💬
Logga in
Fuska.se

Värt Att Köpa Dessa Minnen?

31 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #21

Produktbeskrivning Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched - minne - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - DDR II

Lagringskapacitet 2 GB ( 2 x 1 GB )

Teknik DDR II SDRAM

Formfaktor DIMM 240-pin

Minneshastighet 675 MHz ( PC2-5400 )

Data Integrity Check Icke ECC

Latency Timings CL4

Egenskaper Ej buffrad

Det här är dessa minnen jag hittade på komplett.

Och följdfrågan nu är CL4: har det någon betydelse för min del? Annars stämmer ovanstående specifikation enligt DELL men mitt moderkort är upp till 533Mhz (så 675Mhz går ner automatiskt till 533Mhz)

Tacksam för Din hjälp.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Vadå? Det är väl roligt att öppna lådan? :D Först får du tag på vilket moderkort du har, och det går nämligen bara att se om man lyfter på locket och kollar vad det står för nått. Kan vara lite svårt att se modellnumret, men det ska stå nånstans... Sen söker du på korttillverkaren + modellnummret på google.

KATT SKREV UTAN GRÖN TEXT?!

BTT - Aja , gör som katt säger eller bara köp ett nytt moderkort :)

Nu när jag ska köpa processor fick jag köpa 2x1024 MB minnen

o ett nytt moderbord på 2400 kr

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #23

Svar på min fråga, please :)

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #24

BUMP.

Snälla svara : )

Produktbeskrivning Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched - minne - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - DDR II

Lagringskapacitet 2 GB ( 2 x 1 GB )

Teknik DDR II SDRAM

Formfaktor DIMM 240-pin

Minneshastighet 675 MHz ( PC2-5400 )

Data Integrity Check Icke ECC

Latency Timings CL4

Egenskaper Ej buffrad

Det här är dessa minnen jag hittade på komplett.

Och följdfrågan nu är CL4: har det någon betydelse för min del? Annars stämmer ovanstående specifikation enligt DELL men mitt moderkort är upp till 533Mhz (så 675Mhz går ner automatiskt till 533Mhz)

Tacksam för Din hjälp.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Vadå? Det är väl roligt att öppna lådan? :D Först får du tag på vilket moderkort du har, och det går nämligen bara att se om man lyfter på locket och kollar vad det står för nått. Kan vara lite svårt att se modellnumret, men det ska stå nånstans... Sen söker du på korttillverkaren + modellnummret på google.

Jag kan inte öppna min burk. Ja fattar inte hur man skruvar av dem skruvarna ja har.. :( ;)

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #26

Snälla svara på min fråga längst ner på sid 2, vad har CL4 för betydelse för min del och vad är det??

Nivå 16 · Legendfuskare

jag har laddat ner cpu-z nu, var ser jag en max gräns på hur mycket RAM-minne jag kan ha? hittar bara ett ställe där det står 1024mb men det är så mycket jag har just nu och jag har 2 lediga platser så det kan inte va max

edit^^: googlade på moderkortets namn & hittade att max var 4gb :)

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #28

Det ska stå under SPD om jag har rätt.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Snälla svara på min fråga längst ner på sid 2, vad har CL4 för betydelse för min del och vad är det??

http://forums.ebuyer.com/showthread.php?t=7901

http://en.wikipedia.org/wiki/SIMpad

Där står det bla... Inget att bryr sig om helt enkelt...

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #30

Ok tack, då är det inget för att bry sig om (för min del iaf).

Nivå 8 · Veteranfuskare
Näe, det tro jag inte... Minnestypen och hastigheten är det viktigaste.
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #32

Ok, tack för svar. Läste nu att CL4 va typ timings på minnena.. men fattar riktigt inte det där med timings :P

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in