💬
Logga in
Fuska.se

Jag Orkar f*n Inte Gymnasiet

26 svar · startad

Nivå 1 · Novis

Jag tycker att ens utbildning är nått av det viktigaste man kan ha. Oavsett vad det är. Så gymnasiet kan både vara lätt och svårt. Beror på dig själv och viljan. Och såklart linjen med. Det säjer ju sig självt att vissa länjer kan vara svårare änn andra. Vissa är mer praktiska. Vissa andra är mer teoretiska. Man väljer efter egna behov och det man vill bli. Och om man inte vet så finns ju den bredaste linjen som alla vet är Natur Den e bred och man kan läsa vidare på det mesta.

Jag själv har gått 3 år på gymnasiet (Gick ut i sommras) och just nu pluggar jag på univeristet. Visst e jag lite skoltrött. Men jag läser till nått jag verkligen vill blir. Det är min drivkraft. Hitta din egen så lär det gå bra ^^

29 Oct 2007
Nivå 3 · Lärling

Om du vill leva på sopor, så visst!

30 Oct 2007
Nivå 2 · Novis

Stå ut med det hela, gor det bara, och när det är over, så ska det nog bli enklare.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Hallå?? Vad är det du klagar på? Att gå i skola är en dröm för flera miljontalsbarn, och du sitter och klagar på att det tar av din fritid. Sverige ger barnen en av största fritiderna till barnen, medans några barn sitter och jobbar i en vecka mer än vad en storföretagare jobbar i en månad.

Nivå 6 · Fuskare

Gå ut Gymnasiet och skaffa ett bra jobb, du kommer ångra dej om du hoppar av.

Nivå 6 · Fuskare

slösat bort ditt liv? låt mig uttrycka mig med 3 bokstäver: LOL.

Vad hade du gjort om du inte gick i skolan? spelat CS hela dagarna, face it, i princip alla andra går i skolan. Sure du kan börja på ica och sitta i kassan där resten av ditt liv, men det är mer enformigt än skolan, sure du gör ju som du vill, men jag är 99% säker på att jag i framtiden kan säga "vad var det jag sa".

Jag är inne på 12e skolåret, och jag ska nog läsa vidare på högskola/universitet i höst, inte det minsta skolless, sure, vore nice med lön, men så lätt att bara gå till skolan och göra det man ska.

12 Nov 2007
Nivå 2 · Novis

Det är inte så farligt att ta ett paus ett år och börja ett år senare, annars kan du ju göra samma sak efter gymnasiet.

Men att man pluggar när man absolut inte orkar med det, så lär man ju sig inte lika mycket..

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

.......lol?

Nä men jag är skit less på skolan, så nu går jag inte till skolan, jag är hemma, ibland hjälper jag farsan å sånt.

Man kan få ett bra jobb, och även käna mer money, än en som har gått ut hela skolan.

Så att hoppa av gymnasiet är inte så farligt.

jag brukar inte gå till skolan. Just för det är tråkigt men jag måste gå kvar detta året sen för jag byta gymnsium gick till syon lite för sent.

14 Nov 2007
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Yrken som soppbärare och städare kräver utbildning, du kommer inte in på något jobb om du inte får godkänt på kärnämnerna, man kan inte ens fortsätta till gymnasiet.

Han menar att äta sopor tror jag :P

Men jag tror du vill leva ett bra liv senare, och ett ganska bra nu :)

Nivå 12 · Mästerfuskare

Gymnasiet är inte ens i närheten av att vara så krävande som arbetslivet är. Du jobbar längre dagar, mindre ledigt och om du inte sköter dig eller inte gör dit jobb så kan du bli avskedad.

20 Nov 2007
Nivå 4 · Lärling

det som suger med skolan är ju läxor >_>

23 Dec 2007

.

Senast ändrad:

18 Feb 2008
Nivå 0 · Nykomling

Gymnasietiden är f*n så mycket bättre än grundskolan, å jag är inte speciellt den som älskar skolan för att mildra det :)

20 Feb 2008
Nivå 1 · Novis

seriöst så är det enda man gör i livet att jobba tills man är pensionär, MEN DÅ KAN MAN f*n INTE GÖRA NÅTT MED DET MAN HAR KVAR! att sitta kolla bingolotto typ är det enda man kan göra ju.

Jag har inte börjat på gymnasiet än, går i 8:an

Men jag tycker verkligen att du måste kämpa dig igen lektionerna och skolgången, kommer helt klart att löna sig.

Jag jobbar iofs inte på traditonelt sätt, jag går ju i Ks (Kunskapsskolan) och där jobbar man mer fritt. Får planera själv och sådant

Nivå 6 · Fuskare

Jag går i 5:an och jag är lite skolless ibland och bara vill springa runt.Men då tänker jag:Vill jag ha ett bra jobb och utbildning?Vill jag tjäna mycket pengar?Då sätter jag mig ner och börjar jobba.

25 Feb 2008
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Jag orkar inte gå gymnasiet...

Jag har gått 9 år i skola och nu när jag har börjat gymnasiet känns det som om jag har missat hela mitt liv bara så där.

Skolan förströr min frihet. Nu när jag tänker efter så va f*n började jag på ett gymnasium igentligen.

Asså man kan ju överleva endå fastän man inte har gått gymnasiet.

Jag orkar inte helt neklt. Jag är så j*vla trött.

Vad tror ni?

Vad skall du göra om du inte går i gymnasiet då? Sitta hemma och glo på tv? Du är 16 år, och kommer gå ut gymnasiet när du är 18. Säg att du lever tills du är 80 år, då har du alltså 62 år kvar att leva när du är klar med gymnasiet. Så du har knappast missat ditt liv.

Jag skulle absolut rekommendera dig att gå klart gymnasiet. Visst, du kan överleva utan att ha gjort det, men du får också fråga dig, hur vill du leva? Allt fler och fler vidareutbildar sig på universitet idag. En person som bara har grundskoleutbildning kommer få det mycket svårt att tävla med akademikerna om arbetsplatser senare i livet.

Dock, kanske en praktisk utbildning kanske kan vara något för dig? Typ snickare eller eletriker. Du får kunskaperna du behöver och får lätt jobb senare.

26 Feb 2008
Nivå 5 · Fuskare

håller med det e as trökigt. Men ja går i 8an men endå tråkigt

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in