Alltså hur kan ni tänka när ni drömmer. Det är ju bara nåt som händer men man kan ju inte styra drömmarna. Eller tydligen kan man det men det har nog aldrig hänt mig :P
Ang. Tråden Drömmar
Master sword säg nåt
please
Jag har aldrig varit medveten om att jag drömmer, dock har jag kunnat tänka någolunda klart.
En gång drömde jag att en enorm orkan drog in vid husen där jag bor. Den svängde mot mitt hus (lägenhet) och jag slängde mig under bordet för skydd. Sen kom jag att tänka på att det kanske inte är världens smartaste att ta skydd under ett marmorbord (stenbord) när en orkan drar in :P Så jag slängde mig ytterligare en gång och tog skydd bakom min soffa.
Inne på ämnet Lucid dreaming. Det är oftast människor som drömmer i färg som lär sig kontrollera sina drömmar enklast. Ingen drömmer i svartvitt såklart, men man brukar inte kunna veta eller komma ihåg vilken färg det var i drömmen. De människor som "drömmer i färg" använder lite mer av hjärnan när de sover (inte mycket mer! Extremt lite mer!). Så hjärnan registrerar fortfarande vad du ser och förknippar det med färger ur ditt minne. Så vissa gånger kan det hända att gräset är lila eller brunt.
(Inte för att det har något med något att göra men jag "drömmer i färg")
Ska kolla igenom lucid dreaming guiden och testa :P
↗ till inläggetVad menar du nu?
Det skulle nog i stort sett inte gå...någon gång kommer man ju ändå att vakna upp.
Min biologiska klocka skulle inte tillåta det.
Men det är bra att det är många som är positiva till det! :)
LUCID DREAMING 4 ALL!
Jag är helt inne i lucid dreaming nu :P Har aldrig lyckats men börjar få kläm på WILD tekniken nu. Har nästan lyckats "gå över till drömmen" men varje gång får jag en "chock" eller så, det typ rycker till i hela kroppeno ch så blir jag klarvaken :P Tror jag blir för uppspelt av att "komma in i drömmen" att jag vaknar så fort jag kommit in i drömmen.
↗ till inläggetJag är helt inne i lucid dreaming nu :P Har aldrig lyckats men börjar få kläm på WILD tekniken nu. Har nästan lyckats "gå över till drömmen" men varje gång får jag en "chock" eller så, det typ rycker till i hela kroppeno ch så blir jag klarvaken :P Tror jag blir för uppspelt av att "komma in i drömmen" att jag vaknar så fort jag kommit in i drömmen.
hehe, så blir det för mig också ibland
↗ till inläggetHänder mig ofta men jag tror inte att det är samma sak som de flesta av ni upplever. För det kan hålla på i dagar och så kan jag konsekvenserna för vad som kan/kommer hända. Exempel:Jo jag har läst men inte funnit något specifikt svar, ibland fungerar det för mig men det är inte så ofta.
De känns som jag gör allting som vanligt i verkligheten.
En sak är konstig för mig och det är att jag drömmer något och några dagar senare händer det som jag drömt och allt känns så bekant :S (händer ibland)
David=min brossa
Mattias=jag
D-Ti (fult smeknamn) ska vi gnoma (han skämtar alltid om att jag är gnom) ner till stan.
M- Ok men vänta lite (för jag vet ju att han krockar om vi åker direkt)
D-varför då? Jag åker i förväg då
M-nej!
D-Jo!
*han pyser jag följer efter*
M-Dav (rl smeknamn) vänta!
D-Vad?
*bil kommer i 60km/h över en korsning runt ett hörn*
M-ok det var inget
...
Typ så.
Men ni tror mig ändå inte. Det gjorde inte han heller. (Jag förstår er).
men whatev.
Jag har precis provat program med subliminala meddelanden och mp3 filer med röster som säger åt mig att jag drömmer, vet inte om nåt faktiskt hjälper men det kan ju knappast bli värre.
Lyckas jag få en LD så postar jag ljudfilen och programmet här i tråden :P
[Edit]
Är ni ändå intresserade av programmet och ljudfilen så skicka bara ett PM så skickar jag länken :D
LD 4 ALL
Min första "Lucida dröm" för i år drömmde jag inatt!Älskar att kunna styra drömmen :)
ja MÅSTE lära mig de =D verkar kul :)
↗ till inläggetMin första "Lucida dröm" för i år drömmde jag inatt!Älskar att kunna styra drömmen :)
Du menar Lucid Dröm :P
Jag hoppas att jag får en inatt :D
Hmm, jag vet inte riktigt vad som gick fel inatt fasst det var nåt som inte funka. Jag skulle pröva en variant av WILD dreaming metoden, men jag lyckades inte riktigt komma in i drömmen.
ja lyckades inatt :) men ja hann bara göra 2 saker... :(
Jag lyckades inte, gick och la mig så sent så jag lyckades inte hålla mig vaken tillräckligt länge för WILD.
Och ljudfilerna och subliminala meddelandena som jag testade igår fungerade riktigt bra. Dock fick jag ingen LD (men det berodde mest på mig) men min ND (Normala dröm) blev extremt vivid (levande, intensiv, detaljerad).
Bara så ni vet, WILD är antagligen den svåraste tekniken som finns.
MILD kan vara lite lättare för newbs.
Men jag har försökt att wilda, och vid ett tillfälle höll jag på att få en OOBE.
ibland när jag ska sova, s¨å "somnar" jag, fast jag kan tänka vad som ska hända i drömmen, typ som jag är en historie berättare,
tex, att jag går till skolan, stanar av framför dörren in, bestämmer om jag ska gå in, eller gå nån annanstans
svårt att förklara,
men är det typ att styra drömmen?
↗ till inläggetibland när jag ska sova, s¨å "somnar" jag, fast jag kan tänka vad som ska hända i drömmen, typ som jag är en historie berättare,
tex, att jag går till skolan, stanar av framför dörren in, bestämmer om jag ska gå in, eller gå nån annanstans
svårt att förklara,
men är det typ att styra drömmen?
Lucid Dreaming (Klardrömmande) är att du VET att du drömmer och ÄR medveten om att det inte är på riktigt.
↗ till inläggethur gör man en WILD/MILD/OOBE? o.OBara så ni vet, WILD är antagligen den svåraste tekniken som finns.
MILD kan vara lite lättare för newbs.
Men jag har försökt att wilda, och vid ett tillfälle höll jag på att få en OOBE.
Allt sånt kan du läsa om här: http://ld4all.com/guide.html
[EDIT]
Man kanske borde starta en ny tråd om Lucid Dreaming endast kanske?
↗ till inläggetAllt sånt kan du läsa om här: http://ld4all.com/guide.html
[EDIT]
Man kanske borde starta en ny tråd om Lucid Dreaming endast kanske?
hmm, jo. det borde man nog igenteligen göra.
Det svåraste för mig i Lucid Dreaming är att hålla mig kvar i drömmen.
Har ni några andra tips än dom som står på sidan?