Hoppa till innehåll

Synpunkter Angående ”bästa Avatar/banner/bild”-tråden


Gimcor
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag tycker att bästa avatar/banner/bild är en av de bästa här på fuska, som man ser på rubriken, Bästa avatar, man kan visa sina avatarer där, banner, man kan visa sina banners som är ganska populärt, å sen bild, som du syftade på natur bilder, så jag ser inget fel med den tråden, många visar sina bilder i banners, å vissa andra inte.

Sen så behöver ni som inte gör, eller skriver i den tråden, behöver ta upp sånt här, då ni inte vet nått om´grafik.

 

Ps.Bilderna du visade är inte likdana, för att på den första så passar rendern in, texten är bra, men på den andra med borther in arms så kommer den nått konstigt grönt ljus, å renderns smälter inte in.

Redigerat av Goreinhaled
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker att bästa avatar/banner/bild är en av de bästa här på fuska, som man ser på rubriken, Bästa avatar, man kan visa sina avatarer där, banner, man kan visa sina banners som är ganska populärt, å sen bild, som du syftade på natur bilder, så jag ser inget fel med den tråden, många visar sina bilder i banners, å vissa andra inte.

Sen så behöver ni som inte gör, eller skriver i den tråden, behöver ta upp sånt här, då ni inte vet nått om´grafik.

 

Ps.Bilderna du visade är inte likdana, för att på den första så passar rendern in, texten är bra, men på den andra med borther in arms så kommer den nått konstigt grönt ljus, å renderns smälter inte in.

Herre Gud! Jag vet mer om grafik och design än vad du gör och det kan jag garantera dig. Och du har tydligen inte läst igenom mitt inlägg för annars så skulle du nog inte komma med sådan idiotisk respons.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa personer kan inte se hur stilig och snygg en bild som denna är (snabbt exempel :P):

 

http://aycu32.webshots.com/image/28071/2003640675961051189_rs.jpg

Stilig och snygg? Det är väldigt svårt att se på den bilden.

 

Som ni förmodligen alla vet så är ovannämnda tråd väldigt populär. Men jag som är en talande person tycker att tråden börjar fyllas med värdelöst skit. Har ni någon gång överhuvudtaget tyckt att bilderna som postas där är i princip exakt likadana som posten med bilden ovanför?

Att fuska.se fylls med copycats är inte någon nyhet. Men eftersom detta bara verkar fortsätta så vill jag försöka att stoppa denna j*vla våg.

 

Till er som fortfarande inte greppar tag om vad jag pratar så ska jag visa lite exempel.

 

Ta en titt på bild 1.

 

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/_gearsofwar%20copy.jpg

 

Denna bild är postad av en användare här på fuska.se.

 

Ta nu en titt på bild 2.

 

http://i15.tinypic.com/5zg8txx.jpg

 

Denna bild är också postad av en användare här på fuska.se.

Ser ni några skillnader?

Ja, till att börja med så består bakgrunden oftast av kristalliknande mönster. Sedan så är det fokus på ett visst motiv som är insmält i bilden och omgiven av ljus. Och som avslutande del ser man ofta personens namn i något hörn på bilden.

 

Och varför gör alla dessa bilder? Jag har faktiskt ingen aning. Men vad jag vet är att det går att börja med något nytt.

Jag förutsätter här att de flesta vill bli sedda som ”designers” här. Men att vara en designer handlar inte om att kopiera vad som redan har gjorts flera hundratals gånger innan utan att skapa någonting som kanske inte är så vanligt och som ser snyggt ut.

 

Så varför inte ta tag i sin digitalkamera och kanske ta några häftiga bilder och göra någonting helt nytt av dessa?

Hursomhelst så har jag stort sett sagt min åsikt. Jag hoppas att ni tar åt er detta och förhoppningsvis dödar 99% av samma skit som postas i ”Bästa Avatar/banner/bild”-tråden.

 

Kom gärna med kritik och berätta varför jag har fel om ni tycker det. Det skulle vara intressant att höra ;)

 

Och som avslutning så ska jag berätta varför jag postar denna tråd i det här Grafik & Programmerings-forumet. Den är nämligen riktad till de som hänger på detta forum och inte i exempelvis debattforumet. End of story, jag hoppas att vi inte får några onödiga inlägg nu. <_<

 

Håller med dig till 100% dock har jag en mindre förklaring till detta tråkiga och ointressanta fenomen. Det hela är väldigt enkelt några här på fuska som var/är väldigt populära och som har ett intresse för photoshop har läst alla dessa tutorials på tutorial sidorna lärt sig effekten lagt upp bilden här på fuska och blivit ännu populärare detta har lett till att alla vill vara lika bra och lika populära därför har alla lärt sig den tekniken och resultatet blir att allt ser ungefär likadant. Stilen är både tråkig och utjatad och skriker "jag-älskar-tutorials".

I nuläget finns det tusentals tutorials som visar hur man gör sigs med det ljuset och de eftekterna som alla på fuska använder sig av.

Denna stil är varken nyskapande eller ett tecken på skicklighet och kunskap utan bara ett sätt att visa upp vad som med hjälp av tutorials tränats in.

