↗ till inlägget
Allt blir som USA. Hela deras land styrs av dator. Sverige med snart. Dem som har makt och kunskap över alla övervakningssystem kan göra vad dem vill. Dem som såg filmen Enemy of the States kanske förstår vad jag menar. Visserligen var den bara en film och en massa påhitt men det kan bli ungefär så i verkligheten. Vi blir kontrollerade vad vi än gör. Nej inte någon övervakning över datorer eller telefoni. Telefon kanske i så fall. Men polisen ska kunna lyssna av folk telefoner som är misstänkta för eventuella brott. Och kolla deras datorer.
Polisen får inte lyssna på telefon samtal om det inte hänt något brott. hehe :) Finns andra som gör det men iaf inte polisen.
Klart det ska bli mer övervakning, även på all teknik som t.ex datorer, telefon o.s.v. De som inte tycker det värkar vara rädda enligt min åsikt.
Det finns 2 orsaker att vara rädd för övervakning.
1. Antingen gör man olagliga grejer.
2. Eller så tror man helt enkelt att polisen kommer och knackar på dörren och frågar direkt personliga saker.
Om man nu varken är rädd för 1 eller 2 så är det något skumt alltså, det finns egentligen ingen orsak att vara rädd isåfall.
Enligt mig så är det bara onödigt att vara oroad och rädd för övervakning.