💬
Logga in
Fuska.se

Bild Till Fuska.se

32 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

När jag ska gjöra en bild med textoch ska trycka på "uppdatera avatar" står det "Du kan inte ladda upp dena typ av bild"! Hjälp! :(

du måste ha en annan bildsort, vissa får man inte ha här på fuska.se men vissa bildsorter som gif får man ha (tror att man få ha gif va?

Nivå 0 · Nykomling

"De följande filtyperna är tillåtna: gif,jpeg,jpg,png"

1 Jun 2007
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #4

ok

:angry: Men jag tar en bild på 6 kb men när jag gort klart den har den 20 kb!

mm.. det är för att du gör om den för mycket.

Så.. försök att minska på storleken genom att ta på sämre kvalite, Om du ABSOLUT måste ha den bilden..

24 Jun 2007
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #6

Men det funkar ändå inte! Jag väljer en gif.bild men sen när jag gjort klart den blir det en doc.!"!!!!!!!!!!!!! :( :angry:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Men det funkar ändå inte! Jag väljer en gif.bild men sen när jag gjort klart den blir det en doc.!"!!!!!!!!!!!!! :(  :angry:

Vad använder du för program?

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #8

öhh...microsoft word :visslar:

Öppna och spara den i Paint istället..där kan du spara den så att det blir .gif

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kopiera bilden till Paint, jag tror inte det går att öppna en *.doc fil i Paint...

Nivå 6 · Fuskare

Men, det går ju att skriva i Paint! ;)

25 Jun 2007
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #12

ja Me med ful text och sånt :angry:

↗ till inlägget

Kopiera bilden till Paint, jag tror inte det går att öppna en *.doc fil i Paint...

men då står det "Ett delnings fel uppstod vid åtkomst av din fil(Fast min mapp heter inte så). :angry:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Ta print screen. (sitter en knapp där det står "print screen" ovanför delete och insert) Tryck på den när du har bilden öppen i word, sedan öppnar du paint och direkt trycker ctrl+v. Då klistras bilden in, sedan är det bara att klippa ut den och spara den i rätt sorts fil. :)

eller skaffa photoshop.. om du ej vill betala eller göra på nåt annat sett skaffa gimp

2 Jul 2007
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #15
↗ till inlägget

var sitter den knappen? i paint? i mocrosoftword? var???

Nivå 8 · Veteranfuskare

På tangetbordet. Ovanför Insert för det mesta. Tryck på den i word, och sen klistra in i paint!

3 Jul 2007
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #17

Men då kommer Hela microsoft word och all skit med :(

Nivå 8 · Veteranfuskare

Tur för dig att man kan klippa ut bilden i paint, då! Markera det du vill ha och klistra in på nytt.

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

sedan kan du ladda upp bilden på http://nyx.bogg.org/ så kan vi fixa till den så du kan använda den

Nivå 3 · Lärling

skicka bilden till mig så minskar jag den

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in