Hoppa till innehåll

Vad Är


KVAB

Rekommendera inlägg

Jag har bara spelat WoW i typ 3-4 minuter i hela mitt liv så jag fattar ingenting när nån snackar om WoW. Men när jag kollar runt på blocket.se ser jag ibland WoW-karaktärer (Eller vad kallar man det?) till salu, å då klickar jag upp den annonsen bara för att kolla vilken löjligt stor summa pengar dom begär för en liten grej till ett spel. Då står det ofta "Scammers kan sluta läsa nu" eller liknande. Så nu till den stora frågan:

 

Vad är scammers för nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GripenII

Scammer är de som försöker lura dig.typ "Blah Is a scammer!He scammed me on 100 gold!" Betyder att killen lurade honom så att han fick det gratis utan att betela. Vilket han Måste göra för att det,

Redigerat av GripenII
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Scamma kan vara när man tex tradar, och sedan tar bort föremålet precis innan den andra klickar accept, så att han får tex pengarna.

 

kan också vara att han säger att han ska enchanta dina saker, men bara tar matsen och sticker :P

 

det är inte ofta en scammer blir bannad dock...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

På WoW gör dom ingenting, då menar jag verkligen ingenting åt scammers överhuvud taget. Så lita inte för mycket på folk.

För att vara ärlig så var jag scammer förr i tiden, och det verkar som dem inte gör något alls men det är inte så. Blizzard bannar flera accounts varje dag för att dem försöker scamma, straffet är ju dock inte så hårt. 3 dagars ban oftast.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På WoW gör dom ingenting, då menar jag verkligen ingenting åt scammers överhuvud taget. Så lita inte för mycket på folk.

För att vara ärlig så var jag scammer förr i tiden, och det verkar som dem inte gör något alls men det är inte så. Blizzard bannar flera accounts varje dag för att dem försöker scamma, straffet är ju dock inte så hårt. 3 dagars ban oftast.

 

 

Kanske det, om nån spelar in med gamecam eller något..men annars har man ju aldrig några riktiga "Bevis" på att man har blivit scammad, så GM's kan inte göra något åt saken. Så jag köper aldrig enchants från någon om dom inte har en bra guild lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Scamma kan vara när man tex tradar, och sedan tar bort föremålet precis innan den andra klickar accept, så att han får tex pengarna.

 

kan också vara att han säger att han ska enchanta dina saker, men bara tar matsen och sticker :P

 

det är inte ofta en scammer blir bannad dock...

Tradar? Enchanta? Matsen?

 

Jaja, nu vet jag iallafall vad en scammer är för nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Scamma kan vara när man tex tradar, och sedan tar bort föremålet precis innan den andra klickar accept, så att han får tex pengarna.

 

kan också vara att han säger att han ska enchanta dina saker, men bara tar matsen och sticker :P

 

det är inte ofta en scammer blir bannad dock...

Tradar? Enchanta? Matsen?

 

Jaja, nu vet jag iallafall vad en scammer är för nåt.

 

Trade = Byte/handel. När man köper något/byter något så använder man trade-window och tradear.

 

Enchanta/Enchanting är en profession i wow som grundar sig på att "uppgradera olika items genom att lägga till något stats på den. T.ex ge 2 extra stamina på dina gloves.

 

Mats = Materials = Material man behöver för att t.ex. enchanta dina gloves med +stamina.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...