Disciplin hit och dit, åt h*****e med det! Varför ska man alltid vara på barn? Fixa lärare som är utbildade och inte obehöriga sen ska ni snacka om Discplin! Finns barn som blir slagna av lärarna och blir orättvist behandlade!
Skoluniform
Det finns fördelar och nackdelar med skoluniformer. Det som är bra med skoluniformer är att ingen blir retad för hur hon/han klär sig, det dåliga är att man inte får klä sig hur man vill och alla kommer säkert tycka att skoluniformerna är rätt tråkiga. Men jag tycker man inte borde ha det, man har sin egen stil.
Raderat, §1.1.
Mvh Chihuahua
↗ till inläggetDisciplin hit och dit, åt h*****e med det! Varför ska man alltid vara på barn? Fixa lärare som är utbildade och inte obehöriga sen ska ni snacka om Discplin! Finns barn som blir slagna av lärarna och blir orättvist behandlade!
Hmm...man kan väll inte påstå att det skulle vara något problem i Sverige att elever blir slagna av lärare? Men jag håller med om att skaffa utbildade lärare, det är väldigt viktig, men tyvär skulle det nog inte hjälpa om det inte fanns någon disiplin i skolan. Läraren skulle ändå inte bli hörd och då skulle det inte hjälpa, men om lärare fick "ta i" lite mer skulle man nog få bättre disipli, t.ex. tillstånd att fysiskt få bära ut elever som stör lektionerna, beslag ta saker som stör undervisningen som sedan får hämtas av föräldrarna.
Sen undrar jag vart du bor igentligen donken, för du borde nog ta och prata med sociala för ni har tydligen lärare som slås, barn som inte får ordentliga kläder, hus som brinnner ner utan ersättning, stöld från bank konton och familjer som håller på att dö av svält (trots bidrag) för att ena föräldern dör? Antingen så lever du inte i Sverige eller så gillar du att överdriva, undrar hur det kan vara :blink:
Soad_token
Jag tänker ALDRIG ta på mej skola uniform i skolan!!
↗ till inläggetJag vill iallafall inte att aga ska införas, därför det finns orättvisa lärare. Jo, jag vet, det finns stökiga elever. Men dem ska bäras till rektorn och så ska dem få sitta där och göra uppgifter. Brukar du läsa nyheterna regelbundet så kommer det upp ibland.Disciplin hit och dit, åt h*****e med det! Varför ska man alltid vara på barn? Fixa lärare som är utbildade och inte obehöriga sen ska ni snacka om Discplin! Finns barn som blir slagna av lärarna och blir orättvist behandlade!
3 barn misshandlade eller våldtagna av lärare.
Ingen disciplin i skolan. Toppen, undra hur det skulle se ut. Man är i skolan för att lära sig, inte för att ha kul.
Ripto: Om alla har lika kläder så kan ingen bli mobbad för sin klädsel. Lärarna kan ej favorisera elverna lika mycket då. Säg t ex. att en lärare hatar punkare, så är det en elev i klassen som är en punkare, vilket läraren inte gillar.... Tror inte heller att klädseln är den störta orsaken till mobbing men iaf.
Som jag skrev tidigare i mitt inlägg så är man i skolan för att lära sig och inte att ha kul. Med det menar jag inte heller att man bara ska sitta och lära sig grammatik hela dagarna.
↗ till inläggetIngen disciplin i skolan. Toppen, undra hur det skulle se ut. Man är i skolan för att lära sig, inte för att ha kul.
Ripto: Om alla har lika kläder så kan ingen bli mobbad för sin klädsel. Lärarna kan ej favorisera elverna lika mycket då. Säg t ex. att en lärare hatar punkare, så är det en elev i klassen som är en punkare, vilket läraren inte gillar.... Tror inte heller att klädseln är den störta orsaken till mobbing men iaf.
Som jag skrev tidigare i mitt inlägg så är man i skolan för att lära sig och inte att ha kul. Med det menar jag inte heller att man bara ska sitta och lära sig grammatik hela dagarna.
En lärare har inte rätt att favorisera/hata en elev pågrund av dess klädsel, det är lika fel som att mobba. Jag vet ingen av lärarna jag har som gillar death metal. Jag går i death metal tröjor men är inte mer älskad eller hatad för det.
