💬
Logga in
Fuska.se

Åldersgräns I Gta-forumet?

59 svar · startad

↗ till inlägget

Men om man ska posta bilder/diskutera saker som är opassande för de som är yngre än 15, varför inte införa ungefär som ett spoiler system, fast istället har man de "opassande sakerna" där istället. Man brukar klicka på en ruta så visas de "opassande sakerna" i ungefär en quote ruta, och att alla under 15 inte skulle kunna klicka upp denna "ruta".

Sen bumpningen och spammen får moderatorerna bli hårdare med, eller varför inte införa en aktiv moderator för GTA forumet, alltså denna moderator kan bara låsa/ ta bort trådar etc. i GTA forumet.

Det är bådas jobb, men mest moderatorerna eftersom att vissa användare aldrig ändrar på sig.

Nivå 3 · Lärling

om man nu ska sätta åldersgräns som låter lite konstigt så tycker jag nog 13+ , 10 lite för lågt om man nu inte ska låta barn se det och 15 lite högt. Så jag tyckern i ska sätta 13+ om ni ska det

Nivå 5 · Fuskare

Sätta åldergräns på GTA forumet vore inte bra. För det är ju ett sub-forum för frågor runt GTA och om en del som inte når upp till åldersgränsen och har en fråga vart ska dom då ställa frågan.. Bättre att göra ett sub forum om spel med åldersgräns. Alltså typ ett 15+ fast om olika spel som kan vara stötande som tex GTA, postal

De flesta som spelar GTA på detta forum är ju under 15. Forumet kommer bli dött, men annars tycker jag det är en bra ide.

En 10 års gräns passar absolut inte, nästan alla på forumet är över 10 år.

5 Jun 2007
Nivå 4 · Lärling

13+ och alla skulle bli glada :visslar:

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #27

Folk som säger att det är dött kan ha fel. Det kommer att bli mycket mycket mer aktivt då GTA: IV släpps. Leker även med tanken att två GTA-forum skulle vara bra, eller ett med 13+. Det har inte bara med hur spelet i sig är. Tittar ni på Gtasajtens GTA-forum funkar det helt annorlunda än Fuskas. Ålderskillnaden.

Sluta klaga, inget har hänt... och kommer antagligen inte att hända.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #29
↗ till inlägget

Sluta klaga, inget har hänt... och kommer antagligen inte att hända.

Jag har snackat med admin, och det blir ingen åldersgräns.

Men det kommer en rekommendation vilket skulle innebära att man kommer få posta en del andra grejor tror jag.

Senast ändrad:

6 Jun 2007
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #31

En ruta bör komma upp då man går in i forumet. En ruta där det står vad spelet innehåller. Sen tycker jag att moderatorer måste bli aktivare där.

↗ till inlägget

En ruta bör komma upp då man går in i forumet. En ruta där det står vad spelet innehåller. Sen tycker jag att moderatorer måste bli aktivare där.

EDIT

Och detdär med moderatorerna. Dem har ett eget forum där allt anmält dyker upp tror jag. Så dem hittar alltid anmälda trådar till sist.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Folk som säger att det är dött kan ha fel. Det kommer att bli mycket mycket mer aktivt då GTA: IV släpps. Leker även med tanken att två GTA-forum skulle vara bra, eller ett med 13+. Det har inte bara med hur spelet i sig är. Tittar ni på Gtasajtens GTA-forum funkar det helt annorlunda än Fuskas. Ålderskillnaden.

Jag tycker det kommer bli riktigt riktigt taskigt!!!!

Så du menar att dom som vill ha hjälp med gtaspelen (som är under åldersgränsen) inte kan få hjälp här?? Vill du att minst 100 favoritforum bli "låst" för dom? Ja! Det värkar så!! Då kan man lika gärna sätta gräns på hela sidan!!

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Men snälla, du kan ju knappast jämnföra GTA med Habbo och The Sims.

Det handlar inte om att vara taskig här, utan om barns eget bästa.

Nu behöver vi ju inte diskutera detta mer eftersom att admin har sagt att det inte blir nåt av det.

TheExecutor: Jo, men vi borde ändå ha en mod i GTA forumet kanske. Modsen brukar vara lite lata med anmälningar.

Senast ändrad:

Nivå 13 · Mästerfuskare

Det hela är väl ändå eget ansvar? det står 18+ på spelfodralet och med det menas rekomenderat från 18 år. sen om en 5 åring spelar det och inte har några problem med det så ser jag inte något problem i det, det är ju frivilligt om man vill gå in på GTA forumet eller inte, och tycker man inte om det så behöver man inte vara där.

BTW: När jag proa:ade var det femåringar som spelade wow och Cs, och jag tror knappast dom växer upp till mördare. det har inte med åldern att göra det har med hur mogen man är.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

BTW: När jag proa:ade var det femåringar som spelade wow och Cs, och jag tror knappast dom växer upp till mördare. det har inte med åldern att göra det har med hur mogen man är.

Det har du rätt i. Men åldern avgör däremot uppfattningen av sin omgivning. En femåring förstår inte alltid att en människa kan dö om man skär denne med en kniv i huvudet. Spelen visar den o-realistiska sidan av livet (oftast), det förstår inte alltid barn.

Och om dem inte lär sig det med åldern kan det hända att de tar tag i en kniv och börjar sticka den i sin kompis när dem bråkar. Det är felet. Men jag håller delvis med till din uppfattning.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Varför det är bara ett forum??
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #38
↗ till inlägget

Jag har snackat med admin, och det blir ingen åldersgräns.

Men det kommer en rekommendation vilket skulle innebära att man kommer få posta en del andra grejor tror jag.

Kom att tänka på en sak. Varför skriver inte admin det här så alla vet det? Någon form av lösning måste vi hitta i allafall.

Nivå 4 · Lärling

Det finns folk her som har fott tillotelse att fa spela gta for sina foreldrar!

Dom kanske skulle behova hjelp!

Dom har ju jalla fall fott tilll[telse av sn mamma eller pappa!

OBS min data ar pa Engelska sa kan inte stava!

7 Jun 2007
↗ till inlägget

Det finns folk  her som har fott tillotelse att fa spela gta for sina foreldrar!

Dom kanske skulle behova hjelp!

Dom har ju jalla fall fott tilll[telse av sn mamma  eller pappa!

OBS min data ar pa Engelska sa kan inte stava!

Alt + Shift fixar saken. ;) Är du osäker vilken det är så kan du såklart klicka på länken.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...d-left_keys.jpg

Förlåt för att jag gick off-topic, ville bara hjälpa.

Back to topic nu.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in