Man kan ju se det så oxå, jag menar de kor och grisar som vi slaktar och äter idag har aldrigt existerat i det fria vi har fram avlat de raserna och de har ingen chans att överleva i det vilda, många bönder idag låter sina djur gå ute och på så sätt får dom en chans att komma ut i naturen. Tror du seriöst att djuren tänker "nu har jag levt ett fritt och behagligt liv i det vilda, nu gör det absolut inget om en jägare kommer och skjuter mig för att det är hans hobby och hans chans att få lite gratis käk" Nej dom vill leva lika mycket som vi människor gör, varför har jägaren rätt att avgöra att djuren har levt ett så perfekt liv att dom lika bra kan dö? Det är inte en fråga om att leva fritt eller inte det är en fråga om överlevnad vi människor måste avla upp djur för att få kött och överleva, djuren måste äta de dom behöver för att överleva. Men att gå ut och jaga vissa tider på året och sedan gå på ica och köpa kött är inget som är bäst ur någots djurs synvinkel för alla vill ha rätten att leva sina liv. Man kan inte bestäma att någon har levt klart för att det har haft ett bra liv. Om någon skulle komma och skjuta dig och säga "du har levt ett bra liv så nu har jag rätten att döda dig" skulle du tycka att det var bra då?
nej, vi tror inte att djuren tänker så, dom tänker inte på det alls.
och jag undrar fortfarande vrf du tycker att ett uppfött djur är så mycket mindre värt än ett annat djur, me tanke på att du hela tiden skriver saker i liknelse med:
människor behöver inte längre jaga för att få kött, jakt är onödigt eftersom bönderna redan har slaktat djur m.m
En jägare är feg för att den passar på att döda för att den har chansen, en bonde har inget med feghet alls att göra där är det frågan om att bönder ser till att vi har den mat vi behöver på bordet inte någon gratis mat som någon skjutit bara för att man får det.
nu e det också det där me att djuren bönderna dödar e mycket mindre värda. och vrf e det inte fegt att bara slakta en gris när man vill då? och tror du inte att bönderna äter upp kött av djuren de slaktar? och e det inte också girighet i sånna fall?
sa aldrig att bönder e fega, men jag undrar hur du kan tycka att jägare e fega men inte bönder.