Visst, dem har inte rätt att favorisera. Det är olagligt att mörda men ändå gör folk det... Bara för att man inte har rätt till något så betyder det inte att man inte gör det.
Exempel:
Elev 1 är mobbad av Elev 2 och Elev 3. Elev 1 har fula kläder, ful frisyr och beter sig annorlunda. Det mobbar Elev 1 för alla tre sakerna.
Men sedan händer det något. Skoluniform införst. Plötsligt ser alla likadana ut, Elev 1, Elev 2 och Elev 3 har nu samma kläder.
Hur ska nu Elev 2 och Elev 3 kunna mobba Elev 1 för dens kläder? Det vore att mobba sig själv.
Med andra ord tas en del av mobbningen bort. Även om Elev 1 blir mobbad för de två andra sakerna så är vi en bit på vägen? Eller hur?
Bättre bli mobbad för två saker än tre saker. Varför inte införa skoluniform?
↗ till inläggetDärför att alla har rätt till att klä sig hur de själva vill och skoluniform känns stelt och tråkigt. Det tar knappast bort mobbningen för att eleverna viker/stylar sina uniformer och de som inte hänger med i den senaste trenden blir mobbade. Skoluniform stoppar inte mobbningen för att de som mobbar hittar andra sätt att reta utsatta elever på. Skulle du bry dig om ditt liv var ett h*lvete (mobbad) och de som var elaka mobbade dig för kläderna eller din personlighet?Exempel:
Elev 1 är mobbad av Elev 2 och Elev 3. Elev 1 har fula kläder, ful frisyr och beter sig annorlunda. Det mobbar Elev 1 för alla tre sakerna.
Men sedan händer det något. Skoluniform införst. Plötsligt ser alla likadana ut, Elev 1, Elev 2 och Elev 3 har nu samma kläder.
Hur ska nu Elev 2 och Elev 3 kunna mobba Elev 1 för dens kläder? Det vore att mobba sig själv.
Med andra ord tas en del av mobbningen bort. Även om Elev 1 blir mobbad för de två andra sakerna så är vi en bit på vägen? Eller hur?
Bättre bli mobbad för två saker än tre saker. Varför inte införa skoluniform?
Nej att prata är nog den effektivaste lösningen, i extrema fall polisanmälning/att mobbarnas ledare får byta skola.
Men han skrev ju att det är bättre att bli mobbad för 2 säker än 3!
Sen ska man inte behöva bli mobbad för sina kläder. Det är bara att snacka emd en vuxen eller att inte bry sig. Sånt är bara löjligt.
↗ till inläggetMen läs då! Jag frågade i fall om det spelar någon roll i fall om man blir mobbad/nertryckt för två saker än tre saker. Jag skulle inte mått så mycket bättre själv, för jag skulle fortvarande varit mobbad.Men han skrev ju att det är bättre att bli mobbad för 2 säker än 3!
Btw. Skoluniform = Så fel och fult.
↗ till inläggetalla kanske inte vågar säga till en vuxen? eller ignorera allt?Sen ska man inte behöva bli mobbad för sina kläder. Det är bara att snacka emd en vuxen eller att inte bry sig. Sånt är bara löjligt.
Därför ska man anställa lärare som har koll på mobbing. I dagens skolor så har lärarna nästan noll koll på hur eleverna mår eller hur de blir mobbade.
Det finns ju fördelar med att ha skolunifårm. Alla är lika kläda och ingen blir retad för att han/hon har anorlunda kläder.
↗ till inläggetDet finns ju fördelar med att ha skolunifårm. Alla är lika kläda och ingen blir retad för att han/hon har anorlunda kläder.
vilket vi har hört minst 30 ggr redan.
Vi behöver inte skoluniform, och i vilket fall skulle jag vägra använda dem.
<_<
jag skulle vilja ha en asfin kostym som skoluniform =D
↗ till inläggetSå om någon blir mobbad för att den pratar konstigt då kan man lika gärna mobba personen för att den har konstiga kläder, är det så du tänker?Men han skrev ju att det är bättre att bli mobbad för 2 säker än 3!