💬
Logga in
Fuska.se

Hur Länge Ska Man Spela?

22 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Tjäna, ska nu snart börja skolan igen ( :( ) och behöver lite speltips. Då jag har läxor och annat behöver jag lite speltider.

E det okej att spela c:a 6 timmar i veckan. Alltså:

1 timme tisdag

1 timme torsdag

2 timmar lördag

2 timmar söndag

Om det här e för mycket så säg det, behöver alla tips jag kan få ;)

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Så länge du hinner me läxorna så kan du ju spela mer... Det där är absolut inte för mycket.

Nivå 6 · Fuskare Bajare

Så länge du hinner med alla "måsten" får du väll spela hur mycket du vill. Du får ju göra va du vill av din fritid.

20 Aug 2007
Nivå 10 · Veteranfuskare

6 timmar är för mig en VÄLDIGT låg tid.

Så det är absolut inte för mycket.

Nivå 3 · Lärling

det beror ju på hur mycket läxor och prov du har och vilken klass, kör läxor och sånt sen när du är klar kan du ju bara spela du behöver ju inte sätta ut speiclla tider

Nivå 6 · Fuskare

hmm, du ska väll börja sjuan TheHammer?

I så fall borde du kunna spela rätt mycket mer om du har lätt för att plugga. För med tanke på hur mycket min storebror kunde sitta vid datorn i sjuan och ändå få typ MVG på alla läxor så borde du kunna spela lite mer.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

spelar du bara 6 timmar i veckan?

Nivå 10 · Veteranfuskare

Eh, om du kommer hem från skolan ungefär vid tre, det gör de flesta, så har du cirka 6-7 timmar på dig tills läggdags. (Omni inte börjar extremt sent på eran skola, men men...).

det kanske tar en halvtimme att käka mellanmål/middag/något annat när du kommer hem från skolan. Sedan tar det en halvtimme att käka kvällsmat.

Då har du ungefär 5-6 timmar kvar. Att göra läxor tar ungefär en timme, kanske 2 om man har många läxor eller pluggar till ett prov. Då har du 4-5 timmar kvar. Om du struntar i att umgås med vänner kan du spela 4 timmar per dag och ungefär 10 timmar på helgerna.

För er som inte orkade läsa igenom allt:

4 timmars spelande per vardag.

10 timmars spelande per helgdag.

Detta förutsätter att man inte har något socialt liv, utan är fast vid teven/datorn.

Nivå 6 · Fuskare

även fast jag går i skola så hinner jag med en massa spelande, även om jag inte alltid spelar så sitter jag nog vid datorn mer än 6h per dag. Inte hälsosamt, men kul:D

↗ till inlägget

även fast jag går i skola så hinner jag med en massa spelande, även om jag inte alltid spelar så sitter jag nog vid datorn mer än 6h per dag. Inte hälsosamt, men kul:D

Indeed, jag har ungefär samma tider :)

Fast vi har inga riktiga läxor i min skola ;)

Nivå 3 · Lärling

Då tar jag väl och meddelar mina datortider som alla andra.

Jag sitter ca 2-3 timmar per dag. Av den tiden spelar jag spel ca 4-5 timmar i månaden.

Nivå 4 · Lärling

Jag har nyss börjat åttan........... får man mycket läxor då??XD

Nivå 8 · Veteranfuskare
Njaa, som sjuan, ungefär... Jag försöker hålla mig till tre timmar per dag, är det vettigt, eller är det förmycket?
21 Aug 2007
Nivå 4 · Lärling

i sjuan satt jag och spelade 6h per dag :P men nu har jag dragit ner till 3-4 timmar.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

spelar du bara 6 timmar i veckan?

Nej, har jag sagt det?

Blir ganska mycket spel för mig på sommarn eftersom vi gör typ aldrig nåt och sen är alla på semester =) Kanske 7 timmar per dag.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Blir ganska mycket spel för mig på sommarn eftersom vi gör typ aldrig nåt och sen är alla på semester =) Kanske 7 timmar per dag.

Arr matey D:
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Indeed, jag har ungefär samma tider :)

Fast vi har inga riktiga läxor i min skola ;)

Vi har läxor, sen om man gör dem eller inte är ju en annan sak. Har lätt att lära, så oftast går det fort, annars brukar jag plugga framför datorn också ;D
Nivå 8 · Veteranfuskare

På sommarlovet när jag fortfarande spelade GW satt jag riktigt mycket vid datorn. Säkert 5h vissa dagar. ;O Nu har jag slutat så sitter inte alls lika mycket. Dessutom har jag skolan + läxor + träningar 4 dagar i veckan + matcher på helger. Sitter inte vid datorn alls de flesta dagar nu.

22 Aug 2007
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Vissa dagar under sommarlovet på veckodagarna satt jag 10 timmar varje dag vid datorn. Helgerna ingeting.

Under skoltid: 3-5 timmar om dagen på veckodagarna.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in