Är det nåt fel eller blir räntan superlåg nu?(0,005%)
Ränta
Det ändrades ju för ett bra tag sen när kreditkorten togs bort. Tycker den är lite väl låg eftersom man knappt får nåt alls genom räntan längre. Lika bra att ta bort den funktionen helt i så fall =/
men alldeles nyss var räntan på 0.05% istället för 0.005%
Så idag inkasserade jag 6FM ränta, medan jag nu endast får 1FM...
Nu är det ju nåt skumt... funkar inte att inkassera ränta och uttagsavgift på 5% :verymad:
Det finns ingen mening med en bank på fuska om man ska förlora på den... Herregud.
Ska visa lite matematiska beräkningar.
400000/100 = 4000. Dvs att 4000 är 1% av 400000. Nu ska vi ner till 0,005.
1/0,005 = 200. Dvs att vi måste dela 4000 med 200 för att få fram räntan.
4000/200 = 20. Dvs att du får 20 fuskamynt per dag. Men tänk sedan. När du vill köpa något för hela summan så dras det 5%.
400020/20 = 20001.
400020-20001 = 380019. Dva att du har gått i förlust med 20001fm (vi glömmer inte det du vann på det(20fm)). Så du har total förlorat 19981fuskamynt på en dag.
Inte bra. Ska man ha så låg ränta så kan man ju lika gärna strunta i banken, inte ens en riktig bank ger så låg ränta.
Kan man ta ut räntan dagligen? Wie, tack. Det visst jag inte. =)
Det är lika bra att ta bort räntan, och kanske sätta in nått nytt.
Funkar det att kolla hur mycket man får i ränta? För jag kan inte se det alls, står varken när man inkasserar räntan eller nånannanstans.
för mig står det hur mycket jag får i ränta bredvid knappen som ger mig den.
↗ till inläggetNu är det ju nåt skumt... funkar inte att inkassera ränta och uttagsavgift på 5% :verymad:
även om det skulle funkat så skulle men behöva ha inne mynter i banken rätt länge för att käna på det när man tar ut dom, jag har slutat använda banken^^
man borde höja räntan
↗ till inläggetJa, men problemet är att när man ska göra ett större uttag. T.ex. när Zwailon ska betala mig 10000fm så tror jag knappast att han orkar med att trycka in 1 och sedan klicka på uttag 10000gånger.Man kan inte tjäna på det, med så låg ränta... Anledningen till att de sänkte räntan, är förmodligen för att fuska förlorade så mycket FM på det... Det man kan göra är att ta ut ett FM åt gången, då förlorar man ingentig på det, eftersom 5% av 1 är 0,05 FM, och det avrundads till 0.
..ellre så kan man ta ut 9fm i taget tror det avrundas till 0
↗ till inläggetDet är för att 9/100 = 0,09Jag får kolla. Nix, det drar 1 FM, så konstigt de ränkar!
0,09*5 = 0,45. Ojdå. Det går inte rätt ut.
Dvs att det inte finns något system som är logiskt i fuskabanken. ;) Inget att bråka om.
jo fuska bråkar med oss, men vi kan ju prova at sätta in 8, ta ut 8. sätta in 7, ta ut 7, tills vi inte för minus fm, men 9fm blir ju 0.45~0 så fuska bråkar med oss!
1Meh! Till och med om man tar ut 2 FM, så förlorar man 1! >_< Och tar man ut 1, får man inget!!