Hoppa till innehåll

Guild Wars


Gäst Samus aran
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har inte spelat expansionerna men jag spelade GW bra mycket förr. Alltså spelet blir segt, man känner sig instängd i sin karaktär, man kan inte hoppa (vet inte varför det är så "viktigt") man fastnar runt små sprickor i marken, striderna är små. PvP är mest bara team-deathmatch (enligt det jag spelat). och spelet är faktiskt rätt o-optimerat.. även fast jag spelar på 3.6ghz, 7800gtx och 1.5gb ram så kan spelet kännas segt, inte för datorn utan för att spelet är ooptimerat .. (kanske ja inte ska spela med allt på max, men ändå). I GW krävs det att man ska hitta partyn, vilket bara blir irriterande i längden då man inte kan komma nånvart om 1-2 går AFK, och kom igen, att maxlevel ligger på 20 är rätt uselt.. och att man bara kan ha 8 skills med sig på en gång.. usch

Dock så testade jag WoW o slutade därför med GW.

 

Man känner sig mycket mer fri i WoW kan man tycka, och där kan man iaf hitta folk utanför utposterna, där GW bara har separata delar för dig och ditt team, känns ensligt. Jag vet inte vad PvPn i GW har blivit, 12vs12 pratar ni om? WoW har ju också de vanliga PvP sakerna. CTF (Warsong Gulch), Take-and-Hold (Arathi Basin), och War-mode (Alterac Valley) med 40 mot 40 spelare.

 

Och prata för guds skull inte om att GWs grafik äger WoWs, för ja det gör den, samtidigt som WoWs grafik SKA påminna om Warcraft 3

 

Men det är väl min åsikt, lämnade GW direkt när jag testat WoW, men du kanske inte har råd med månadsavgifter, då du inte köpt GW tidigare pga av att du trodde det hade just månadsavgifter.

Jag har dock ett ganska bra argument på det där med hoppandet. WoW världarna är gjorda för att man ska kunna hoppa och GW världarna är anpassade för att man inte ska kunna det. Om man inte skulle kunna hoppas på WoW så skulle det inte funka så bra, men om man skulle kunna hoppa på GW så skulle spelet bli sämre =) Isf måste de ändra världarna.

 

Det där med partyn... Det är väll ganska, jag säger bara ganska bra att man måste ha partyn, annars så skulle man ju bara gå runt och köra singelplayer...

 

Det där med max lvl 20 och 8 skills. Det är ju för fasiken det som gör GW, annars skulle det bara vara ett tråkigt MMorpg i mängen av alla andra... Man ska hitta den bästa kombinationen av 8 skills och attribute points det är det som avgör, inte hur många instanser man hör nötat.

 

Bara en sak till Det finns inga expansioner till GW =) Det första kommer 31:a augusti. Nightfall & Faction är fristående spel. Alltså inte ett Expansion (=tillägspaket)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

du behöver factions. nf(nightfall) har kanske roligare singel-player men factions håller mkt längre eftersom man kör AB och andra ff(faction farm) grejer hela tiden. det finns två sorters faction:

Balthazar points(det ända du kan få) som man kan köpa pvp skills med och unlocka skills till pve.

Faction points. det är antigen luxon eller kurzick points som man kan donera till sin guild eller om man är självisk köpa amber eller kurz/lux skills.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...