💬
Logga in
Fuska.se

Snälla, Någon

18 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Snälla jag vet att det finns andra sånna här trådar man kan inte någon vara snäll och hjälpa mig och fixa internet på psp. Jag gör vad som helst för att få lite hjälp! SNÄLLA!

Nivå 7 · Fuskare

först så måste du ha tråd löst internet, om jag inte har helt fel.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

först så måste du ha tråd löst internet, om jag inte har helt fel.

Du har helt rätt

Nivå 7 · Fuskare

oki, sen går du väl bara in i internet-mappen och trycker in vilken internet sida du vill till.

Nivå 3 · Lärling

HÄR ÄR DEN PERFEKTA GUIDEN!

Detta måste du ha:

• En router

• fungerande internet

Så här gör du:

1. Du går in på din router på din dator (http://192.168.0.1/).

2. Tillåt ditt PSP:s "MAC-adress" på routern (Jag kan inte förklara hur, du måste veta hur man tillåter MAC-adresser). Du går in på System Settings > System Information i ditt PSP.

3. När du tillåtit rätt MAC-adress, så går du in på Internet Browser.

4. Då kommer den att vilja skapa en anslutning. Om inte, tryck på "[New Connection]".

5. Nu kommer du in på Internet-installationen. Då väljer du "Scan".

6. Nu söker den efter din router. När du hittat din routers namn, så trycker du på den.

7. Nu visar den din routers namn (SSID). Du går vidare sedan.

8. Då kommer du till "WLAN Security Setting. Där ändrar du INTE den markerade.

Tips! Ifall den har markerat "None" så har du inget skydd, och du behöver då inte skriva in routens lösenord för WLAN. Men om den markerar de andra 3 alternativen, så är din routers WLAN lösenordskyddad. Då behöver du skriva in lösenordet för WLAN när du går vidare...

9. Efter att den har valt WLAN setting så visar den "Adress Settings". Där väljer du Easy.

10. Sedan kommer du till "Connection Name". Där kan du döpa din anslutning till vad som helst, t ex "PSP-Connection".

11. Nu visar den "Setting List". Den behöver du inte bry dig om, så gå vidare.

12. Nu ska du trycka på X för att spara inställningarna.

13. Nu kan du börja använda internet!

PS! Om den ville att du skulle testa anslutningen, så gör det...

HOPPAS DET HJÄLPTE! :D

Senast ändrad:

11 Apr 2007

Jga gjorde så här för att få igång min internet. Det är mycket enklare än det bladefinor skrev. Men visst, du måste sätta ett lösenord på det trådlösa nätverket så ingen annan kan koppla upp sig på eran internet:

1. Fixa ett lösenord som behövs för att ingen annan ska komma in på eran internet. Fixa också till ett namn så att du vet vilket nätverk som är erat om grannarna skulle också ha trådlöst.

2. Gå till "Network Settings" under "Settings"

3. Välj "Infrastructure Mode" och "[New Conection]"

4. "Scan" och välj erat trådlösa nätverk.

5. Låt SSID stå som det är och gå vidare genom att trycka på högerpilen(knappen på psp:n).

6. Eftersom du nu har lösenord ska du välja WEP och skriva in lösenordet för erat trådlösa nätverk.

7. Gå vidare åt höger och här på "Adress Settings" väljer du "Custom"

8. Välj "Automatic" här på "IP Address Setting"

9. "Automatic" igen

10. "Do not Use"

11. Men här på Internet Browser väljer du "Start". Inte "Do not Start"Det felet gjorde jag, då funkade internet inte.

12. Nu kan du välja vad internet ska heta på psp:n. Som tex "Hemma" eller "Jobbet". Då sparas all inställningar där moch du kan välja "Hemma" när du ska koppla upp dig hemma och "Jobbet" om du ska koppla upp dig på "jobbet".

13. Fortsätt till höger tills det står att du ska spara genom att trycka på X-knappen.

Nu ska internet funka. Kontakta mig om du inte får igång det på slutet, eller om du inte vet hur du skapar namn och lösen ord på routern (om det är en netgear som jag har). :D

Nivå 3 · Lärling
Bf2-nörden-Niclas: OK... Här var visst någon VÄLDIGT självsäker. :visslar: hehe :P
13 Apr 2007
↗ till inlägget

Bf2-nörden-Niclas: OK... Här var visst någon VÄLDIGT självsäker.  :visslar:  hehe :P

Jag vet. Det tog ett tag första gången jag skulle koppla upp mig. När jag höll på att testa mig fram kom jag på hur man gjorde. Det var ju inte så svårt längre när man hade kommit på det

:rolleyes: :)

Nivå 3 · Lärling

nää precis, så va det för mig också. Fast jag använde manualen sista gången... :P

19 Apr 2007
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10
↗ till inlägget

Detta måste du ha:

• En router

• fungerande internet

Så här gör du:

2. Tillåt ditt PSP:s "MAC-adress" på routern (Jag kan inte förklara hur, du måste veta hur man tillåter MAC-adresser). Du går in på System Settings > System Information i ditt PSP.