Det var bland annat detta som fick mig att helt tröttna på fuskas grafik del då inget intressant fanns att titta på och komentera längre. Tråkigt är också när en fuska användare visar upp en bild och säger "titta vad jag har skapat" och en stund senare hittar man tutorialen som personen ifråga har använt och man upptäcker att ingen egen tanke kraft har använts i bilden alls.

 

På de flesta gfx forumen jag har hängt på (bl.a IFSZ som är känt inom Invision-Free - var staff där ett tag) så har jag ALDRIG varit speciellt populär när det gällde banners/avs/wps, skins var mitt speciella område. Sen besöker man Fuska en dag och inser att man är bäst på att hantera Photoshop eftersom man vet hur man trycker ett par gånger på skärmen, kanske lägger till nån färg och som avslutning slänga på en redan utklippt render.

 

;D Du är absolut inte bäst på att hantera Photoshop på denna sidan. Långt ifrån.

 

 

Adrian: Grejen är väl att fuska.se är inte en sida för grafik. Det blir att några hyfsade Photoshopparna gör avatarer och sigs, sen försöker halva forumet göra likadana.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, tycker det var rätt idiotisk tråd. Klart folk gör liknande grejor. Speciellt eftersom den där sortens siggar är väldigt populära. Tillgång och efterfrågan.

 

Och sen är detta som sagt inte en sida för grafik, folk som gör saker här är inte riktiga grafiker, och har antagligen som du säger lärt sig det mesta av tutorials. Men det spelar väl ändå ingen roll? Är dom nöjda och vill visa upp sina otroliga bilder som dom har gjort i 28 steg så låt dem göra det, att dom ser hyffsat lika ut spelar väl ingen roll.

 

Och angående om du är bäst på PS eller inte vet jag inte, jag har inte sett dig göra något, men bara för att många postar siggar som är tut. gjorda i en tråd så betyder det ju inte att dom är dom enda som kan med photoshop överhuvud taget...

 

Get a grip!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, tycker det var rätt idiotisk tråd. Klart folk gör liknande grejor. Speciellt eftersom den där sortens siggar är väldigt populära. Tillgång och efterfrågan.

 

Och sen är detta som sagt inte en sida för grafik, folk som gör saker här är inte riktiga grafiker, och har antagligen som du säger lärt sig det mesta av tutorials. Men det spelar väl ändå ingen roll? Är dom nöjda och vill visa upp sina otroliga bilder som dom har gjort i 28 steg så låt dem göra det, att dom ser hyffsat lika ut spelar väl ingen roll.

 

Och angående om du är bäst på PS eller inte vet jag inte, jag har inte sett dig göra något, men bara för att många postar siggar som är tut. gjorda i en tråd så betyder det ju inte att dom är dom enda som kan med photoshop överhuvud taget...

 

Get a grip!

Du får det att låta som jag försöker hindra folk från att posta bilder som dom har gjort enligt tutorials och det är inte sant. Vad jag vill är att medlemmar här ska ta åt sig det som skrivs här och förhoppningsvis tänka på detta i framtiden, utveckla sig. Jag vet inte exakt hur andra tänker här, men om jag skulle få negativ respons på det jag gör så skulle jag självklart förbättra detta.

 

Och ja, det kanske är en onödig tråd, men efter 6000 inlägg av samma skit så får det nog räcka...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men lilla adrian, tack vare den tråden så har många blivit bra på att hantera photoshop, men om vissa bilder blir å se likdana ut, det spelar ingen roll, man visar bara hur bra man är å sånt.

Visst finns det stora photoshop proffs på denna sida, som ibland postar en banner, som vi andra blir inspererande utav och vill göra lika bra.

Och det är inte många som tar sig hjälp utav tutorials, det gör man nog oftast om man vill lära sig nått nytt eller liknande.

Men eftersom att du blir tydligen uppretad på den tråden & att alla gör likadana bilder, så säger jag detta till alla, greppa eran kamera spring ut i skogen å ta natur bilder, så att adrian blir nöjd. Det du har kommit med hitills har gett mig denna åsikt om dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Suck, man kan inte föra en resonlig diskussion här på fuska.se och det har bevisat att det inte är värt det...

 

Moderator kan nu låsa tråden och radera min användare för gott.

Jo, det kan man, men du har bara fel, ok visst en moderator kan stänga den tråden, så då när en medlem vill visa sin bild han har gjort så kan han starta en ny tråd, å likadant med all andra. <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tillgång och efterfrågan.

Jag inser att ens kommentera dig är dumt av mig men jag kan inte låta bli att kommentera den quotade meningen. Att kunna vara kreativ och nyskapande och skicklig på att skapa något har inget med efterfrågan att göra. Det är inte meningen att du ska ge åskådarna vad de vill ha det är ingen produkt du ska sälja så efterfrågan är ett löjligt ord att använda. När det kommer till kreativitet ska man skapa något från sin egen fantasi med hjälp av det man lärt sig och sedan visa upp det sedan om det finns en "efterfrågan" ska inte spela någon roll. Man ska skapa för att man har en ide och känner för det inter för att det är vad åskådarna vill ha.

