💬
Logga in
Fuska.se

Saker Som Man Blir Fet Av

28 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kör man stenhård styrketräning så måste man äta grymt mycket för att muskler ska byggas upp ordentligt.

Äter man inte efter ett hårt pass så äter liksom kroppen av musklerna för att få energi, vilket gör dem mindre.

Att inte äta efter en hård träning är lika smart som att äta gulsnö, eftersom efter träningen så är det bästa tillfället för kroppen och ta upp energi till musklerna.

Nivå 10 · Veteranfuskare

mm det visste jag, 1 timme tar det innan kroppen börjar nöta ner muskelmassan till energi efter ett hårt arbetsspass.

Men jag pratar om en annan sak på vissa människor byggs inte musklerna upp även om dem tränat hårt i flera år, ofta är de smala människor(inte alla) och de blir seniga och på grund av det ser dem ut att vara mycket svagare än andra, men i själva verket är det inte så.

Det är likadant om man inte ätit före en träning, då blir kroppen mycket lättare slut och då gör kroppen av med muskler för att bilda energi.

Senast ändrad:

1 Nov 2007
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #23

...

jag går på en idrottsskola redan o.O

idrott 3 gånger i veckan på rad.. (ons-tor-fre) (60 min pass)

går inte på ngn sport, är inte bra på något specielt och gillar inte vara med i någon sport där jag inte känner många..

Längd: 176cm

Vikt: 63kg

Jag tycker det 'är sjukt pinsamt att gå ut och springa här i byn , känner jätte många, och alla bilar som kör förbi.. asså det e så sjukt pinsamt , tycker inte ni kanske men jag :/

Och visst.. jag kanske överlever, men aldrig att jag klarar det typ på regelbunden tid, jag kan göra det nu under lovet, sen när jag ska hem från skolan är det inte så långt, och kan inte springa med min feta väska .. men när skolan börjar har jag tillräckligt mycket annat med bekymmer som jag håller på med..

och förresten, vad ska man äta efter man tränat, och när , direkt efter man tränat eller vad?

innan kunde jag vara smal på att bara leva på snabbmat och äta pasta och sånnt, jag var skit smal, men sen när skolan och skolsköterskan börja villja att jag ska gå upp i vikt och äta mera så blev jag vann på det, och nu , är jag onöjd.. alla andra i klassen är så som jag var innan, och ingen bryr sej om dom och dom mår finfint .

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Om du tycker det är pinsamt att folk ska se dig så spring på kvällen eller där du vet att de du känner inte brukar vara. Och jag tror inte precis att de kommer att tycka att du är konstig eller ngt som springer? :huh:

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #25

....

Nivå 10 · Veteranfuskare

Spring i skogen?

4 Nov 2007
Nivå 7 · Fuskare

Går du redan tre gånger i veckan för att röra på dig så räcker det, eftersom du också går runt i skolan. Du blir inte mycket smalare på en vecka, utan du märker hur smal du har blivit när du slutat tänka på att bli smal. Låter kanske konstigt men du kommer förstå det förr eller senare.

Och det där med att du vill ha reda på va du vill äta efter en träning, tror du verkligen att alla vältränade som du känner tänker på vad de äter efter en träning?

Det gör inte jag och mina vänner ska jag säga, och vi är, inte för att skryta några av de mest vältränade i klassen.

Jag har 4 fotbollsträningar och 2 gympalektioner, vilket de flesta har. Jag äter oftast någon liten frukt efter en träning, men det är inte ofta det.

Men det beror också på hur mycket du presterar under dina träningar.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Att vilja gå ner i vikt skit fort är dumt, speciellt som barn. Det ska gå sakta, eftersom barn växer och det är lättare att bränna fettet då. Så kom inte på några dumma trick, aneroxia risker finns.

5 Nov 2007
Nivå 5 · Fuskare

Japp, om du börjar äta skitlite nu så kommer det vara jäkligt svårt att sluta upp med det när du blivit smal. Och det är inte trevligt med ätstörningar. Du kan ha kvar dem i flera år...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in