💬
Logga in
Fuska.se

Aspergers Syndrom

40 svar · startad

Nivå 3 · Lärling

Bra tråd :)

29 May 2007
Nivå 1 · Novis

Jag hade en klasskamrat som hade det... han brev uppretad hela tiden, så han kastade grejer runt omkring sig jämt =/

Fast han var väääldigt duktig på matte :) MVG, fick ett skolpris för det å allt :)

30 May 2007
Nivå 3 · Lärling

Bra tråd! Jag läser med stort intresse eftersom min 6-åriga dotter är under utredning just nu och högst troligt har Aspergers.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #24

Ja syftet med tråden avr ju att ge information. Jag kan försöka svara på frågor om du har några.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag läste en bok om en kille som är 16(?) år och har as. Man riktigt förstår hur han har det, och hur han ser på olika saker. Han är även ett geni i matten. Riktigt bra var boken. Tror att den heter "Grannen som skjöt hunden om natten". Konstig titel, men väldigt bra bok. ^^

Alla som tycker att AS verkar intressant borde läsa den. ^^

Nivå 5 · Fuskare

Är en i min klass som jag tror har asberger. (Är jävligt säker nu när jag läst detta när det metsa stämde in på honom.)

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Är en i min klass som jag tror har asberger. (Är jävligt säker nu när jag läst detta när det metsa stämde in på honom.)

Bara för att en person stämmer in bra på en beskrivning av AS så betyder det inte att man har det. Jag har en massa grejer som jag gör som som stämmer överens med beskrivningar av AS, men det gör inte mig till en person med AS.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Nej men jag har hört flera som säger det och nästan allat stämde faktiskt in.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #29

Ja men det ska till en läkarutredning samt en massa tester. För att veta säkert.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Albert Einstein hade troligen AS, visste ni det?

31 May 2007
Nivå 5 · Fuskare

Min syrra har ADHD = lätt men hon e inte som alla tror, dampig, o får utbrott hela tiden =( HOn är helt normal och bäst i världen!!

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #32
↗ till inlägget

De flösta stora forskar hade väll kanske AS om jag inte mins fel.

Nivå 4 · Lärling Moderator

Skummade igenom texten lite och kom på en intressant fråga. Hur funkar det att människor oftast är begåvade när de föds med AS?

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #34

Vad menar du med hur funkar det? Man brukar säga så här det de kan det kan de till 100 %

Nivå 4 · Lärling Moderator
↗ till inlägget

Vad menar du med hur funkar det? Man brukar säga så här det de kan det kan de till 100 %

Ja, det väl någonting i hjärnan som händer? Vore intressant att veta mer exakt...

1 Jun 2007
Nivå 3 · Lärling

Adrian: Personer med AS har ofta ett specialintresse som de blir oerhört duktiga på o kombinerat med den envisheten som de också ofta har så kan de ta sig väldigt långt.

Grundbegåvningen varierar precis som för alla andra människor o det är olika för olika personer med AS också.

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen
↗ till inlägget

Jag har läst att han och många andra viktiga personer (t.ex. Isaac Newton) troligen har haft AS, men de går inte att bekräfta för att man får inte undersöka om de hade det för att de är döda.

Min mamma har AS, och hon är väldigt duktig på t ex. matte...

2 Jun 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vadå får inte, för deras föräldrar eller?

3 Jun 2007
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Jag har läst att han och många andra viktiga personer (t.ex. Isaac Newton) troligen har haft AS, men de går inte att bekräfta för att man får inte undersöka om de hade det för att de är döda.Vadå får inte, för deras föräldrar eller?Jag tror han menade att det inte är möjligt att undersöka om de hade AS eftersom att de är döda nu. :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in