 

Men lilla adrian, tack vare den tråden så har många blivit bra på att hantera photoshop, men om vissa bilder blir å se likdana ut, det spelar ingen roll, man visar bara hur bra man är å sånt.

Visst finns det stora photoshop proffs på denna sida, som ibland postar en banner, som vi andra blir inspererande utav och vill göra lika bra.

Och det är inte många som tar sig hjälp utav tutorials, det gör man nog oftast om man vill lära sig nått nytt eller liknande.

Men eftersom att du blir tydligen uppretad på den tråden & att alla gör likadana bilder, så säger jag detta till alla, greppa eran kamera spring ut i skogen å ta natur bilder, så att adrian blir nöjd. Det du har kommit med hitills har gett mig denna åsikt om dig.

Att Kunna göra samma sak som 1000+ andra är inte ett bevis på att man kan hantera photoshop bra det är ett bevis på att man är duktig på att lära in sig saker man läst sig till.

Jag tror inte att Adrian menar att alla ska ut och fota utan han pekar nog på att det krävs lite mer egen tanke kraft och egen fantasi. Sedan anser jag att det är lite överdrivet då hälften anser sig vara photoshop proffs och kan och vet allt, vilket har bllivit en tyldig tendes i banner-tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Destiny

Men lilla adrian, tack vare den tråden så har många blivit bra på att hantera photoshop, men om vissa bilder blir å se likdana ut, det spelar ingen roll, man visar bara hur bra man är å sånt.

Visst finns det stora photoshop proffs på denna sida, som ibland postar en banner, som vi andra blir inspererande utav och vill göra lika bra.

Och det är inte många som tar sig hjälp utav tutorials, det gör man nog oftast om man vill lära sig nått nytt eller liknande.

Men eftersom att du blir tydligen uppretad på den tråden & att alla gör likadana bilder, så säger jag detta till alla, greppa eran kamera spring ut i skogen å ta natur bilder, så att adrian blir nöjd. Det du har kommit med hitills har gett mig denna åsikt om dig.

Att Kunna göra samma sak som 1000+ andra är inte ett bevis på att man kan hantera photoshop bra det är ett bevis på att man är duktig på att lära in sig saker man läst sig till.

Jag tror inte att Adrian menar att alla ska ut och fota utan han pekar nog på att det krävs lite mer egen tanke kraft och egen fantasi. Sedan anser jag att det är lite överdrivet då hälften anser sig vara photoshop proffs och kan och vet allt, vilket har bllivit en tyldig tendes i banner-tråden.

 

Håller helt klart med att det blivit lite enformigt i tråden när alla gör likadant. Verkar som ingen vill prova nåt nytt sätt eller nåt åt det hållet.. Utan att dom vill fortsätta följa tutorials. Det man kan göra är att kolla på en tutorial och få inspiration och utveckla en ny "stil" som inte liknar dom andra. Med andra ord.. Unik. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tillgång och efterfrågan.

Jag inser att ens kommentera dig är dumt av mig men jag kan inte låta bli att kommentera den quotade meningen. Att kunna vara kreativ och nyskapande och skicklig på att skapa något har inget med efterfrågan att göra. Det är inte meningen att du ska ge åskådarna vad de vill ha det är ingen produkt du ska sälja så efterfrågan är ett löjligt ord att använda. När det kommer till kreativitet ska man skapa något från sin egen fantasi med hjälp av det man lärt sig och sedan visa upp det sedan om det finns en "efterfrågan" ska inte spela någon roll. Man ska skapa för att man har en ide och känner för det inter för att det är vad åskådarna vill ha.

Med tanke på att det mesta "säljs" i Fuskamynt forumet så är väl efterfrågan i hög grad en av faktorerna. Folk tycker dessa "skit-grejor" ser bra ut, och vill ha dem. Folk gör dem, märker att det är lätt, gör flera, och postar antagligen minst hälften i showoff tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tillgång och efterfrågan.

Jag inser att ens kommentera dig är dumt av mig men jag kan inte låta bli att kommentera den quotade meningen. Att kunna vara kreativ och nyskapande och skicklig på att skapa något har inget med efterfrågan att göra. Det är inte meningen att du ska ge åskådarna vad de vill ha det är ingen produkt du ska sälja så efterfrågan är ett löjligt ord att använda. När det kommer till kreativitet ska man skapa något från sin egen fantasi med hjälp av det man lärt sig och sedan visa upp det sedan om det finns en "efterfrågan" ska inte spela någon roll. Man ska skapa för att man har en ide och känner för det inter för att det är vad åskådarna vill ha.

Med tanke på att det mesta "säljs" i Fuskamynt forumet så är väl efterfrågan i hög grad en av faktorerna. Folk tycker dessa "skit-grejor" ser bra ut, och vill ha dem. Folk gör dem, märker att det är lätt, gör flera, och postar antagligen minst hälften i showoff tråden.

 

Fast nu är det här inte fuskamynt forumet och när det gäller att visa sin kreativitet så är fuskamynt värdelösa. Att tala om efterfrågan när det handlar om skapande och kreativitet tycker jag är lite dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...