Dom säljer spel som Postal 2 för att det finns ålders gränser. Såklart att man blir dum i huvet av det. Så det är ens eget fel att man inte bryr sig om dom. TV och Data spel företagen har gjort sitt bästa. Så det är föräldrarna som man ska klaga på att dom att dom låter sina barn bli dumma i huvet. Så dom kunde lika gärna göra en dokumetär om det.
Den Där Dokumentären På Fyran..
Dom kan likagärna göra en dokumentär om att nyheterna påverkar barn. Alla dom hemska bilderna från Irak, Pakistan, Afghanistan och svälten i Afrika osv påverkar nog barn lika mycket som våldsspel. Och håller med 0013, det är föräldrarnas ansvar.
Dom borde ha spelat dygnet runt för jag har spelat:
James Bond
Counter-Strike
Die Hard
Half Life
Quake
Unreal Tournament
Star Wars
Och säkert mycket mer men jag har aldrig gått runt som en galning med en pistol i handen.
Sen att nån pojke hade spelat stål-mannen och hoppat ner från en balkong är lite konstigt :blink:
Jag springer inte på gatan med en Maverick m4a1 och pepprar allt o alla jag ser!
Jag spränger inte Mellanöstern med C4!
Jag leker inte Terrorist med en AK!
Jag påverkas inte av CS, iaf.
Våldslekar har funnits hela tiden, det här är bara en uppgradering. Det var säkerligen samma probelm för 50 år sedan som nu, men dem har väl antagligen inte brytt sig att när man låtsas leker att man är soldater o skjuter med pinnar på t.ex. 50-talet, att det kan ha påverkat några att använda riktiga vapen o döda.
Den där dokumentären var crap... Man måste ha en viss psykisk störning lr ett trauma ifall man ska bli påverkad av våldspel... Ingen bryr ju sig om åldersgränserna och ingen i affären säger till..
Tycker det är konstigt att man blir påverkad av våldspel.. det är ju föräldrarnas ansvar att se till att barnet inte blir påverkad av våldspel. Märker dem det så ska dem ju göra något åt det annars så blir det ju värre.
Jo, för när jag var tio så fick jag inte köpa Sims livin it up för det är 15 års gräns på det...Den där dokumentären var crap... Man måste ha en viss psykisk störning lr ett trauma ifall man ska bli påverkad av våldspel... Ingen bryr ju sig om åldersgränserna och ingen i affären säger till..
mamma fick köpa det!
Säg inte att Postal 2 är dåligt! För det är det inte, skönaste spelet nånsin ju.. :P Haha, jag är psykiskt rubbad, ja. Det är ju vilt kul att choppa av folk huvet med spaden och sen sparka fotboll med det... Haha! :P
Kul kanske, men normalt?
Normalt.. Njae, kan diskuteras liksom. Men jag tycker verkligen inte att det borde sluta säljas eller nåt.. Alla får ju ha sitt tycke om vilka spel som är roliga o.s.v.
Ja, jag laddar ner det :PVad det Postal 2 när dem slog av huvet??
Jag tycker att man ska förbjuda Postal 2 men inge andra spel.
Min mamma säger att jag får spela vilka spel jag vill för hon vet att jag inte går ut på stan och börjar mörda en massa oskyldiga människor.
Men det är sant det som Orochimaru säger att dom bara vissar det värsta ur spelen för att dom vuxna ska bli upprörda och få spelen förbjudna.
men va f*n jag tycker att det är löjligt att skylla på dataspel och tv-spel om man går ut och skuter nån.Dom som gör det är bara sjuka i huvet tror jag...
Japanerna som var med i början sa ju att de delar av hjärnan som producerar känslor och tankar är inaktiva och att det är de delar där man löser problem som är aktiva
HALLÅ, nån som vet när reprisen kommer???
å spela fotboll me mäniskor hövven=inte normalt
tror faktiskt inte att det kommer en repris, men på somrarna brukar det komma repriser av dokumentärerna
Dom som har utvecklat Postal 2 riktar ju sig klart till den vuxna mål gruppen... Det är inte mening att barn ska spela sådana spel..
Postal 2 är ass kul.För man kan göra lite som man vill det roligaste är att ta snipern och skjuta poliserna sen brukar jag bara gå runte och pissa på folk.Jag tycker inte det är så sjukt det är faktiskt ganska underhållande roligare än de flesta FPS jag lört
Så här stod det i en utmärkt insändare i Aftonbladet:
"Efter att ha sett TV 4:s dokumetär "Dödligt Spel" kände jag mig tvingad att skriva ett svar på frågorna som dokumentären tog upp. Spel är våldsamma, ja. Och spel är realistiska, ja. Men att detta skulle vara någon grund för att ta till vapen och skjuta hejvilt är bara befängt. Att även psykopater, för at säga det rakt ut, spelar datorspel är någonting vi helt enkelt får inse och göra någonting åt. Se på dessa istället för att dra felaktiga slutsatser om att alla ungdomar idag är potentiella mördare. Det är vi inte. Och det är inte mer än omoget att ta till den onödiga och förbannade (återigen för att säga det rakt ut) kollektiva bestraffningen. Eftersom ni inte vet vad ni ska göra, eller ens förstår vad det hela går ut på ser ni till att vi alla får sota för det. Man lär sig inte hantera vapen bättre med hjälp av datorspel. Det är helt och hållet befängt att påstå någonting sådant. Jag citerar speltidningen PC Gamers Viktor Pefsin: "Att säga att man blir bra på att hantera en pistol som man i spel styr med tangentbord och mus är lika troligt att man kan bli fotbollsproffs av att spela Fifa""