💬
Logga in
Fuska.se

Skräckfigurer

44 svar · startad

↗ till inlägget

The texas chainsaw massacre är baserad på en värklig händelse!

Leatherface hette Tomas Hewitt(stavning)

Döda 35 personer i hela Texas och åt dom hela familjen var kanibaler .

Det är det mest sadistiska händelse i hela texas .

RUGGIGT :cry:

De säger att det var så det hela gick till, men det är inte sant.

Motorsågsmassakern är baserad på en kannibal som hette Ed Gein som levde i Wisconsin (tror jag) under 50-talet. Han dödade människor och åt upp dem. Det värsta han gjorde var att gå in i en affär och skjuta henne som jobbade där och sedan ta hem henne och karva ur allt ut henne och sedan hänga upp skinnet i taket och använda det som en dräkt. Han hade en ganska bra uppväxt och han bodde med sin mamma och brorsa, men när mamman dog så blev han helt knäckt för hon betydde allt för honom.

Att Leatherface använder en motorsåg är det regissören av originalet på Motorsågsmassakern som fick idén till när han stod i en lång kö under julen i ett köpcenter och såg motorsågar i ett skyltfönster och tänkte hur härligt det skulle vara att bara döda alla människor och komma först i kön.

12 Jun 2007

Den mystiske mannen från Wolf Creek skrämmer

skiten ur mig. Hannibal Lecter är väl också bra,

inte så läskig, dock.

13 Jun 2007

Ed Gein hette Leatherface på riktigt, du hade rätt med att han var född i Winsconsin, tydligen försvann flera personer som han var mistänkt som mördare till fast som aldrig kunde bevisas... Han hade troligen ätit upp hela människorna eller något sånt vidrigt :o Här är iallafall en bild på den riktiga Ed Gein.

SPOOKY!

post-55229-1181769305_thumb.jpg

Det har jag inte hört talas om att han kallas för Leatherface.

14 Jun 2007

Sant det med Ed Gein, han hade även gjort flera masker, trummskin, mattor och sånt av människohud vilket också någorlunda refereras i filmen (Leatherfaces mask), vet dock inte vilken figur jag tycket är läskigast personligen. =)

15 Jun 2007

Jag har aldrig sett en skräckfilm, vill inte se en och kommer inte se en (jag kan INTE se på film utan THX)

16 Jun 2007

Alla slags clowner, och flickor så som i One Missed Call och The Ring.

20 Jun 2007

clown kan vara läskiga. t.ex IT

post-61977-1182338197_thumb.jpg

↗ till inlägget

Sannerligen, dom kan vara läskiga.

Han heter för övrigt clownen Pennywise,

från, som sagt, Stephen Kings bra bok. =)

21 Jun 2007

Alla skräckfilmer är läskiga och alla skräckfigurer är läskiga... Jag hatar allt sånt. Blod tål jag (gillar till och med) men onödig tortyr därr de sågar av benen, eller bara skalar av huden är skitläskigt... Jag vill aldrig mer se en skräckfilm, men det kommer nog inte hålla... (HJÄLP!)

24 Jun 2007
Har inte sett så många skräck fimer men Freddy Kruger och Chucky är väl inte så jätte trevliga kanske.
27 Jun 2007
↗ till inlägget

aha jag trode att clownen heter IT men det var licksom typ 10 år sen man såg den men det är en fin berättelse om en kannibal/psyko clown
28 Jun 2007

Säger bara Sponge Bob.

↗ till inlägget

Säger bara Sponge Bob.

Hemska tanke lille pojk. Tänk inte på sådana läbbiga figurer, tänk på något snällare. Tänk på Exoristen, det är snälla saker lille pojk.

30 Jun 2007
↗ till inlägget

Säger bara Sponge Bob.

han får väll vara rädd för vad han vill t.ex. min kompis som är typ 13 är rädd för kräft månen

post-61977-1183211141_thumb.jpg

Senast ändrad:

14 Jul 2007
↗ till inlägget

Alla skräckfilmer är läskiga och alla skräckfigurer är läskiga... Jag hatar allt sånt. Blod tål jag (gillar till och med) men onödig tortyr därr de sågar av benen, eller bara skalar av huden är skitläskigt... Jag vill aldrig mer se en skräckfilm, men det kommer nog inte hålla... (HJÄLP!)

Typ som Saw 3 eller ?
15 Jul 2007

Exakt! Syftade lite på den, såg lita av den när min pappa kollade...

Och när jag sa "skalar av skinnet" syftade jag på House of Wax, som min kompis övertygade mig om att se! (Hon mutade med att Paris Hilton dog däri :D)

Senast ändrad:

16 Jul 2007

en annan skräckfigur, är hajarna i Deep Blue Sea. eller är de sakerna de gör....

17 Jul 2007

Exorcisten !!

Sjukt lebbig , och äcklig .. hatar sånnt .. när tjejen får i sig djävulen, det var det läskigaste o äcklgiast ejag sätt i hela mitt liv, gillar inte ens filmerna med Exorcisten.. usch ,, eller som man säger "The Exoricst". Fast hon är inte exorcisten, hon e bara en vanlig tjej med en djävul i sej, exorcisten e ju prästen som drar ut anden ur henne .. usch .. <_< jag hatar att den filmen ens finns

↗ till inlägget

Exorcisten !!

Sjukt lebbig , och äcklig .. hatar sånnt .. när tjejen får i sig djävulen, det var det läskigaste o äcklgiast ejag sätt i hela mitt liv, gillar inte ens filmerna med Exorcisten.. usch ,, eller som man säger "The Exoricst". Fast hon är inte exorcisten, hon e bara en vanlig tjej med en djävul i sej, exorcisten e ju prästen som drar ut anden ur henne .. usch .. <_<  jag hatar att den filmen ens finns

Ja, dte kan ju tyckas. Men man måste förstå att den inte bara handlar om en besatt liten tjej utan har en rätt bra handling utöver det, som t.ex. prästen som håller på att tappa sin tro, mamman som är förtvivlad över vad som händer med sin dotter.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in