4. Då kommer den att vilja skapa en anslutning. Om inte, tryck på "[New Connection]".

6. Nu söker den efter din router. När du hittat din routers namn, så trycker du på den.

Tips! Ifall den har markerat "None" så har du inget skydd, och du behöver då inte skriva in routens lösenord för WLAN. Men om den markerar de andra 3 alternativen, så är din routers WLAN lösenordskyddad. Då behöver du skriva in lösenordet för WLAN när du går vidare...

9. Efter att den har valt WLAN setting så visar den "Adress Settings". Där väljer du Easy.

10. Sedan kommer du till "Connection Name". Där kan du döpa din anslutning till vad som helst, t ex "PSP-Connection".

Oj sorry, svarade visst på fel! Men hur fixar man ett lösenord då?

20 Apr 2007

Vad har du för router? Har du en netgear kan jag hjälpa dig. D-link vet jag inte, men kan ta reda på det.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #12
↗ till inlägget

Detta måste du ha:

• En router

• fungerande internet

Så här gör du:

har en netgear :rolleyes:

21 Apr 2007

Okej. Då ska du göra så här för att skaffa lösenord:

1. Logga in på routern (den vanligaste adressen är www.routerlogin.net)

2. Skriv i användar namnet och lösenordet på att logga in. Om du inte har ställt in något sådant så brukar standaren vara:

Användar namn: admin

Lösenord: password

3. Gå in på Wireless Settings (finns i vänstra spalten)

4. Nu ska du ställa in en massa saker.

Wireless Network

Name (SSID):Här skriver du vad ert trådlösa ska heta. Som tex efternamnet i eran familj brukar vara vanligt. Annars går det också ha företagets namn om man har ett.

Region: Här väljer du europa. Du kan ta Svergie om det finns

Channel. Välj kanal, ta 11

Security Options

Okej. Här ställer du in hur säkert ert trådlösainternet ska vara. Dvs vilken typ av säkerhet med lösenord. Ta och markera "WEP (Wired Equivalent Privacy)". För då väljer du att det ska krävas ett lösenord för att kunna koppla upp sig på eran internet. För står den på "Disable" (det är absolut inte bra) så kan alla koppla upp sig på eran trådlösa internet. Hursomhelst, välj "WEP (Wired Equivalent Privacy)"

Security Encryption (WEP)

Här kan du ställa in så att det visas Automatic" och "64-bit"

Security Encryption (WEP) Key

Nu kommer vi fram till lösenordet. Skriv i vad som helst eller något du kommer ihåg i "Passphrase". Tryck sedan på "Generate" Nu ska det komma upp en massa siffror och bokstäver i rutorna under. Det är dom lösenorden som gäller. Välj ett av lösenorden. Jag brukar ta det första. Skriv ner den koden så att ni har den när ni ska koppla upp er på internet (den trådlösa). Glömm inte att markera vilket lösenord för routern som du ska använda, "key 1" eller "key 2" osv. Det gör du genom att klicka på den runda ringen mellan tex "key 1" och lösenordet så att den markeras med grönt.

Nu är du klar. Välj "Apply" och LOGGA UT. Stäng inte bara ner fönstret, utan se till att du trycker "Logout" först som finns längst ner på vänster sida. Har du frågor eller problem, fråga på för jag är ganska duktig på netgear-routrar. ;)

Lycka till! :D

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #14

Jag har gjort exakt som du har skrivit men det står bara:

A connection error has occurred.

A connection to the access point could

not be established.

Check the security settings for the

network and try again.

Connection Name Hemma

SSID

Det funkar ju inte :cry:

Hmm. Det är något problem med säkerhets inställningarna. Ska kolla upp vad som kan vara fel :huh:

EDIT. Har du kontrollerat så du har skrivit i rätt lösenord på psp:n?

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #16
↗ till inlägget

Jag har gjort exakt som du har skrivit men det står bara:

A connection error has occurred.

A connection to the access point could

not be established.

Check the security settings for the

network and try again.

Connection Name  Hemma

SSID

Det funkar ju inte  :cry:

Ja det har jag, har inte en aning om vad som kan vara fel!

Det är något som du måste ha gjort fel efterom felet ligger någonstans med säkerhetsinställningarna.

Nivå 3 · Lärling

har du tillåtit psp:s mac-adress i routern?

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #19
↗ till inlägget

Det är något som du måste ha gjort fel efterom felet ligger någonstans med säkerhetsinställningarna.

Och hur f*n gör man det? :huh:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in