Hoppa till innehåll

En Själ?


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Ja. Man är sin hjärna. Svårt? Det är hjärnan du tänker med, som du tar in alla intryck med, hjärnan känner du med. Vad mer är du än din kropp, dina tankar och känslor?

 

Baseras inte din personlighet på dina tankar och känslor? ÄR inte din personlighet det samma som dina tankar och känslor? Vad mer kan man då vara?

 

Och varför var Hitler ond? Tror du att han mördade judar trots att han tyckte att det var fel? Självklart var det rätt i hans ögon. (Jag säger inte att det är rätt med nazism eller mord men att alla har en egen synvinkel). Var han ond för att större delen av världen tycker annorlunda? På 1000-talet tyckte de flesta att homosexuallitet var förpestligt. Då måste alltså homosexuella personer vara onda?

Din själ är dina tankar och känslor.

Hitler tyckte att det var rätt att (försöka) utrota judarna, dom kom till tyskland och medan han fick svälta fick judarna mat, han började då hata dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Kaktus-Killen

Om min själ är mina tankar och känslor... hur kommer det sig då att mina tankar och känslor är impulser i hjärnan? Och om vi ändrar de impulserna så ändras mina känslor.

för att folk gärna tror på strunt, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om min själ är mina tankar och känslor... hur kommer det sig då att mina tankar och känslor är impulser i hjärnan? Och om vi ändrar de impulserna så ändras mina känslor.

Så du menar att kärlek känns i hjärnan eller? Jag tycker att det inte känns så. Det känns som det kommer inifrån.

Allt är ju kopplat i hjärnan självklart det ska vara impulser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Om min själ är mina tankar och känslor... hur kommer det sig då att mina tankar och känslor är impulser i hjärnan? Och om vi ändrar de impulserna så ändras mina känslor.

Så du menar att kärlek känns i hjärnan eller?

 

 

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om min själ är mina tankar och känslor... hur kommer det sig då att mina tankar och känslor är impulser i hjärnan? Och om vi ändrar de impulserna så ändras mina känslor.

Så du menar att kärlek känns i hjärnan eller? Jag tycker att det inte känns så. Det känns som det kommer inifrån.

Allt är ju kopplat i hjärnan självklart det ska vara impulser.

 

Det känns som om det kommer från din hand när gör det gör ont i den. Likväl är det i hjärnan som du känner smärtan. Den finns fortfarande i hjärnan. Kapas nerverna till handen kommer du inte kunna känna smärtan eftersom hjärnan aldrig uppfattar impulserna.

 

Det är vetenkapligt belagt att kärlek endast är en kemisk reaktion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om min själ är mina tankar och känslor... hur kommer det sig då att mina tankar och känslor är impulser i hjärnan? Och om vi ändrar de impulserna så ändras mina känslor.

Så du menar att kärlek känns i hjärnan eller? Jag tycker att det inte känns så. Det känns som det kommer inifrån.

Allt är ju kopplat i hjärnan självklart det ska vara impulser.

 

Det känns som om det kommer från din hand när gör det gör ont i den. Likväl är det i hjärnan som du känner smärtan. Den finns fortfarande i hjärnan. Kapas nerverna till handen kommer du inte kunna känna smärtan eftersom hjärnan aldrig uppfattar impulserna.

 

Det är vetenkapligt belagt att kärlek endast är en kemisk reaktion.

 

Så när jag är kär så blandas CO2 med H2O?

Vem säger att det är en kemisk reaktion? Eller kom du bara på det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om min själ är mina tankar och känslor... hur kommer det sig då att mina tankar och känslor är impulser i hjärnan? Och om vi ändrar de impulserna så ändras mina känslor.

Så du menar att kärlek känns i hjärnan eller? Jag tycker att det inte känns så. Det känns som det kommer inifrån.

Allt är ju kopplat i hjärnan självklart det ska vara impulser.

Det känns som om det kommer från din hand när gör det gör ont i den. Likväl är det i hjärnan som du känner smärtan. Den finns fortfarande i hjärnan. Kapas nerverna till handen kommer du inte kunna känna smärtan eftersom hjärnan aldrig uppfattar impulserna.

 

Det är vetenkapligt belagt att kärlek endast är en kemisk reaktion.

 

Så när jag är kär så blandas CO2 med H2O?

Vem säger att det är en kemisk reaktion? Eller kom du bara på det?

 

Chainsawkitten har rätt, det har bevisats (av vem vet jag ej) att när man är "kär" producerar kroppen mera lyckoämnen, så att man känner sig glad. Sen är det kanske inte CO2 och Vatten som blandas (jag menar brandsläkningsmedel och vatten?! :huh: )

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brukar man släcka bränder med koldioxid?

 

Men ja, det är vetenskapligt bevisat och inte bara påkommet helt plötsligt.

Japp..som du kanske vet så fryser det saker...du vet brand triangeln, värme, bränsle och syre. Vatten tar bort lite värme och syre, co2 tar bort mkt värme och skadar inte elektronik lika mkt och skum tar bort syret:D (Man har ju gått brandkursen).

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter ju rätt så löjligt att vi ska ha en så kallad själ. Det är mer ett uttryck som kan användas i olika sammanhang som när folk gör något riktigt dåligt.

Själ, atma eller vad du vill kalla det är bara ett uttryck och det finns egentligen inget sådant på riktigt. Det är vad jag tror, säg till när min teori har blivit vetenskapligt motbevisat (alltså aldrig).

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...