Avregistrerad Skrivet 25 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2007 Hej! Pappa har bett mig ta reda på om det är möjligt att ha ett nätverk mellan alla TVapparater i hela huset. Han tänker sig ungefär en box man har i källaren och sedan dragit kablar dit ner från alla TVs. Så man kan se digitalteve i hela huset. Antar att man bara kan se på en kanal samtidigt på alla apparater? Jag söker iallafall en ritning på något liknande det jag skrev ovanför. Eller svar på om det ens är möjligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 25 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2007 Bara och dra kablar från boxen till alla tv-apparater. Och du kan ju som sagt endast se på alla tvapparaterna på den kanalen du har på boxen. Dock så kan du ju ha flera boxar med olika kanaler på och då få det mer som innan. T.ex. att du har på Box1 på SVT1 och Box2 på SVT2 och ställer in att box1 är på kanal1 och box2 på kanal2. Hoppas du förstår vad jag menar, det är egentligen rätt lätt att få ordning på detta. Du kör ju ut signalen från boxarna via antennuttaget (analogt/RF). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 26 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2007 (redigerat) EDIT : Srry, kanske lite onödigt... Redigerat 26 Mars 2007 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.