↗ till inläggetNej det är inte så jag tänker. Nej men spelar det egentligen någon roll vad man blir mobbad för? Tänk dig att några mobbar dig för ditt hår, dina ögon, din klädstil, ditt sätt att prata, hade du egentligen mått bättre om mobbarna slutade mobba dig bara för dina kläder?Men han skrev ju att det är bättre att bli mobbad för 2 säker än 3!
Skoluniform
Nej jag tycker inte att man ska behöva bära en Skoluniform.
Man ska få klä sej på sitt eget sätt, liksom vara sej själv.
Finna sej i sin egen stil.
EDIT!: (Stavfel)
Man kan ju inte anpassa efter att det är fult, vad är fult egentligen? Det är ju en smaksak. Är det inte bättre om alla ser likadana ut? Då blir det mindre personligt och mobbningen minskar, åtminståne lite.
För sista gången. Mobbningen minskar inte. Exempel,
Mobbare: haha, du har fula kläder!
Offer: *snyft*
----skoluniform införs----
Mobbare: haha, du har ful frisyr
Dessutom är personligt bra.
↗ till inläggetNär mobbarna väl har hittat någon som de vill hacka på lär de inte sluta reta den personen även om skoluniform införs, de hittar något annat att reta personen för.Man kan ju inte anpassa efter att det är fult, vad är fult egentligen? Det är ju en smaksak. Är det inte bättre om alla ser likadana ut? Då blir det mindre personligt och mobbningen minskar, åtminståne lite.
↗ till inläggetFör sista gången. Mobbningen minskar inte. Exempel,
Dessutom är personligt bra.
2-1=1
1 är bättre än 2!
Men, personen i fråga är fortfarande mobbad.
↗ till inläggetDet vet jag inte,men även om man kanske inte mår så mycket bättre eller inte alls mår bättre så är det fortfarande bättre att dem mobbar en för 2 saker än 3.Men han skrev ju att det är bättre att bli mobbad för 2 säker än 3!