan göra det och det handlar också om pokemon.
hur jag kan göra spel...öhhh jag trycker på create new game.
Är RPG Maker 2003 bra? Jag fixade Game Maker och jag vill inte säga min negativa kommentar om de spelet i forumet.
sorry tänkte inte vad det var för ämne
Rpg maker 2000 och 2003 är skitbra!! ladda ner dom nu! jag kommer med en länk sen!
Har 2000, gjorde ett skitspel som hette Animal Quest, bara för att komma in i det, håller nu på med ett projekt jag kallas Two worlds.
Inspiration hämtat från ett spel liknande pokémon men inte samma sak, plus lite fantasi.
Har lagt upp ett antal timmars handlingt i huvét och går på minnet för att få ihop det så gott det går.
Huvudtemat är några vanliga människor, varav en snart inser att han nog inte är så vanlig, reser till en annan värld för att besegra en ful rackare som planerar att befolka den världen med monster, varav några mer intelligenta än andra, för att sen anfalla bit för bit.
I början var de tre fulisar, men en hoppade av och de andra två kom inte överens, vilket slutade i att en av dem lurade den andre och gömde dennes krafter den en gång hade i en figur som han skickade till en annan värld.
Den figuren har på något sätt blivit en ägodel hos någon...
så fulisen som blev lurad gav sig av för att hitta någon som han kunde lura att hjälpa honom att besegra den andre och på så sätt få kontroll över allt själv.
På vägen får man också tag i en konstig hund, en snacksalig mästerlögnare i form av en ödla och lite halvmonster och så, typ.
Själva slutet är inte upplagt än, men det kommer att ha nåt att göra med ett par kristaller..
Ojj herrej*vlar det lät krångligt!
Kan du inte lägga ut spelet sen när det är klart?
jag har gamemaker men jag vill veta var man kan ladda ner den :blink:. jag har en annan fråga också hur blir man bättre ranking
gör man spelen medans man är inne på internet??.
Kan nån ge mig länken ?
det där RPGmaker låter roligt var kan man ladda ner det???
Game maker finns på hemsidan som heter samma sak, typ gamemaker.com eller nåt.
Nej, man gör inte spelen på IT, man laddar ner ett program.
Bara ett tips till den som har RPG2000/RPG2003:
Skaffa I-draw3, så är det mycket lättare att fixa tilesets, figurer osv.
Det är bara till för att göra figurer, men man kan göra allt utom videor i den! :)
Kan du lägga upp ett spel som du har gjort ? Du verkar bra på det. Alltså på RPGmakerGame maker finns på hemsidan som heter samma sak, typ gamemaker.com eller nåt.
Nej, man gör inte spelen på IT, man laddar ner ett program.
Bara ett tips till den som har RPG2000/RPG2003:
Skaffa I-draw3, så är det mycket lättare att fixa tilesets, figurer osv.
Det är bara till för att göra figurer, men man kan göra allt utom videor i den! :)
Chihuahua: Var kan få I-draw3? Jag håller på att ladda ner RPG maker 2003
Var kan man ladda ner RTP till RPG-maker 2000?
Det finns ett till ämne om RPG Maker och där finns länken!
hur sätter man in gubbar i spelet och kan man göra en egen stad. på kartan kan man ju lägga in städer men kan man göra själv där svara snälla :). jag är ledsen för att min mus dog idag :( :( :(
Till Naruto:
Ingen är fullkomlig, jag fattar fortfarande NOLL av Switchar och Variabler.
Har inte hunnit klart med nåt spel ännu, men jag håller på. Hittils är det några speltimmar, men jag vågar inte tänka mig hur mycket det lär bli när jag blir klar...
funderar på att göra två stycken, där det första slutar när man besegrat den där första elakingen...
Till DeBug Fuzzie:
här på en sajt kallad RPG-Maker Quartier. Det är en tysk sajt, men det är inte så svårt att fatta. (RPG-maker verkar vara populärt bland tyskarna)
Programmet är delvis på ryska men det mesta är översatt till engelska.
till bogerman1:
Stackare. Kaninen här hemma försvann förra veckan.
Iaf, det är lätt att lägga till figurer och bygga städer.
För städer behöver du chipsets.
Det ska finnas några inlagda redan från början. Med tiden får du skaffa egna och lägga till i spelet.
När du gör en ny karta kan du välja vilket chipset du vill ha. Välj t.ex. town eller vad det nu står. Du får en massa bilder till vänster på skärmen.
Det finns tre olika val av detta.
Jag har inte RPG2003 så jag vet inte hur det ser ut, men i RPG2000 finns det tre knappar med en muspekare i och så olikfärgade fyrkanter runt (grön, blå och gul)
I den första lägger du på t.ex. en gräsmatta och hus, sen om du väljer nästa knapp så kan du lägga till staket, buskar, skyltar, dörrar mm ovanpå gräset.
Den tredje knappen är Event-valet. Nu kan du lägga till figurer. Skapa en ny Event (högerklicka, välj nåt som heter Event)
och sen ska det finnas en ruta nånstans, för mig till vänster. Tryck på Select Graphics, och välj en av massor av karaktärer. Sen får du välja om han ska stå stilla, traska omkring slumpartat osv.
Sen när du väljer ok och testar spelet kommer den figuren finnas där och göra som du sa.
Om du vill lägga till nåt han ska säga om man snackar med honom, klicka i det stora vita området inne i Event-en och välj Insert och sen Show Message, eller vad du nu vill ha. På Show Message får du skriva vad du vill han/hon ska säga och välja ok.
Om du vill att man ska kunna gå genom en dörr in i ett hus, så väljer du den tredje knappen, den där du kunde göra Events, högerklicka och välj Move Event. Sen är det bara att trycka var man ska hamna när man klivit på rutan.
Allt är uppbyggt på rutsystem som kan va svårt att fatta i början, men sen är det jättelätt.
Testa dig fram för att hitta olika möjligheter. :)
nu vet jag hur man gör städer men jag vet inte hur man sätter dom på kartan så att man ser en liten stad och sentrycker man på den så kommer man till staden som man har gjort :blink:
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in