Dem som blir påverkade av dataspelen är ju lite rubbade, kanske är dem mobbade av någon och får nån sorts stöd från dataspelandet att dem ska döda dem eller nåt sånt.
Sen är det vapnet som dödar, inte spelen. Och vad jag vet så har det inte hänt något allvarigt mördande i Sverige av barn. Det är USAs egna fel som säljer sina vapen hur som helst. Då kan ju en liten unge som spelat GTA leka GTA i verkligheten med vapnet.
Och alla barn har lekt våldspel i alla tider, tänk er för 50 år sedan, då kanske dem lekte cowboyser, att dem var soldater o sköt mot varandra med pinnar, tennsoldater som man lekte med, eller idag, data animerade gubbar som skjuter mot varandra. Om man gjorde spelen så otroligt verkligt att man skulle tro att det var i verkligheten, typ världens bästa grafik och ljud, man ser en mamma gå med sin unge hand i hand, då skjuter man ju inte mamman eller ungen, eller hur? Eftersom man visar känslor för att det upplevs så verkligt. Men nu är ju grafiken inte det bästa o då tänker man inte så värst mycket p åvem den konstiga figuren var. Jag kan bara vänta till framtiden då man tror att man är ute i verkligheten med ett vapen o ska skjuta männsikor (verklighets trogna data figurer). Då blir det lite annorlunda...
Sen om jag skulle börja skjuta mot människor i verkligheten utan någon anledning, då skulle jag antagligen söka hjälp (psykisk), för jag hade antagligen aldrig gjort det. Spel är bara roligt, inget som jag lär mig mycket på. Jag tänker inte döda någon bara för att jag dödar en ritad figur i en dator. Det är inte verkligheten, det är bara "tennsoldater" som små barn lekte med i sina garderober när dem var små.