Hoppa till innehåll

Yrke När Ni E Äldre?!


Gäst TheTruth
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag satsar på att bli sångare i ett band. I början är vi okända och spelar på obskyra klubbar och utvecklar långsamt en kult kring vår musik. Trots att musiken är nyskapande och vi blir hyllade av kritiker förblir vi okända för mainstreampubliken. I takt med att våran fanbase växer får vi spela på större scener och blir även bokade utomlands för såväl gig på klubbar och för spelningar på festivaler som huserar i någon håla i centrala Europa. Vi börjar nu turnera och spela in nytt material där vi spränger gränserna för vad som är musik, fortfarande lika hyllade men samtidigt okända namn för den genomsnittlige musiklyssnaren.

 

Under turnén börjar vi i bandet experimentera med droger, för det mesta hallucinogener som ska hjälpa oss att "öka vårat medvetande" och "öppna det tredje ögat". På fest efter en spelning i en engelsk förort erbjuder basisten i bandet heroin, tveksamt men med experimentlusta drar jag i mig en lina. Vidare på turnén ökar användandet av droger och speciellt heroinet som basisten med sina kontakter delar med sig av till resten av bandet. Långsamt utvecklas ett beroende som krockar med musiken; jag börjar bli opålitlig, dyker inte upp på vissa spelningar och om jag väl gör det är det ett lotteri om hur det går med låtarna.

 

Mitt band säger vad de tycker om mitt bruk av heroin och hotar med att sparka mig. Jag får ett raseriutbrott och både skriker och förstör allting i mitt hotellrum och isolerar mig själv under en period, ensam med bara heroin och alkohol. Jag lovar att sluta men fortsätter i hemlighet.

 

Djupt nere i träsket påbörjar vi inspelningen av vad som ska bli vårat mästerverk. I och med detta hoppas vi på att nå ut till den större publiken och ännu en gång tänja på gränserna när det kommer till skapandet. Albumet kommer kommer textmässigt mest handla om mina erfarenheter med sex och droger och har själv ganska lite att göra med själva musiken eftersom att jag är för upptagen med att knarka när resten av bandet jobbar på att skapa mörka ljudlandskap som reflekterar texterna.

 

Men när mästerverket väl släpps slår vi inte igenom som vi hoppades. Djupt deprimerad hamnar jag i en nedåtgående spiral av droger och självhat. Under vår nästa Europaturné sparkar de in dörren till mitt hotellrum i Berlin när jag inte öppnar, där de finner min livlösa kropp. 27 år gammal har jag avlidit i en överdos. Genast efter min död splittras bandet, turnén avbryts och bandet når legendstatus. Jag framställs som en martyr för musiken och folk hyllar mig som en gud. Vår musik når nu ut till massorna till priset av mitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...